Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Salvie the med lidt honning er godt for halsen, den har en mild desinficerende og smertestillende effekt. 3 krus om dagen. Kan købes i Matas, den er løst skåret så man skal bruge the filter el.lign. 1 tsk the til et krus, trække i 5 min og din hals får det bedre.

Jeg kan ikke rigtig bruge hexocain og vækimorgen og den slags, jeg syns de gør ondt i munden så måske er jeg allergisk. Jeg supplerer i stedet min salvie the med et halstørklæde, varme sokker og forskellige halspastiller der bare "smører" lidt, min favorit er gul ricola.

God bedring Majs

Del dette indlæg

PS kamille the er god mod feber og.lign men gør ikke noget godt for din hals, bortset fra at være varm, fordi den virker udtørrende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Salvie the med lidt honning er godt for halsen, den har en mild desinficerende og smertestillende effekt. 3 krus om dagen. Kan købes i Matas, den er løst skåret så man skal bruge the filter el.lign. 1 tsk the til et krus, trække i 5 min og din hals får det bedre.

Jeg kan ikke rigtig bruge hexocain og vækimorgen og den slags, jeg syns de gør ondt i munden så måske er jeg allergisk. Jeg supplerer i stedet min salvie the med et halstørklæde, varme sokker og forskellige halspastiller der bare "smører" lidt, min favorit er gul ricola.

God bedring Majs

Jeg har hele tiden troet at Hexocain kun var til hoste og ikke øm hals, er jeg helt gal på den?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/Hexokain-komb-id5.html

Jeg vil sige du er gal på den. Til hoste ville jeg bruge mucolysin brusetabletter eller lignende (ved dog ikke lige med graviditet).

Det giver mening :lol jeg er IKKE stærk i sådan noget! Jeg plejer at holde mig til halls og strebsiler ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

PS kamille the er god mod feber og.lign men gør ikke noget godt for din hals, bortset fra at være varm, fordi den virker udtørrende.

Arh det giver mening! Det virkede i hvert fald som om jeg blev tør i halsen bagefter <_<

Jeg finder noget andet the - salvie the er ikke lige noget jeg har ved hånden :(

Jeg får noget hyldebærsuppe med æbler til aftensmad.

Men halsen har det bedre allerede. Og jeg har det jo egentlig ganske ok. Bare dum hals.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til en anden gang er TImian-te rigtig godt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til en anden gang er TImian-te rigtig godt :)

Bruger man bare tørret timian?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nooo :boo min lille pus røg ud af sengen :(

Han slog sig vidst ikke så vildt, men var jo selvfølgelig mega chokeret og ked af det :( Jeg skulle holde om ham med begge arme og hovedet helt ind til ham før han turde sove igen, min lille skat :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han slog sig vidst ikke så vildt, men var jo selvfølgelig mega chokeret og ked af det :( Jeg skulle holde om ham med begge arme og hovedet helt ind til ham før han turde sove igen, min lille skat :(

:kram Det må også være ubehageligt! Håber det bare var slaget og forskrækkelsen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bruger man bare tørret timian?

Jeg mener det er princip der har lavet en timian-te :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Pada og BBM :kiss

Åh hvor bliver man forskrækket i sådan en situation :(

W har sovet så fint udover styrtet - og moren har kun været vågen en lille håndfuld gange ;)

Han har en 'fin' blå 5er i panden, men ellers ikke noget :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh, lille pus dog.. Godt der ikke skete mere! Det må da også være en ubehagelig måde at vågne på! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Pada og BBM :kiss

Åh hvor bliver man forskrækket i sådan en situation :(

W har sovet så fint udover styrtet - og moren har kun været vågen en lille håndfuld gange ;)

Han har en 'fin' blå 5er i panden, men ellers ikke noget :super

Møffede han ud af dobbeltsengen? Eller hans egen?

Jeg tænker, at det sker for næsten alle på et eller andet tidspunkt, men jeg glæder mig ikke...:-/

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Møffede han ud af dobbeltsengen? Eller hans egen?

Jeg tænker, at det sker for næsten alle på et eller andet tidspunkt, men jeg glæder mig ikke...:-/

:kram2

:ditto V har gjort det to gange herhjemme og én gang i Legoland, hvor hun slog sig så det blødte (aldrig før har man set en højgravid komme ud af en seng så hurtigt :lol). Det er SÅ forfærdeligt, men medmindre man sover i en kæmpe kravlegård, så tror jeg også man skal være mere end almindeligt heldig for aldrig at opleve det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er lang tid siden jeg har set LouiseVibe og Kamillawn :unsure er de okay? Nogen der ved det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er lang tid siden jeg har set LouiseVibe og Kamillawn :unsure er de okay? Nogen der ved det?

De lægger stadig fine billeder og opdateringer på Instagram, så mon ikke?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag den 23. Oktober og normalt plejer jeg at ville holde en helt masse.

Da jeg fylder rund, havde min mor spurgt om jeg ville holde noget stort for så ville hun gerne betale for en sal (pengene er jo små her i oktober) og jeg blev SÅ glad for jeg har bare en stor familie.

Jeg nævnte det for Nichlas fordi han jo så skal holde en aften fri -men det ville han slet ikke.

Så jeg står lidt i et dilemma -jeg har så meget lyst til at holde et eller andet -specielt fordi jeg bliver rund. Men altså jeg er stadigvæk enormt pigefornærmet på N så jeg gider ikke at snakke om min fødselsdag med ham og jeg vil jo heller ikke undvære ham på dagen..

Desuden -hvis i vidste at jeres mand overhovedet ikke har tænkt så langt som en gave og sagtens kunne finde på at glemme at købe en -ville i så minde ham om det? Eller bide i det sure æble og bare lade som om at man ikke bliver ked af det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag den 23. Oktober og normalt plejer jeg at ville holde en helt masse.

Da jeg fylder rund, havde min mor spurgt om jeg ville holde noget stort for så ville hun gerne betale for en sal (pengene er jo små her i oktober) og jeg blev SÅ glad for jeg har bare en stor familie.

Jeg nævnte det for Nichlas fordi han jo så skal holde en aften fri -men det ville han slet ikke.

Så jeg står lidt i et dilemma -jeg har så meget lyst til at holde et eller andet -specielt fordi jeg bliver rund. Men altså jeg er stadigvæk enormt pigefornærmet på N så jeg gider ikke at snakke om min fødselsdag med ham og jeg vil jo heller ikke undvære ham på dagen..

Desuden -hvis i vidste at jeres mand overhovedet ikke har tænkt så langt som en gave og sagtens kunne finde på at glemme at købe en -ville i så minde ham om det? Eller bide i det sure æble og bare lade som om at man ikke bliver ked af det?

Jeg minede min mand on det ca 5 gange og fik stadig INTET :(

Jeg ville holde noget hvis du har lyst til at blive fejret af din øvrige familie for så sker der da i det mindste lidt på din runde dag...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg minede min mand on det ca 5 gange og fik stadig INTET :(

Jeg ville holde noget hvis du har lyst til at blive fejret af din øvrige familie for så sker der da i det mindste lidt på din runde dag...

Det er bare så ØV! For det er jo ikke fordi at man skal have gaver, men man vil bare gerne anerkendes af sin familie og kære. :(

Jeg overvejer også bare at inviterer...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er bare så ØV! For det er jo ikke fordi at man skal have gaver, men man vil bare gerne anerkendes af sin familie og kære. :(

Jeg overvejer også bare at inviterer...

Altså jeg ville holde det! Der skulle min mand godt nok ikke bestemme at jeg skulle sidde alene hjemme på min fødselsdag. Hvis han ikke gider vise den anerkendelse og kærlighed i at fejre sin kone, bare fordi hans egen ikke er vigtig, ja så er der da heldigvis andre der vil.

Kan han ikke selv se hvor såret du bliver?

Sådan helt seriøst så ville en glemt fødselsdagsgave være omtrent det værste min mand kunne gøre mod mig. Ikke pga gaven, for der kan det næsten være lige meget hvad der er i. Men det at man får vist den gestus at man er værd at overraske!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg ville holde det! Der skulle min mand godt nok ikke bestemme at jeg skulle sidde alene hjemme på min fødselsdag. Hvis han ikke gider vise den anerkendelse og kærlighed i at fejre sin kone, bare fordi hans egen ikke er vigtig, ja så er der da heldigvis andre der vil.

Kan han ikke selv se hvor såret du bliver?

Sådan helt seriøst så ville en glemt fødselsdagsgave være omtrent det værste min mand kunne gøre mod mig. Ikke pga gaven, for der kan det næsten være lige meget hvad der er i. Men det at man får vist den gestus at man er værd at overraske!

Jeg tror vitterlig ikke at han tænker på at jeg bliver ked af det -det er jo bare en fødselsdag.

Men for mig synes jeg ikke at man skal tage det for givet -for hvem ved om jeg får en igen? Det er måske lidt overkill men altså man ved jo aldrig :unsure

Jeg synes faktisk også at det er noget af det værste hvis han glemmer det :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt ville jeg ikke holde en fødselsdag uden min mand, men ingen af os er særlig selskabelige. Du lyder til gengæld til at elske at holde fødselsdag, så selvfølgelig skal du da det! Jeg kan godt forstå du helst gerne vil have ham med, men det bør ikke afholde dig fra at fejre din fødselsdag og se en masse personer du holder af. Så måske du bare skal informere ham om, at du altså holder din fødselsdag og så må I tage en god middag/morgenmad på sengen om lørdagen?

Min mand er aldrig ude i god tid og købe gaver (både jul og fødselsdag). Jeg er i mange år blevet så stik-hamrende tosset på ham, for jeg synes det udstråler så meget ligegyldighed overfor andre mennesker, når man ikke kan tage sig sammen til bare at sørge for en lille ting og han får det at vide, for det sårer mig ret dybt. Det er ikke det materielle i gaven der betyder noget, mere det at man bliver husket og føler sig værdsat, at der er blevet brugt tid på at finde gaven. Så jeg synes sagtens du kan fortælle ham det, og understrege at du bliver ked af det (måske endda mere nu end ellers..)

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.