blomst27

Fremtidssikre kombivogn eller købe en brugt barnevogn?

19 indlæg i dette emne

Piger, ivi har en Teutonia Mistral S, altså en kombi som vi har brugt siden fødslenb med lift eller Duni duo i! Og det har virket super og har ikke set noget behov for en rigtig barnevogn, men nu har jeg følgende tanker : :wacko

  1. Vi vil gerne have at Cecilia skal kunne sove udenfor i haven til hun er en 2-3 år gammel- ergo skal der jo være plads i vognen til hende.
  2. Hun skal snart have barnevognssele på
  3. Hun skal ligge godt når hun sover

HUn kan godt ligge i klapvognsdelen men den er jo ret "hård" og der er ikke en rigtig madras med jo, og duni duo som skal lukkes for at være sikker ift at falde ud etc. er ikke en option om sommeren- lige nu ligger hun i den, men den er ikke "lukket" men hun får bare et lille tæppe ovenpå sig.

Så: Kan man købe en madras beregnet til barnevogn og så putte sele nedenunder? og så dermed sikkre hende når hun sover og samtidig give en god sovekomfort? Eller er det så bedre at købe en brugt Odder/ emmaljunga til at have i haven og event. små gåture?

:unsure :help :help HELP anyone?

Giver det overhovedet mening det jeg skriver? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville købe en gammel Odder til de lange lure. De ligger bare bedre ergonomisk og i forhold til vind og vejr, og i vil kunne få en god madras i.

Alternativt kan i vist nok bruge en liftmadras i klapvognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt få en god madras, men den er mest beregnet til barnevogn, tror jeg (vores gode madras er hvert fald perfekt i en odder vogn).. Så det vil vel alt andet lige være bøvlet?

Jeg vil også mene, at en brugt odder i det lange løb vil være mest optimalt!!

Vi har sele i vores odder, som er under madrassen og igennem hullerne i voksiposen, så det vil vel godt kunne lade sig gøre, med madras og sele i den I har nu - men igen, for bøvlet til mit temperament! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok købe brugt barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en brugt Odder til Marlon da han voksede ud af vores lille Brio..... Og det har vi ikke fortrudt! Det ville nok være mit bud på en løsning...... Vi købte en super fin brugt vogn til 1000 kr, man kunne nærmest ikke se den var blevet brugt, men designet er lidt gammelt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil stemme i koret og sige, at jeg nok ville købe en brugt barnevogn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en gammel barnevogn :-) det ville jeg til alle tider. De ligger bedre og de kan sove der til de er større.

Husk at selv om barnevognsselen kan komme i klapvognen, så garanterer producenten ikke for sikkerheden, når den ikke bruges i klapvognen.

Vognen skal have en vis bredde og højde før selen er sikker. Når vi har brugt sele i klapvogn har jeg altid holdt godt øje. Jeg ville aldrig lade barn sove m klapvognssele medmindre jeg var ved vognen hele tiden.

Jeg er muligvis pylret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både en Oddervogn og samme Teutonia Mistral S, og jeg ville ikke undvære nogen af delene. Barnevognen er bare så dejlig, når Mads skal puttes til sin lur. Han ligger bare bedre end i klapvognen. Synes, at Teutoniaen er fantastisk. Eeeelsker den, men jeg har svært ved at se den brugt som fast sovested udenfor til de er 2-3 år, selvom det nok er gjort med succes. Jeg ville dog være meget ked af det, hvis jeg ikke havde min Oddervogn.

Hehe men det er selvfølgelig noget af en vognpark, man kan ende med at have...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en gammel barnevogn :-) det ville jeg til alle tider. De ligger bedre og de kan sove der til de er større.

Husk at selv om barnevognsselen kan komme i klapvognen, så garanterer producenten ikke for sikkerheden, når den ikke bruges i klapvognen.

Vognen skal have en vis bredde og højde før selen er sikker. Når vi har brugt sele i klapvogn har jeg altid holdt godt øje. Jeg ville aldrig lade barn sove m klapvognssele medmindre jeg var ved vognen hele tiden.

Jeg er muligvis pylret :-)

Jeg kan ikke lade være med at spørge. Står/sidder du så ved vognen hver gang dit barn sover? Eller sover han så ikke med sele og kan kravle ud, når han vågner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at spørge. Står/sidder du så ved vognen hver gang dit barn sover? Eller sover han så ikke med sele og kan kravle ud, når han vågner?

Jeg tænkte det samme da jeg fik det læst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både en Oddervogn og samme Teutonia Mistral S, og jeg ville ikke undvære nogen af delene. Barnevognen er bare så dejlig, når Mads skal puttes til sin lur. Han ligger bare bedre end i klapvognen. Synes, at Teutoniaen er fantastisk. Eeeelsker den, men jeg har svært ved at se den brugt som fast sovested udenfor til de er 2-3 år, selvom det nok er gjort med succes. Jeg ville dog være meget ked af det, hvis jeg ikke havde min Oddervogn.

Hehe men det er selvfølgelig noget af en vognpark, man kan ende med at have...

Det er fulstændig samme situation herhjemme. Aner ikke hvordan jeg skulle kunne undvære nogen af delene - og hvordan andre gør :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at spørge. Står/sidder du så ved vognen hver gang dit barn sover? Eller sover han så ikke med sele og kan kravle ud, når han vågner?

Vi har en barnevogn til daglig, den er jeg tryg v, den er barnevognsselen lavet til.

Når vi er på tur har vi klapvogn med. Nu er Ferdinand 2,5 og sover uden sele i den. Så ja han kan vel kravle ud!

Tidligere sov han m sele i klapvogn, jeg sad ikke og kiggede på ham, men stilte ham ikke i haven og gik op på 1. Sal i sommerhus, som jeg har gjort m barnevogn. Så har han stået på altanen og jeg har siddet i stuen eller lignende.

Ved godt jeg er skør, men m de tragiske tilfælde der har været af børn kvalt i seler, så er jeg på vagt, når selen ikke bruges til det den er lavet - en barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at spørge. Står/sidder du så ved vognen hver gang dit barn sover? Eller sover han så ikke med sele og kan kravle ud, når han vågner?

Det var også min tanke da jeg læste det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en barnevogn til daglig, den er jeg tryg v, den er barnevognsselen lavet til.

Når vi er på tur har vi klapvogn med. Nu er Ferdinand 2,5 og sover uden sele i den. Så ja han kan vel kravle ud!

Tidligere sov han m sele i klapvogn, jeg sad ikke og kiggede på ham, men stilte ham ikke i haven og gik op på 1. Sal i sommerhus, som jeg har gjort m barnevogn. Så har han stået på altanen og jeg har siddet i stuen eller lignende.

Ved godt jeg er skør, men m de tragiske tilfælde der har været af børn kvalt i seler, så er jeg på vagt, når selen ikke bruges til det den er lavet - en barnevogn.

Okay, fair nok. Jeg forstod det som om, at det ALTID var sådan du gjorde. Fangede ikke at du mente når selen var i klapvogn.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både en Oddervogn og samme Teutonia Mistral S, og jeg ville ikke undvære nogen af delene. Barnevognen er bare så dejlig, når Mads skal puttes til sin lur. Han ligger bare bedre end i klapvognen. Synes, at Teutoniaen er fantastisk. Eeeelsker den, men jeg har svært ved at se den brugt som fast sovested udenfor til de er 2-3 år, selvom det nok er gjort med succes. Jeg ville dog være meget ked af det, hvis jeg ikke havde min Oddervogn.

Hehe men det er selvfølgelig noget af en vognpark, man kan ende med at have...

:ditto til dette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, fair nok. Jeg forstod det som om, at det ALTID var sådan du gjorde. Fangede ikke at du mente når selen var i klapvogn.. :)

Nej det ville dog være kedeligt og træls ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo ogsaa en Mistral, dog en DK med 4 store hjul. Det samme har min soester og hun goer foelgende, som vi ogsaa goer, naar vi er paa ferie eller andet, hvor Noah skal sove i klapvognen. liftmadras i, barnevognssele sat fast i klapvognsselens 5-punktsseles yderpunkter, hvor den ikke kan rykke sig. jeg har ogsaa en gammel Dan-sele(dem af stof), som fungerer efter samme princip. Den er mindre stabil i det, men er mere til hede dage paa tur. hvor han maaske bare vil sove i ble paa stranden eller noget.

Skal han sove som 2-3 aarig, saa maa vi jo have barnevognen frem. Jeg synes ogsaa, han vil ligge bedre der som stoerre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres hjælp! Jeg var også lige i babysam igår og hende damen mente at hun ville købe en brugt Odder til haven. Har tænkt lidt og selvom manden ikke synes det er så fedt med endnu en vogn stående så har vi pladsen, og jeg synes Cecilia skal sove udenfor i haven så lang tid som muligt. Vi har jo endda mulighed for at stille hende udenfor selvom det regner etc da vi har sådan en underlige udestue ting hvor man kan åbne alle dørene, anyway

jeg har kigget lidt på dba og guloggratis og slår til når det rette tilbud kommer, har jo ikke travlt så vil lige danne mit et overblik over markedet :bed

Tak igen :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg da ogsaa goere - det er super at have en vogn staaende parat til at sove!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER