Prinsessemor

Tapas

6 indlæg i dette emne

Vi skal holde fest til februar når Thomas fylder år og jeg vil gerne holde maden så let som muligt.

Min tanke faldt derfor på tappas, dvs. forskellige pølser og andre små retter

kan i ikke hjælpe mig med nogle fantastiske tappas retter, pølser er dip til?

jeg er helt på bar bund da jeg aldrig har lavet det før

Del dette indlæg

Du får lige det jeg laver når vi serverer tapas ( vi fik det til vores bryllup)

Crostini

Godt lækker flute skæres i 1 cm tykke skiver, ristes og gnides med et fed hvidløg og der dyppes lidt rigtig god olivenolie på

Skær tomater (antal så det matcher det antal brød du har lavet) ud og fjern den vandige kerne, skær rødløg helt fint ud og læg i en gryde sammen med tomaterne, tilføj lidt god olivenolie, salt, peber og friske basilikumsblade og lidt krydderi, f.eks. lidt estragon og et fed hvidløg (presset) det skal lige varmes op, ENDELIG ikke koges så det bliver slattent og det lægger du på brødet..

En anden crostinitype er at skære brødet ud og ikke riste det - istedet lægger du noget god parmaskinke eller anden proscutio på og så en lille skive mozarella på og frisk timian oven på - og så varmes i ovnen til osten er smeltet.. Du kan også lave det med gedeost hvis du er til det..

Så er der de klassiske dadler med bacon omkring, altid lækker..

Vi laver også friske jordbær med lidt blåskimmelost og et frisk basilikums blad (sættes sammen med en tandstik) det ser så flot ud og smager også rigtig godt!

Du kan også lave frisk melon (honning eller net) med en skive parmaskinke omkring.... :)

Til brylluppet lavede vi også en LÆKKER gazpacho (kold tomatsuppe) som vi serverede i snapseglas så det var mere tapasagtig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

små runde kartofler blandet med persille og lige olivenolie (måske hvidløg)

Del dette indlæg

Annonce ♥

tortilla wraps med pikant ost, røget laks, tomat og salat. De rulles og skæres bagefter ud i mundrette små roulader med en lille tandstik igennem til at holde dem på plads.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Nogle af favorit retterne fra vores lokale tapas restaurant er:

Hvidvinsdampede blåmuslinger

Hvidløgsstegte scampi

Lammekroner med mango chutney

Gedeostcreme med parmaskinke om (små ruller)

Små saltbagte kartofler

Manchego ost i stave

Lækkert udvalg af oliven

Små kødboller i tomatsauce

Marineret kylling på spyd med aoili

Held og lykke med det - mums jeg bliver helt sulten :mam

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med mini pølsehorn og mini-pizza

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment