Sofiee

Hjælp til valg af autostol!

11 indlæg i dette emne

Vi må hellere få købt den næste autostol til Lucas, for han er ved at være for lang til babystolen.

Men hvilken autostol skal vi vælge??!

Vi har ikke selv bil, men vi kører jo af og til med nogen, så den skal helst kunne bruges i forskellige biler (store/små, med/uden isofix, osv).

Uden overhovedet at have forstand på biler og autostole, tænker jeg at bagudvendt jo nok er det sikreste, men også mest besværlig at montere, så derfor er det nok mest en fremadvendt autostol vi kigger efter, men det er ikke et krav.

Vi vil gerne have en autostol der er:

- God og SIKKER!

- Nem at montere!

- Prismæssigt tænker jeg max 2000, hvis det kan lade sig gøre, ellers er det også okay hvis prisen ryger over

Jeg har søgt og søgt på nettet, og forhørt mig i ønskebørn, men jeg synes godt nok det er svært at blive klog på, og jeg kan simpelthen ikk finde ud af, hvilken autostol der vil være bedst til vores behov?

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

Del dette indlæg

Vi har været SUPER glade for vores Britax/Rømer Eclipse.... De koster 800 kr med fragt, fra england :) På tilbud herhjemme koster de 1500 :o

Eneste krav den ikke lever op til er isofix.... Men jeg ved ikke hvor vigtigt det er?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan i hvert fald også godt anbefale at købe hos amazon.co.uk. Har købt den samme stol som Justme men med isofixbase. Koster 1838 kr. og der var gratis forsendelse, så der har vi sparet 500-600 kr. i forhold til danske priser.

Der har været test af autostole i det seneste nummer af Tænk - jeg tror, jeg stadig har det derhjemme - hvis du vil have det, kan jeg se efter hvilken stol, der har klaret sig bedst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når i skal bruge stolen i alle mulige biler, ville jeg gå efter en der kan sættes fast m tre punkts selen. En stol uden pude foran, da det ikke er alle biler, der har sele nok til at nå rundt om puden.

Vi havde tidligere en Rømer King, den var nemt at rykke rundt mellem biler. Så jeg ville nok kigge efter en Rømer og så bestille på udenlandsk hjemmeside.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror jeg vil foreslå denne http://www.autostol.dk/model/romer-king-plus/ - der er også adresser på udenlandske hjemmesider og priser forneden. Ellers syntes jeg du skal kigge lidt rundt på autostol.dk , fin informativ side :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har lige købt den nye Britax-Rømer Xtensa fix. Den kan sidde med måde isofix, trepunktssele og top teater. Og så rækker den 9-36 kg.

Mullen har lige prøvet den, og er ret tilfreds :)

tr1dzRJ.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været SUPER glade for vores Britax/Rømer Eclipse.... De koster 800 kr med fragt, fra england :) På tilbud herhjemme koster de 1500 :o

Eneste krav den ikke lever op til er isofix.... Men jeg ved ikke hvor vigtigt det er?

Vi har Rømer Eclipse.. Vi har ikke selv bil, så den ryger også mellem en masse forskellige :) Den er nem at montere (Selv JEG kan finde ud af det :toot ) Den vejer ikke specielt meget (kan gå med Camille på den ene arm, og have autostolen i den anden hånd!), den er forholdsvis billig og den scorer ret godt i diverse test :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar! :tak

Isofix er ikke et krav, og jeg har ikk rigtig forstand på biler, men har bare hørt det skulle være det sikreste.

Jeg er nået frem til at vi nok vælger en Römer/Britax og bestiller den fra england, for jeg kan da se at der KLART er mange penge at spare! :o Øv hvor ville jeg have ærgreret mig hvis jeg forhastet havde købt en i ønskebørn!

Kiggede lidt på Britax Eclipse, som Troldemor og Myliona anbefalede, og synes egentlig den lyder ret god til vores behov, og så endda til næsten ingen penge.

Men nu har jeg så også kigget på Römer king plus og duo plus. Og nu bliver jeg så IGEN i tvivl.. Er der nogen der kan anbefale den ene fremfor den anden, og hvorfor? :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, det er simpelthen en jungle med alle de forskellige typer autostole. Jeg tror, at vi kører ud i en fysisk babybutik og får noget professionel råd og vejledning. Jeg er faktisk ikke en gang sikker på, at vi har isofix i bilen... :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forstår dig godt - det er lidt af en jungel!

Men jeg ville stadig foreslå dig at læse lidt på autostol.dk de har virkelig beskrivelser og test af mange stole. Plus du kan se hvordan de har klaret sig i andre test. Og så vidt jeg husker er det også muligheder for at stille spørgsmål online :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER