Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Har haft en god første dag på arbejde :yay Kan mærke det er godt at jeg starter på halv tid.

Del dette indlæg

Har haft en god første dag på arbejde :yay Kan mærke det er godt at jeg starter på halv tid.

:yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor dejligt :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oprindeligt skulle jeg have første skoledag i det nye semester i dag, men af ukendte årsager blev timen rykket til på fredag, og første skoledag skulle i stedet være i morgen. Nu er dén time blevet aflyst pga sygdom, så jeg har stadig juleferie helt frem til onsdag! :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay dejligt at høre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

YAY :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan virkelig anbefale bogen The Last Song af Nicholas Sparks.

Den er så god og gav mig et andet syn på min far

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke læst bogen, men har set filmen - og den er bare så god, synes jeg! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke læst bogen, men har set filmen - og den er bare så god, synes jeg! :)

Så skal du helt klart læse bogen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må mægler egentlig godt udlevere nøgle til køber før overtagelsesdagen?

De påstår det er normal kotyme og at vi jo alligevel ikke bor der.

For mig virker det sært

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig virker det sært

Hvis I har aftalt det og der bliver aflæst varme, vand, el osv :) Vi fik vores hus 14 dage før efter aftale med sælger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nicholas sparks er generelt mega god :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig virker det sært

Ikke, hvis I ikke har aftalt det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig virker det sært

Kun hvis det er ifølge aftale med jer og der samtidig bliver læst vand, varme og el af....

Ellers er det meget normalt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kun hvis det er ifølge aftale med jer og der samtidig bliver læst vand, varme og el af....

Ellers er det meget normalt ;)

Det er først på fredag at vi har aftalt møde.

Det er fordi han vil ha en gulvmand ud og se på gulvene, da han vil rive alt ned og bygge om, så det kan sælges videre.

Jeg er ikke samarbejdsvillig, da både mægler og køber ikke var det

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig virker det sært

Vi fik vores hus en mdr før overtagelsesdato (skulle selvfølgelig betale forbrug). Dog er vores hus nybygget, så det boede ikke nogle der. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er først på fredag at vi har aftalt møde.

Det er fordi han vil ha en gulvmand ud og se på gulvene, da han vil rive alt ned og bygge om, så det kan sælges videre.

Jeg er ikke samarbejdsvillig, da både mægler og køber ikke var det

Hvis handler er fuldstændig på plads, og fortydelsesfrist udløbet, er du da i din fulde ret til at stille dig på tværs - bare fordi du kan!

Og hvis de har været stride i handlen synes jeg egentlig bare at du skal gøre det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis handler er fuldstændig på plads, og fortydelsesfrist udløbet, er du da i din fulde ret til at stille dig på tværs - bare fordi du kan!

Og hvis de har været stride i handlen synes jeg egentlig bare at du skal gøre det :)

Det er den. Og det har jeg gjort nu ;)

Desuden har ks bror et par ting stående derovre, ikke noget af værdi. Men de må kunne vente, når de var så stædige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige et opfølgende spørgsmål...

Hvis man så aftaler det, og man aflæser forbrug, må man så i teorien flytte ind før overtagelsesdato??

Vi kom til at snakke om det, fordi sælger havde nævnt at vi kunne få nøglen en måned før reel overtagelse, og så snakkede vi bare om hvorvidt vi så kunne flytte ind 14 dage før reel overtagelse for at spare en måneds husleje hvor vi bor nu.

De må først udlevere nøglen når forsikringspapirene er på plads, der skal stå den rigtige dato i papirene :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De må først udlevere nøglen når forsikringspapirene er på plads, der skal stå den rigtige dato i papirene :)

Jep hvis du går ind inden forsikringen er gældende dækker de ikke længere!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man så aftaler det, og man aflæser forbrug, må man så i teorien flytte ind før overtagelsesdato??

Vi kom til at snakke om det, fordi sælger havde nævnt at vi kunne få nøglen en måned før reel overtagelse, og så snakkede vi bare om hvorvidt vi så kunne flytte ind 14 dage før reel overtagelse for at spare en måneds husleje hvor vi bor nu.

Vi fik nøglen en uge før, hvor vores ejerskifte også er gældende før. Husk at det er vigtigt at have en ejerskifteforsikring. Vi malede ugen før og flyttede dagen før. Vi aflæste også den dag vi fik nøglen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kom til at snakke om det, fordi sælger havde nævnt at vi kunne få nøglen en måned før reel overtagelse, og så snakkede vi bare om hvorvidt vi så kunne flytte  ind 14 dage før reel overtagelse for at spare en måneds husleje hvor vi bor nu.

Du må gerne flytte ind før overtagelsesdagen. Du skal bare have tegnet husforsikring ssamt evt. ejerskifteforsikring pr. dispositionsdagen. Vi skriver det også i købsaftalen, hvis det er aftalt på forhånd... Det bruger vi specielt ved de ejendomme der trænger til istandsættelse...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super, tak :-)

Ingen tvivl om at der skal tegnes ejerskifteforsikring - jeg tør ikke andet! Men godt at vide ift husforsikring.

Det er vel noget vi selv kontakter vores forsikringsselskab og beder om - ikk? Det skal ejendomsmægler ikke blandes ind i?

Ja, det er bare igennem jeres egen forsikring. Brandforsikringen er obligatorisk, så vidt jeg husker og resten er tilvalg :)

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.