Vibs93

Ømme bryster, 5. uge...fester :/

13 indlæg i dette emne

Hej. Jeg er på p-piller. Jeg har en kæreste, den 18 november har vi været sammen i 5 år. Vi er oss forlovet :) men jeg tror jeg er gravid, jeg har ikk taget nogen test. Hver gang jeg holder pause får jeg ikk menses :( men hvis det så er jeg er gravid, så er jeg bange for barnet har taget skade. Fordi jeg har jo festet og drukket som om jeg ikk var gravid. Har barnet måske taget skade.? Jeg tror jeg er i uge 5

Mvh. Vibeke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du må da bare ud og tage en test! :) ingen grund til at tage sorgerne på forskud! Desuden har en nylig undersøgelse vist at en enkelt fest med alkohol tidligt i graviditeten (du er jo ikke den første som ikke har vidst de var gravide) ikke umiddelbart giver skader (de fulgte børn op til 5 års alderen). Det betyder selvfølgelig ikke at man skal drikke under graviditeten, bare at du ikke skal stresse! :) stress kan være mindst ligeså skadeligt.

Så en test og så må i tage stilling til hvordan i har det med et evt svar :)

Held og lykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg både røg og drak i starten af graviditeten (altså før jeg vidste jeg var gravid!), og er nu 23 uger henne med en perfekt lille dreng! :loveshower

Vi havde prøvet i halvandet år da det endelig lykkedes, og efter nogle måneder besluttede jeg, at jeg ikke orkede at leve som en gravid i måske årevis.. Og heldigvis for det, så havde ventetiden da for alvor trukket tænder ud! :prik

Nå, jeg tror ikke du skal være bekymret.. :kram Og se så at få taget den test, jeg bliver jo mega nysgerrig! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke du skal være bekymret. De fleste drikker jo før de ved de er gravide. Det gjorde jeg også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg både røg og drak i starten af graviditeten (altså før jeg vidste jeg var gravid!), og er nu 23 uger henne med en perfekt lille dreng! :loveshower

Vi havde prøvet i halvandet år da det endelig lykkedes, og efter nogle måneder besluttede jeg, at jeg ikke orkede at leve som en gravid i måske årevis.. Og heldigvis for det, så havde ventetiden da for alvor trukket tænder ud! :prik

Nå, jeg tror ikke du skal være bekymret.. :kram Og se så at få taget den test, jeg bliver jo mega nysgerrig! ;)

:ditto Vi havde prøvet i 10 mdr, og jeg var til stor fødselsdag 3 dage inden jeg testede positiv. Her blev nydt både øl, somersby og cigaretter..Til gengæld har jeg ikke rørt det efter jeg testede positiv. Og min dreng basker da rundt i maven lige nu :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor tager du ikk en test så du ved hvor du står ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okey, jeg har oss fået en tid hos lægen :) jeg skal derop på fredag, så må jeg se om jeg er gravid. Det værste er at jeg ikk føler mig klar. Og min fyr er imod abort :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okey, jeg har oss fået en tid hos lægen :) jeg skal derop på fredag, så må jeg se om jeg er gravid. Det værste er at jeg ikk føler mig klar. Og min fyr er imod abort :/

Det er i jo så nødt til at få snakket om.. Håber du finder en løsning, der er bedst for dig. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første par uger er der ikke den samme deling af blod, så alkohol vil ikke gå til barnet. Derfor sker der ikke noget, hvis du en enkelt gang hr været fuld, inden du vidste du var gravid.

Tænk på alle dem, der bliver uplanlagte gravide, hvor mange af dem, der har drukket inden de testede positivt. Og i langt de fleste tilfælde kommer der sunde raske børn ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget, du skal bekymre dig om. Som Pumpkins også skriver, så deler du ikke blod med barnet, når du ikke er længere henne. Så hvis du er gravid, har fostret med al sandsynlighed ikke taget skade.

Håber at I sammen finder den bedste løsning, hvis du er gravid. Held og lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen. I er sq så søde herinde alle sammen. Jeg skriver inde på denne tråd når jeg har fået svar på om jeg er gravid eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fyr siger, at vi nok skal klarer den hvis det viser sig at jeg er gravid :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fyr siger, at vi nok skal klarer den hvis det viser sig at jeg er gravid :loveyou

Har du været til lægen :D ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER