Oprettet July 1, 2013 Erica har været har haft feber i dag, så selvom jeg har travlt på arbejde og gik glip af to vigtige møder, så har jeg været hjemme ved hende i dag. Manden er nemlig i sommerhus sammen med gutterne, noget han har glædet sig til siden han kom sidste år fra samme tur. Mit dilemma er hvem der skal tage hende i morgen, hvis hun stadig har feber når hun vågner. Jeg har følgende valgmuligheder: Jeg tager den selv - mit arbejde er ret large med at man godt kan tage barns første sygedag to dage i streg, så det burde kunne lade sig gøre. Dog var jeg allerede bagud i mine opgaver, så det er ris til egen røv hvis jeg misser en arbejdsdag mere, samt jeg burde fremlægge resultatet af de sidste måneders arbejde i morgen til afdelingsmøde. Jeg kræver min mand kommer hjem og tager sig af Erica. Han er kun 1,5 times kørsel væk, så han vil godt kunne afbryde sin tur og tage Erica imens jeg er på arbejde. Men jeg ved bare hvor meget han har glædet sig, og et sådan afbræk vil ødelægge hans ferie, han er jo kun lige kommet derop (tog afsted søndag middag), så han har på ingen måde lyst til at skulle hjem (selvom det kun er midlertidigt). Jeg kan spørge min far om han kan tage hende. Han er som den eneste af bedsteforældrene gået på efterløn, og han har passet hende før. Men han bor en time væk, og jeg tror hans forståelse for hvorfor min mand ikke kommer hjem i stedet kan ligge på et meget lille sted. Hvad ville i gøre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2013 Jeg syns det lyder som om morfar skal ha en hyggedag med Erica. Jeg ville da i hvert fald ringe og snakke med ham og høre om han ville være ok med det. Hvis ikke din mand hele tiden og igen er afsted med gutterne tror jeg da de fleste kan forstå at det ville være synd og skam at hive ham hjem hvis der er andre muligheder. God bedring med hende :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2013 Jeg havde taget den selv. Det lyder til din mand er rigtig glad for at være afsted, så ville jeg gøre et forsøg i at indhente det forsømte arbejde senere og så må farmand tage en ordentlig tørn når han kommer hjem fra sommerhuset. Eller også må morfar passe en halv dag og så kan du holde fri til middag. ---- Her i huset har tager jeg for det meste barnets første sygedag og så tager manden de to efterfølgende (da han har ret til både barnet første og anden sygedag - snyd <_< ) - men vi forsøger at planlægge sådan at der skal aflyses mindst muligt på vores respektive arbejdespladser. Sidst måtte jeg tage ekstra fri, for at tage C til lægen, da min mand havde et vigtig møde - normalvis er hans arbejde ellers det mest fleksible. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2013 Jeg ville også se om ikke morfaren kunne overtales, forklare at det bare er noget han har glædet sig til i SÅ lang tid og det er alligevel en times kørsel mere for ham end for morfar, selvom han har ferie så er det jo ikke noget der bare lige kan udskydes. Han har vel også betalt for turen? Ellers ville jeg selv tage den. Evt arbejde lidt mens hun sover. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2013 Tak for svar søde BK kvinder! Jeg har stadig ikke helt besluttet mig, er dog kommet frem til manden ikke skal kaldes hjem. Hun har sovet i egen seng hele natten, håber hun ikke er varm mere! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2013 Jeg syns det lyder som om morfar skal ha en hyggedag med Erica. Jeg ville da i hvert fald ringe og snakke med ham og høre om han ville være ok med det. Hvis ikke din mand hele tiden og igen er afsted med gutterne tror jeg da de fleste kan forstå at det ville være synd og skam at hive ham hjem hvis der er andre muligheder. God bedring med hende :balloons :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2013 Jeg var meget i tvivl om hun var frisk nok til at komme i vs, hun var tydelig mere frisk end i går, dog stadig tryghedssøgende. Så jeg endte med at ringe til min far, og han ville gerne være kommet, dog havde han en aftale, så han kunne først være her kl 12. Så jeg valgte at sende hende i vs, og hun har bare haft en rigtig god dag - pædagogerne havde slet ikke kunne mærke på hende hun havde været syg i går, så det var bare super dejligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites