Oprettet July 4, 2013 God aften damer :-) Er der en, der vil være så sød at forklare mig præcist det med ægløsning, cyklus osv.. Altså, omkring hvornår er er chancen størst for graviditet osv osv. føler virkelig det skal skæres ud i pap. Jeg googler det, læser og føler jeg fatter det, men kort tid efter bliver jeg i tvivl igen omkring det hele... ØV med øv på.... Jeg smed mine p piller i tirsdags, og forventer min mens på lørdag... På forhånd mange tusinde tak :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2013 Sagt på den korte nemme måde, så ligger din ægløsning midt imellem menstruationerne ;) - præcist hvornår svinger lidt fra kvinde til kvinde.. Brug enten ægløsnings test eller mål din temperatur - den stiger omkring én grad når du har ægløsning. Held og lykke med det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2013 Tusind tak :-) så gav det mere mening. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 7, 2013 Altså, ÆL ligger ca 14 dage før din mens. Den første dag du bløder er CD1. Hvis du har en cyklus på 28 dage, har du ÆL på cd 14. Jeg har en cyklus på 31 dage og har derfor ÆL på Cd 17. Hvis du ved hvornår du forventer mens, regner du 2 uger bagud, og i de dage ligger ÆL. Det er størst chance for at blive gravid fra 5 dage før ÆL og indtil 24 timer efter ÆL. Dvs med en cyklus på 28 dage vil de bedste dage være CD 9-15. Sæd kan leve i kroppen i op til 5 dage :-) Det siges at det er bedst at have sex hver 2.-3. Dage hele cyklus for at blive gravid, da mandens sæd skal skiftes jævnligt ud for at være mest mulig frisk :-) Håber det hjælper Er det klart bedst kun at have det hver 2.-3. dag, eller kan man også bare vælge at have sex hver dag i midten af cyklus? (Håber at trådstarter tilgiver mig for at blande mig, men det er jo uddybbende spørgsmål, så vi usnedige kan blive klogere... ;)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 7, 2013 Dyrk så meget sex I orker - og sørg for at nyde det også... Manden løber ikke tør for sædceller :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Jeg er helt enig i JustMe's forklaring med et lille men. For mit vedkommende går der nemlig kun omkring 12 dage fra ægløsning til menstruation. Normalen hedder vist 12-15 dage, så 16 dage efter ægløsning bør man i princippet kunne teste positivt i en graviditetstest, selvom nogle også kan før (og andre først senere). Med andre ord er det nok ret vigtigt også at lære sin egen krop at kende ud over de basale tommelfingerregler, og af den grund er jeg glad for at bruge ægløsningsteste, selvom de stort set er overflødige nu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Er det klart bedst kun at have det hver 2.-3. dag, eller kan man også bare vælge at have sex hver dag i midten af cyklus? (Håber at trådstarter tilgiver mig for at blande mig, men det er jo uddybbende spørgsmål, så vi usnedige kan blive klogere... ;)) Hvis man er sikker på, hvornår man har frugtbare dage, så kan man da godt være lidt ekstra aktiv der. Men man kan måske også "stresse" lidt, så det skal man ikke gøre for enhver pris, tror jeg.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Er det klart bedst kun at have det hver 2.-3. dag, eller kan man også bare vælge at have sex hver dag i midten af cyklus? (Håber at trådstarter tilgiver mig for at blande mig, men det er jo uddybbende spørgsmål, så vi usnedige kan blive klogere... ;)) Det er noget med at manden får laddet ordentligt op igen så der er mange gode klar til rejsen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Ikk for at hakke den på nogen :) Men tror ikke rigtigt på det med mandens sæd blir forringet med samleje hver dag. Med mit første barn havde vi sex hver dag og den var der i første hug. og denne gang gir vi den os gas. hihi mit råd er bare gi den gas hver dag, så du næsten sikker på der er bonus :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Ikk for at hakke den på nogen :) Men tror ikke rigtigt på det med mandens sæd blir forringet med samleje hver dag. Med mit første barn havde vi sex hver dag og den var der i første hug. og denne gang gir vi den os gas. hihi mit råd er bare gi den gas hver dag, så du næsten sikker på der er bonus :D Det er jeg tilbøjelig til at give dig ret i, MEN hvis man nu skal have nogle flere cykli for at få gevinst, så kan det godt blive et stressmoment, hvis man føler sig forpligtet på sex hver dag.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Ikk for at hakke den på nogen :) Men tror ikke rigtigt på det med mandens sæd blir forringet med samleje hver dag. Med mit første barn havde vi sex hver dag og den var der i første hug. og denne gang gir vi den os gas. hihi mit råd er bare gi den gas hver dag, så du næsten sikker på der er bonus :D Der er så mange anbefalinger. Kommer sikkert også an på mandens kvalitet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Ikk for at hakke den på nogen :) Men tror ikke rigtigt på det med mandens sæd blir forringet med samleje hver dag. Med mit første barn havde vi sex hver dag og den var der i første hug. og denne gang gir vi den os gas. hihi mit råd er bare gi den gas hver dag, så du næsten sikker på der er bonus :D Jeg fik at vide af min gynækolog, at det i høj grad afhænger af mandens sædceller. Er kvaliteten dårlig, kan han ikke nå at producere et tilstrækkeligt antal raske celler, hvis man har sex hver dag eller flere gange dagligt. Der VIL selvfølgelig altid være NOGLE gode celler, men sandsynligheden for, at en af disse rent faktisk når ægget er så det mindre... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2013 Det er meget forskelligt hvadde anbefaler. har læst og læst på nettet. nogen sundheds personer siger hver anden-trejde dag. og andre siger hverdag. vi har haft held med sex hver dag, med nogen undtagelser self. og håber det virker denne gang os. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites