Besvaret February 7, 2016 Hehe og selvom vi snakker om det, havde jeg slet ikke overvejet at nogen kunne finde på at rasle her :rolleyes Så pludselig ringede det på døren, og der stod tre søde og absigtsmalede piger, der genert pippede "Slik eller ballade". Truslen om ballade var ret utroværdig, lad mig sige det sådan ;) Men jeg havde jo ikke købt noget ind og har aldrig kontanter. Men jeg har chokolade, så jeg stak V en håndfuld og bad ham putte det i deres poser. De var nu meget søde :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Hehe og selvom vi snakker om det, havde jeg slet ikke overvejet at nogen kunne finde på at rasle her :rolleyes Så pludselig ringede det på døren, og der stod tre søde og absigtsmalede piger, der genert pippede "Slik eller ballade". Truslen om ballade var ret utroværdig, lad mig sige det sådan ;) Men jeg havde jo ikke købt noget ind og har aldrig kontanter. Men jeg har chokolade, så jeg stak V en håndfuld og bad ham putte det i deres poser. De var nu meget søde :) Er de ikke gået lidt fejl af de forskellige begivenheder eller er det bare mig, der synes det er mærkeligt at de ikke synger? ;) Jeg bor i en låst opgang, så regner ikke med at der kommer raslere her. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Er de ikke gået lidt fejl af de forskellige begivenheder eller er det bare mig, der synes det er mærkeligt at de ikke synger? ;) Jeg bor i en låst opgang, så regner ikke med at der kommer raslere her. :) Hehe jo det er da egentlig rigtigt :D Det må være forvirrende at være barn :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi havde slik hjemme ergo kom der ingen <_< Sådan er det altid... Husker vi det kommer der ikke nogen og glemmer vi det, kommer der en helt hær. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi havde slik hjemme ergo kom der ingen <_< Sådan er det altid... Husker vi det kommer der ikke nogen og glemmer vi det, kommer der en helt hær. :ditto Fordelen er så at man kan komme til at spise slikket selv :mam :oops Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi havde slik hjemme ergo kom der ingen <_< Sådan er det altid... Husker vi det kommer der ikke nogen og glemmer vi det, kommer der en helt hær. Der kom heller ingen her, tsk tsk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 5 søde syngende børn blev det til (+de to af dem kom to gange, 2. gang for deres lillesøsters skyld, hvilket er helt ok da jeg kender dem). Til gengæld blev Lilly inspireret og ville klædes ud og i jakken og ringe på vores egen dør og synge, så hun ku få en "sokelade". x2 :D (men det er også alt det raslen hun får lov til indtil videre) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Jeg er glad for vi hernede i det mørke Sønderjylland ikke rasler til fastelavn og ej heller til halloween... Her hvor vi bor... Til gengæld kommer der børn rundt med knaldperler, hundepropper og heksehyl og ønsker godt nytår, nytårsaftensdag, og det er super hyggeligt, og udløser slik:) Åh ja, skyde nytår ind :D I mit gamle hood var der nu vist begge dele - men det er nytåret, jeg husker bedst :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi fik kun penge da jeg raslede som barn. Og det er også det vi plejer at give, hvis der en sjælden gang er nogle børn der forvildet sig helt herned ;) Jeg har nu ændring set det som tiggeri, men bare som en hyggelig tradition, hvor man hyggede et par timer end et par veninder og bagefter kunne tælle pengene og måske få lov til at gå op og købe lidt slik eller en legeting. Nogen sagde bare tak for sangen og lukkede døren, og så gik vi videre (og sprang dem over året efter...) Jeg har det faktisk værre med de børn der kommer og sælger postkort eller andre ting for at spare sammen til en fodboldtur eller andet i den retning... Hehe, sjovt så forskelligt - dem har jeg det helt fint med og støtter altid, hvis jeg har nogen form for kontanter :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi fik så ligepræcis 0 fastelavns børn. Gad vide om de kommer i morgen, eller der virkelig ingen kommer? Ellers har vi da karameller nok :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi fik så ligepræcis 0 fastelavns børn. Gad vide om de kommer i morgen, eller der virkelig ingen kommer? Ellers har vi da karameller nok :rolleyes :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi fik så ligepræcis 0 fastelavns børn. Gad vide om de kommer i morgen, eller der virkelig ingen kommer? Ellers har vi da karameller nok :rolleyes :ditto Bare slikkepinde istedet :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Vi fik så ligepræcis 0 fastelavns børn. Gad vide om de kommer i morgen, eller der virkelig ingen kommer? Ellers har vi da karameller nok :rolleyes :ditto Jeg havde købt virkelig meget snolder, så jeg håber lidt, der kommer nogen i morgen :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Spiser man nogle choko-bite-kager der er knap 4 mdr for gamle? :chin: (som i øvrigt har været næsten 3 mdr for gamle da jeg købte dem :prik) Når man nu er alene og trist :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Spiser man nogle choko-bite-kager der er knap 4 mdr for gamle? :chin: (som i øvrigt har været næsten 3 mdr for gamle da jeg købte dem :prik) Når man nu er alene og trist :( Jeg havde gjort det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Jeg havde gjort det!:ditto :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Jeg havde gjort det! Har spist en - den er tør og smager en smule spøjst (måske mest fordi jeg ved den er for gammel :rolleyes) Hapser mandelgifler i stedet (burde ikke, burde VIRKELIG ikke :() Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Har spist en - den er tør og smager en smule spøjst (måske mest fordi jeg ved den er for gammel :rolleyes) Hapser mandelgifler i stedet (burde ikke, burde VIRKELIG ikke :() :kram :kiss :kram2 bare fordi du er dig Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Spiser man nogle choko-bite-kager der er knap 4 mdr for gamle? :chin: (som i øvrigt har været næsten 3 mdr for gamle da jeg købte dem :prik) Når man nu er alene og trist :( Hader det :prik men havde klart gjort det ;) :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Spiser man nogle choko-bite-kager der er knap 4 mdr for gamle? :chin: (som i øvrigt har været næsten 3 mdr for gamle da jeg købte dem :prik) Når man nu er alene og trist :( Hvorfor er du trist? :kram2 Håber du fik snakket med manden den anden dag? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Her rasler de altså først i morgen, så I kan ikke åndet lettet op endnu ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 http://mortilto.dk/2016/02/hylemorsom-traeningsdagbog/ :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Jeg ved godt at det ikke er gravid-forum men jeg tror at nogle af jer her har prøvet det.. HVIS jeg nu gik hen og fik bækkenløsning og skulle sygemeldes på et tidspunkt -hvordan står jeg så økonomisk? Jeg er ansat i et vikariat med udløb den 31/5 og er berettiget til barselsdagpenge den sidste tid jeg er der. Men hvad hvis jeg bliver syg? Jeg er medlem af FOA a-kasse, men jeg ved ikke om de overhovedet har noget med det at gøre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Jeg ved godt at det ikke er gravid-forum men jeg tror at nogle af jer her har prøvet det.. HVIS jeg nu gik hen og fik bækkenløsning og skulle sygemeldes på et tidspunkt -hvordan står jeg så økonomisk? Jeg er ansat i et vikariat med udløb den 31/5 og er berettiget til barselsdagpenge den sidste tid jeg er der. Men hvad hvis jeg bliver syg? Jeg er medlem af FOA a-kasse, men jeg ved ikke om de overhovedet har noget med det at gøre? Jeg er blevet sygemeldt med bækkenløsning, og har fuld løn under sygdom, som er graviditetsrelateret. Derudover ved jeg, at hvis man er sygemeldt når man overgår til dagpenge (det er der vist noget med at du gør, hvis jeg husker rigtigt?), så fortsætter man med at få det i sygedagpenge som man var berettiget til i forhold til sin løn i jobbet, i modsætning til at få det man ef berettiget til at få i sygedagpenge når man er på dagpenge. Med andre ord kan det være "en dårlig forretning" at vente med at blive sygemeldt til man overgår til dagpenge.Giver det mening? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2016 Jeg er blevet sygemeldt med bækkenløsning, og har fuld løn under sygdom, som er graviditetsrelateret. Derudover ved jeg, at hvis man er sygemeldt når man overgår til dagpenge (det er der vist noget med at du gør, hvis jeg husker rigtigt?), så fortsætter man med at få det i sygedagpenge som man var berettiget til i forhold til sin løn i jobbet, i modsætning til at få det man ef berettiget til at få i sygedagpenge når man er på dagpenge. Med andre ord kan det være "en dårlig forretning" at vente med at blive sygemeldt til man overgår til dagpenge. Giver det mening? Ja det gør det :) Men SKAL arbejdspladsen betale løn over sygdom som er graviditetsrelateret? Eller hvordan? Del dette indlæg Link to post Share on other sites