Barbamama

Er det her kamera godt?

25 indlæg i dette emne

Min søde mand vil gerne give mig et kamera i fødselsdagsgave :loveshower

Han har haft dette i tankerne:

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto-og-lyd/kamera-og-tilbehoer/spejlreflekskameraer/canon-spejlreflekskamera-eos-1100d-sort-canon-objektiv-ef-s-18-55mm-f/3-5-5-6-is-ii/p/100046306?point=2&event=32

Jeg har stået med "lillesøsteren" til det i Bilka og var vældig begejstret, men ved jo ikke noget om kameraer, og idéen om at give mig et kamera var en overraskelse, så har jo ikke rigtig nået at researche - så nu spørger jeg jer, virker det som et godt køb til en begynder? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søde mand vil gerne give mig et kamera i fødselsdagsgave :loveshower

Han har haft dette i tankerne:

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto-og-lyd/kamera-og-tilbehoer/spejlreflekskameraer/canon-spejlreflekskamera-eos-1100d-sort-canon-objektiv-ef-s-18-55mm-f/3-5-5-6-is-ii/p/100046306?point=2&event=32

Jeg har stået med "lillesøsteren" til det i Bilka og var vældig begejstret, men ved jo ikke noget om kameraer, og idéen om at give mig et kamera var en overraskelse, så har jo ikke rigtig nået at researche - så nu spørger jeg jer, virker det som et godt køb til en begynder? :)

Anders har stået i en lignende situation og da han spurgte nogle kloge Foto mennesker sagde at pengene er bedre brugt på en Canon eos 550D

Vi er glade for vores!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anders har stået i en lignende situation og da han spurgte nogle kloge Foto mennesker sagde at pengene er bedre brugt på en Canon eos 550D

Vi er glade for vores!

Det fik vi også at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kigget på mange Canon kameraer, inden vi købte vores. Og valget fandt på 550D. Der var slet ingen tvivl.

Isoleret set var mange af modellerne fine, men sammenlignede vi dem, vandt 550D klart.

Vi er RIGTIG glade for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gælder sig for Canon EOS, at jo lavere tal - jo bedre kamera. Når I nu vil bruge penge på et spejlrefleks, så vil jeg klart anbefale at bruge den smule ekstra, og så evt. købe et 550D, som flere foreslår. Det er en markant bedre, og jeg synes klart det er pengene værd. Selv er jeg vant til et Canon EOS 5D - der nærmer vi os så fotografkvalitet, og det er helt klart også en anden pris. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det koster så bare over dobbelt så meget :unsure Eller er der nogen, der har set det til 2-3000 et sted? :)

Er der nogen, der ved hvad forskellen er, sådan skåret ud i pap?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder d'et egentlig? Siden det er bedre, jo lavere tallet er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det kamera du linker til og er super glade for det. Det er et rigtig godt begynder kamera (var det jeg ledte efter), og kan alt det vi har brug for! Til den pris synes jeg det er super :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er jo vant til et digital kamera, som er ca 10 sekunder om at tage et billede, der ofte er uskarpt, så det kan jo kun blive bedre :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det kamera du linker til og er super glade for det. Det er et rigtig godt begynder kamera (var det jeg ledte efter), og kan alt det vi har brug for! Til den pris synes jeg det er super :)

Dejligt med en positiv anmeldelse :)

Men også dejligt med alle de andre input! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man bruger sådan et kamera, skal man også tænke på: Hvor godt skal det være kontra, hvad skal jeg bruge det til?

Skal man tage de der helt closeups af fluer osv, så det jo pludselig ENORMT vigtigt man har et med VIRKELIG fantastisk kvalitet.. Skal man tage billeder, som man har planer om skal printes i 1-2 meters størrelse, betyder det også meget med kvaliteten.

Generelt, vil jeg nok påstå, at det kamera der, kan dække et behov for "almen fotografering", rigtig rigtig godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en positiv anmeldelse :)

Men også dejligt med alle de andre input! :lovebk

Som jeg skrev, så ses forskellen jo også mest ved sammenligning. Når du først har det hjemme, så er der jo ikke en større model at sammenligne med.

Hvis jeg var jer, ville jeg dog gå ind i en ksmeraforretning og få en vejledning der, før I beslutter jer. Vi købte vores sådan et sted, frem for Bilka - og det var faktisk billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder d'et egentlig? Siden det er bedre, jo lavere tallet er?

D'et står for digital ;)

Jeg kender ikke meget til Canon. Vi har haft Sony, Nikon og nu Olympus herhjemme :) Men jeg ved, at Canon laver et god 50 mm objektiv, der ikke koster ret meget, men det er et rigtig godt begynder-objektiv, hvis du vil tage portrætbilledet (eller bare hverdagsbilleder, hvor Mar er i fokus ;) ) Det kan findes til under 1000 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man bruger sådan et kamera, skal man også tænke på: Hvor godt skal det være kontra, hvad skal jeg bruge det til?

Skal man tage de der helt closeups af fluer osv, så det jo pludselig ENORMT vigtigt man har et med VIRKELIG fantastisk kvalitet.. Skal man tage billeder, som man har planer om skal printes i 1-2 meters størrelse, betyder det også meget med kvaliteten.

Generelt, vil jeg nok påstå, at det kamera der, kan dække et behov for "almen fotografering", rigtig rigtig godt! :)

Man kan sagtens få fantastiske billeder ud af et billigt spejlrefleks. Det er ikke kameraet, men fotografen, der tager billederne, og det gode ved et spejlrefleks er, at man kan skifte objektiver. jeg vil påstå, at et billigt spejlrefleks med et godt objektiv (fx et makro til fluebillederne) vil tage bedre billeder end et mega dyrt kamera, med et skod-objektiv. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode :glad

Jeg synes, det giver meget mening, det Pumpkins siger, med at det er objektiverne, der "tæller" mest. :)

Og som Myliona skriver, så handler det jo om, hvad man skal bruge kameraet til. Jeg kunne nok godt finde på at fotografere insekter, men jeg er ikke interesseret i at betale ekstra for at kunne det :P Og det er jo ikke engang fordi at jeg vil til at være hobby fotograf, jeg vil bare gerne tage lidt bedre billeder i hverdagen, og så synes jeg måske at et kamera til +5000 bliver overkill. :blush

Vi har været i lidt fotobutikker og spørge også, men jeg synes egentlig mest bare, at de prøvede at sælge de (ret meget) dyrere kameraer på ting, som vi ikke har brug for (f.eks. videooptage funktion). Og prismæssigt synes jeg ikke at nogen havde noget tilsvarende det i Bilka.

Jeg kan godt se pointen i, at når man er igang, hvorfor så ikke købe noget RIGTIG godt, men jeg synes at prisen er for høj på canon d550. Så meget kan jeg faktisk ikke umiddelbart forestille mig at give for et kamera nogensinde :blush

Så jeg tror, jeg snupper det som jeg linkede til i 1# :) Og så vil jeg sige tusind tak for jeres råd og input :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D'et står for digital ;)

Jeg kender ikke meget til Canon. Vi har haft Sony, Nikon og nu Olympus herhjemme :) Men jeg ved, at Canon laver et god 50 mm objektiv, der ikke koster ret meget, men det er et rigtig godt begynder-objektiv, hvis du vil tage portrætbilledet (eller bare hverdagsbilleder, hvor Mar er i fokus ;) ) Det kan findes til under 1000 kr :)

Øh, det kamera som jeg linker til hedder såvidt jeg kan se 18-55 mm. Men det er ikke det samme som 50 mm? :chin: :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er du ikke interesseret i videofunktion? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fåes nu billigere end 2499 på nettet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, det kamera som jeg linker til hedder såvidt jeg kan se 18-55 mm. Men det er ikke det samme som 50 mm? :chin: :unsure

Ikke rigtigt.

Et 50 mm er en "prime", hvilket egentlig bare betyder, at den ikke kan zoome. Det giver den fordel, at det kan lukke en helt del mere lys ind, og dermed giver nogle klarere billeder, hvor du bedre får den slørede baggrund mm.

Det nørdede tal at holde øje med er f-værdien, der handler om, hvor meget lys objektivet lukker ind. Det objektiv der sidder på kameraet, når du køber det, har en f-værdi der hedder 3.5-5.6, alt efter hvor meget du har zoomet ind. Når du er zoomet ud på 55 mm, vil du have den bedste f-værdi på 5.6. Hvis du køber et objektiv som dette, vil du have en blændvide på 1.8, hvilket er betydeligt meget bedre. Jo lavere jo bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er du ikke interesseret i videofunktion? :blink

Fordi vi allerede har et ganske glimrende videokamera :) Jojo, det ville da være smart at have det hele i én "kasse", men det var ikke noget, som jeg var villig til at betale ekstra for :)

Det fåes nu billigere end 2499 på nettet :-)

Nå, det er for sent nu :P Har lige bestilt ved Bilka. Men det er nu også ok. Min mavefornemmelse siger mig stadig, at det er en handel, som jeg bliver glad for, og skulle der være døje med kameraet, så har jeg det godt med, at jeg kan tage ud i varehuset og brokke mig :D

Ikke rigtigt.

Et 50 mm er en "prime", hvilket egentlig bare betyder, at den ikke kan zoome. Det giver den fordel, at det kan lukke en helt del mere lys ind, og dermed giver nogle klarere billeder, hvor du bedre får den slørede baggrund mm.

Det nørdede tal at holde øje med er f-værdien, der handler om, hvor meget lys objektivet lukker ind. Det objektiv der sidder på kameraet, når du køber det, har en f-værdi der hedder 3.5-5.6, alt efter hvor meget du har zoomet ind. Når du er zoomet ud på 55 mm, vil du have den bedste f-værdi på 5.6. Hvis du køber et objektiv som dette, vil du have en blændvide på 1.8, hvilket er betydeligt meget bedre. Jo lavere jo bedre.

Javel ja. :) Jeg lærer :super Synes godt nok, at der er mange tekniske ting, at sætte sig ind i :blink Men nu har jeg bestilt kameraet, så må jeg i gang med at lege, og så opdager jeg nok hen ad vejen, hvilke muligheder jeg "savner" eller ønsker mig bedre. Men jeg skal da huske 50 mm objektive til jul :) Tak for info :tak :super :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men som skrevet ovenover, så har jeg bestilt kameraet nu :D Jeg ved godt, at der findes MEGET bedre kameraer, men jeg kan jo også læse i tråden, at nogen herinde er godt tilfreds med det samme, og da jeg stod med den lidt billigere version i Bilka var jeg jo egentlig vældig begejstret i forhold til, hvad jeg er vant til. :)

Nu glæder jeg mig bare til at få det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay så kan vi rigtig få billedspam af skønne Mar :)

Tror også du nok skal blive glad for det. Måske du med tiden kan få andre linser til, hvis behovet opstår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay så kan vi rigtig få billedspam af skønne Mar :)

Tror også du nok skal blive glad for det. Måske du med tiden kan få andre linser til, hvis behovet opstår :)

Tak :kiss

Og ja, jeg tænker netop, at jeg kan ønske mig/spare sammen til flere linser evt. :) Men man skal jo starte et sted.

Jeg har iøvrigt masser af billeder, jeg er bare for doven til at lægge en masse op :blush Men nu hører der sig vel snart en omgang billedspam til, i anledning af fødselsdagen imorgen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med købet - glæder mig til at se alle de fine billeder du kommer til at tage :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det kamera du linker til og vi er glade for det. Det er super til familie ferie og lignende. Vores gode venner har eos 550 og det er bedre. Men til vores brug er det andet fint. Syntes også der er stor forskel i pris.

Jeg købte vores online hos elgiganten til 2200 for nogle år siden. Det kan betale sig at købe den lille Canon etui til ca 300 til det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER