Ihpets-mortilto

Mareridt

7 indlæg i dette emne

Kan jeg gøre noget? Er det en periode? Er det pga for mange indtryk, eller har det ikke noget at sige?

Del dette indlæg

det er lidt af det hele tror jeg, Mie har det i perioder og ofte i forbindelse med mange indtryk og/eller udviklings spring.

Du kan ikke gøre alverden - være der når han vågner, hvis han vågner.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke haft de store problemer med det. Når de kommer er det i perioder, hvor der sker (for) meget.

Af en eller anden grund har han det næsten hver gang vi har været sammen med hans farmor, ha ha. Men det er nok bare et tilfælde ;)

Jeg tror, det eneste man kan gøre er at være der for ham og berolige ham.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg nok dumt, men hvordan ser man om en baby har mareridt?

De græder i søvne uden at det virker som mavebøvl eller andet fysisk og derudover er gråden høj og pludselig altså uden optakt, indimellem med pauser hvor de sover. Det kan også være en "tør" gråd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg nok dumt, men hvordan ser man om en baby har mareridt?

William skriger meget pludseligt i søvne. Han vågner ikke op, men skriger med lukkede øjne. De fleste gange fortsætter han i søvnen, men nogle gange må jeg vække ham for at få ham ud af det.

Jeg plejer at holde på ham og sige beroligende lyde, men jeg ved faktisk ikke om det er det der hjælper, eller om drømmen bare slutter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også nogle gange prøvet, at Anabella først faldt til ro da vi tændte lyset på hendes værelse. Og så i en periode vågnede hun hver morgen ved 5 tiden med mareridt..

Jeg tror ikke man ka gøre så meget andet end at være der, hvis de små bliver bange. Her har det periodisk været, når der skete meget om dagen, da hun var mindre. Her for nylig var det en periode, som ifølge SP var helt normal.

Hun sagde, at det er den måde nogle babyer bearbejder dagen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

William har mange mareridt, også derfor jeg oprettede tråden. Det bliver nemlig værre.

Altså hans er sådan: helt stille, sover fint, SKRIGER - jeg vipper barnevogn, holder på ham, tager ham op til mig (nogle gange bliver han helt blå i hovedet, så er det tid til et kram), græder stille, sover videre. Han har lukkede øjne hele tiden, men virker panisk, armene kører på ham, han sparker osv. Jeg kan ikke give ham sutten, det hjælper ikke.

Tit i løbet af hans søvn har han perioder hvor han sover meget let og karter rundt i sengen, jeg har tit troet at han var vågen og har nogle gange givet ham sutten, men det er VILDT dumt, for så vågner han. Hvis jeg bare lader han okse rundt lidt, så stopper han efter lidt tid når han igen falder i dyb søvn. Jeg ligger mærke til at han gør det ca. 2 timer efter han er blevet puttet, og hver morgen et sted mellem 5 og 6, jeg tror også at han gør det om natten, men jeg har lært at sove fra det, fordi han jo alligevel ikke har brug for mig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER