Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Åh ha!!! Lejligheds salg :shooter

Er gået fra "nå pyt vi bliver boende", over "WHAT det KAN lade sig gøre", til "det fatter jeg hat af", til "Ahhh nu er jeg med... Måske... Øhhh"

Bottom Line:

Mægler vil give en VANVITTIG rabat så økonomisk er vi sølle 15000 fra at gå herfra i 0 - det er jo godt ik?

MEN Anders forklarede så en helt masse om økonomi i hus KØB som jeg ikke helt forstår, men pointen er at hvis vi skal købe noget "fornuftigt" mangler vi 52.000 kr (plus de 15.000).

Samtidig vil køber have os ud 15 november :blink :shooter :o - vi kan så nok strække den til 1 december, men jeg føler jeg bliver smidt ud!

Mægler vil hjælpe med at finde noget hurtigt, men så skal vi ud og betale husleje!

løsningen ville blive at flytte hjem til Anders's far i fucking 3 mdr. Så vi kan spare ca halvdelen op. Hvilket får tårerne til at presse sig på - det MAGTER jeg ikke - og så er det nok ikke engang nok!!! (Og jeg ville være hjemløs i december og bare tanken giver mig en klump i halsen! At være hjemløs er slem nok, at være arbejdsløs OG hjemløs uden bil i en anden by end Mie går i dagpleje så hun ville skulle være i DP fra åben til luk selvom jeg bare går hjemme - og så i decembe!!!)

Lige nu håber jeg faktisk banken siger nej og så bliver vi og renoverer lidt!!! Køber nye gulvtæpper, maler, flytter rundt, rydder op og rydder ud!!! Ryster posen og shiner det hele op!

Det andet er simpelthen så langt ude!!! Om et år eller 2 kan vi sagtens, så er lånet betalt ned, 2 lån er betalt helt ud om 7 mdr og vi bor skide billigt!

Lige nu er et salg åbenbart = hjemløshed.

Og nej vi vidste det ikke da vi satte til salg, vi var stillet en større pris på bolig i udsigt, vi var stillet muligheden for større lån i udsigt og tingene var vist ikke blevet forklaret HELT ordentligt i forhold til de udgifter der er ved det administrative :prik

Det lyder næsten som om at I skal vente med at sælge? :unsure

Når du får et fast job og I kan låne til et hus, kunne I så sætte lejligheden til salg igen.

Eller I har ikke mulighed for at finde en lejelejlighed indtil I kan låne til hus? Så har man ikke besværet med at skulle sælge selv først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder næsten som om at I skal vente med at sælge? :unsure

Når du får et fast job og I kan låne til et hus, kunne I så sætte lejligheden til salg igen.

Eller I har ikke mulighed for at finde en lejelejlighed indtil I kan låne til hus? Så har man ikke besværet med at skulle sælge selv først.

Det har ingen af os lyst til. Vi bor rigtig godt her, så jeg vil helst bare blive boende - om 2 år er huspriserne måske mere favorable for os (så er det selvf. Også dyrere at købe) + vi kan spare op for det er billigere at bo her end at betale husleje, især når vi tænker kvm for vi har 130 kvm at gøre godt med, det finder vi aldrig i en lejebolig løsning.

Grunden til vi vil flytte er at vi savner en have, men vi kan SAGTENS leve uden især hvis det er et spørgsmål om at sætte sig for hårdt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har ingen af os lyst til. Vi bor rigtig godt her, så jeg vil helst bare blive boende - om 2 år er huspriserne måske mere favorable for os (så er det selvf. Også dyrere at købe) + vi kan spare op for det er billigere at bo her end at betale husleje, især når vi tænker kvm for vi har 130 kvm at gøre godt med, det finder vi aldrig i en lejebolig løsning.

Grunden til vi vil flytte er at vi savner en have, men vi kan SAGTENS leve uden især hvis det er et spørgsmål om at sætte sig for hårdt!!!

Når jeg læser dette, vil jeg klart sige: vent!

Da vi gik fra lejebolig til hus, boede vi en måned hos svigermekanikken... DET VAR HÅRDT! jeg er glad for vi ikke havde C på det tidspunkt, for jeg tog simpelthen så mange ekstra vagter på mit daværende arbejde, blot for at jeg kunne slippe for at være sammen med svigermekanikken mere end højest nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har ingen af os lyst til. Vi bor rigtig godt her, så jeg vil helst bare blive boende - om 2 år er huspriserne måske mere favorable for os (så er det selvf. Også dyrere at købe) + vi kan spare op for det er billigere at bo her end at betale husleje, især når vi tænker kvm for vi har 130 kvm at gøre godt med, det finder vi aldrig i en lejebolig løsning.

Grunden til vi vil flytte er at vi savner en have, men vi kan SAGTENS leve uden især hvis det er et spørgsmål om at sætte sig for hårdt!!!

Jeg ville vente med salg.

Mægler går ned for at presse jer.

Det vil ikke være holdbar for jer med de andre løsninger.

Vi blev røvrendt så grusomt ved salg af Ks lejlighed netop pga mægler pressede på rigtig meget og manglende info om administrative omkostninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha!!! Lejligheds salg :shooter

Er gået fra "nå pyt vi bliver boende", over "WHAT det KAN lade sig gøre", til "det fatter jeg hat af", til "Ahhh nu er jeg med... Måske... Øhhh"

Bottom Line:

Mægler vil give en VANVITTIG rabat så økonomisk er vi sølle 15000 fra at gå herfra i 0 - det er jo godt ik?

MEN Anders forklarede så en helt masse om økonomi i hus KØB som jeg ikke helt forstår, men pointen er at hvis vi skal købe noget "fornuftigt" mangler vi 52.000 kr (plus de 15.000).

Samtidig vil køber have os ud 15 november :blink :shooter :o - vi kan så nok strække den til 1 december, men jeg føler jeg bliver smidt ud!

Mægler vil hjælpe med at finde noget hurtigt, men så skal vi ud og betale husleje!

løsningen ville blive at flytte hjem til Anders's far i fucking 3 mdr. Så vi kan spare ca halvdelen op. Hvilket får tårerne til at presse sig på - det MAGTER jeg ikke - og så er det nok ikke engang nok!!! (Og jeg ville være hjemløs i december og bare tanken giver mig en klump i halsen! At være hjemløs er slem nok, at være arbejdsløs OG hjemløs uden bil i en anden by end Mie går i dagpleje så hun ville skulle være i DP fra åben til luk selvom jeg bare går hjemme - og så i decembe!!!)

Lige nu håber jeg faktisk banken siger nej og så bliver vi og renoverer lidt!!! Køber nye gulvtæpper, maler, flytter rundt, rydder op og rydder ud!!! Ryster posen og shiner det hele op!

Det andet er simpelthen så langt ude!!! Om et år eller 2 kan vi sagtens, så er lånet betalt ned, 2 lån er betalt helt ud om 7 mdr og vi bor skide billigt!

Lige nu er et salg åbenbart = hjemløshed.

Og nej vi vidste det ikke da vi satte til salg, vi var stillet en større pris på bolig i udsigt, vi var stillet muligheden for større lån i udsigt og tingene var vist ikke blevet forklaret HELT ordentligt i forhold til de udgifter der er ved det administrative :prik

Hmm... Selv var jeg nok flyttet og havde holdt en hyggelig december i mine flinke svigerforældres hjem - jeg kan godt lide at få ting på plads, så hvis jeg havde tænkt mig at sælge, så ville jeg slå til.

MEN jeg tror, at I skal lade være... Du har det tydeligt skidt med tanken, og jeg tror ikke, at du pt er i form til at skulle bide tænderne sammen og stå det igennem - der er ingen grund til at presse dig ekstra lige nu.

Jeg forstår på det, at I bor ok fint og billigt, så det ikke haster.

Altså ser jeg følgende fordele ved at vælge 2-3 år (det er en del, det ved jeg):

Efter al sandsynlighed så

- er du psykisk ovenpå igen

- har du fået et fast arbejde,

- har I konsolideret jer økonomisk

- har I fået et barn mere og har styr på det praktiske og økonomiske i den forbindelse.

Hvad hælder din mand til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, Majs, hvis I har så meget plads i lejligheden og "bare" godt kunne tænke jer en have, så tror jeg, jeg ville lægge salget på hylden og vente med det til I er mere ovenpå økonomisk og mentalt. Og så har du i mellemtiden forhåbentlig også fået fast job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen I MORGEN kommer kæresten hjem fra Kina :loveshower og vi glæder os, Isaac ved dog ikke noget endnu, i tilfælde af at han bliver forsinket, så han ikke bliver ulykkelig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha!!! Lejligheds salg :shooter

Er gået fra "nå pyt vi bliver boende", over "WHAT det KAN lade sig gøre", til "det fatter jeg hat af", til "Ahhh nu er jeg med... Måske... Øhhh"

Bottom Line:

Mægler vil give en VANVITTIG rabat så økonomisk er vi sølle 15000 fra at gå herfra i 0 - det er jo godt ik?

MEN Anders forklarede så en helt masse om økonomi i hus KØB som jeg ikke helt forstår, men pointen er at hvis vi skal købe noget "fornuftigt" mangler vi 52.000 kr (plus de 15.000).

Samtidig vil køber have os ud 15 november :blink :shooter :o - vi kan så nok strække den til 1 december, men jeg føler jeg bliver smidt ud!

Mægler vil hjælpe med at finde noget hurtigt, men så skal vi ud og betale husleje!

løsningen ville blive at flytte hjem til Anders's far i fucking 3 mdr. Så vi kan spare ca halvdelen op. Hvilket får tårerne til at presse sig på - det MAGTER jeg ikke - og så er det nok ikke engang nok!!! (Og jeg ville være hjemløs i december og bare tanken giver mig en klump i halsen! At være hjemløs er slem nok, at være arbejdsløs OG hjemløs uden bil i en anden by end Mie går i dagpleje så hun ville skulle være i DP fra åben til luk selvom jeg bare går hjemme - og så i decembe!!!)

Lige nu håber jeg faktisk banken siger nej og så bliver vi og renoverer lidt!!! Køber nye gulvtæpper, maler, flytter rundt, rydder op og rydder ud!!! Ryster posen og shiner det hele op!

Det andet er simpelthen så langt ude!!! Om et år eller 2 kan vi sagtens, så er lånet betalt ned, 2 lån er betalt helt ud om 7 mdr og vi bor skide billigt!

Lige nu er et salg åbenbart = hjemløshed.

Og nej vi vidste det ikke da vi satte til salg, vi var stillet en større pris på bolig i udsigt, vi var stillet muligheden for større lån i udsigt og tingene var vist ikke blevet forklaret HELT ordentligt i forhold til de udgifter der er ved det administrative :prik

Åhh søde Maja! :kram2

sikke da en rutsjetur i følelsesregisteret! - håber i finder den rette løsnibg for JER og at i ikke skal være hjemløse i december! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor arbejder du henne?

 

Miljøstyrelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! Jeg laver lige en ny tråd for det bliver ENDNU MERE indviklet nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det nu, er der nogen råd mod den der overvældende slik trang der gerne indfinder sig ca dagen før mens? Syns ellers jeg ha været i perle humør og så lige pludselig, samtidig med den første pletblødning dropper humøret og selv om jeg er mæt af lækker vege chili kan jeg ikke tænke på andet end is, kage og slik!? Ih!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banan med lakrids pulver eller 1 stykke 70+% chokolade. Det søde og det bitre sammen tager trangen hos mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banan med lakrids pulver eller 1 stykke 70+% chokolade. Det søde og det bitre sammen tager trangen hos mig!

Godt tip, tak.

Jeg endte med at guffe nogle dadler og spise en rugbrød med ost for at forsøge at kvæle det her indre skrig på is og katameller, det hjalp også. Og så har jeg lige belønnet mig selv med 30 min ekstra på motions cyklen og ca 50x sving med armene under begejstrede "ja!" Udbrud. Så kom jeg til at grine for det virkede totalt skørt, men det hjælper virkelig, jeg har det great!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tip, tak.

Jeg endte med at guffe nogle dadler og spise en rugbrød med ost for at forsøge at kvæle det her indre skrig på is og katameller, det hjalp også. Og så har jeg lige belønnet mig selv med 30 min ekstra på motions cyklen og ca 50x sving med armene under begejstrede "ja!" Udbrud. Så kom jeg til at grine for det virkede totalt skørt, men det hjælper virkelig, jeg har det great!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tip, tak.

Jeg endte med at guffe nogle dadler og spise en rugbrød med ost for at forsøge at kvæle det her indre skrig på is og katameller, det hjalp også. Og så har jeg lige belønnet mig selv med 30 min ekstra på motions cyklen og ca 50x sving med armene under begejstrede "ja!" Udbrud. Så kom jeg til at grine for det virkede totalt skørt, men det hjælper virkelig, jeg har det great!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg bager muffins i dag, som først skal spises i morgen hvordan opbevarer jeg dem så bedst, så de ikke bliver kedelige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg bager muffins i dag, som først skal spises i morgen hvordan opbevarer jeg dem så bedst, så de ikke bliver kedelige?

Lad dem køle af og så i en pose/lufttæt beholder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad dem køle af og så i en pose/lufttæt beholder

Men ikke i køleskab?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ikke i køleskab?

Det er bedst at opbevare dem ved stuetemperatur i en pose eller anden tætlukket beholder. Kage og brød bliver tørt hvis det kommer i køleskab :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede ved 2 tiden i nat ved, at der fløj en helikopter rundt over vores hus. Og nu har jeg så lige læst på fb, at det var fordi der var en 16 årig pige fra nabobyen der var stukket af hjemmefra. Hun havde endda efterladt et afskedsbrev :( hun blev fundet død. Hvor er det forfærdeligt! Tænk, at så ung en pige kan være så ulykkelig, at hun ikke kan se andre udveje :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede ved 2 tiden i nat ved, at der fløj en helikopter rundt over vores hus. Og nu har jeg så lige læst på fb, at det var fordi der var en 16 årig pige fra nabobyen der var stukket af hjemmefra. Hun havde endda efterladt et afskedsbrev :( hun blev fundet død. Hvor er det forfærdeligt! Tænk, at så ung en pige kan være så ulykkelig, at hun ikke kan se andre udveje :(

Åh nej :( Hvordan havde hun gjort det?

Åh, stakkels forældre :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej :( Hvordan havde hun gjort det?

Åh, stakkels forældre :boo

Ja stakkels stakkels forældre :(

Jeg har hørt at hun skulle have hængt sig, men jeg ved ikke om det passer eller om det bare er sladder.

Uanset hvad så er det bare så tragisk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede ved 2 tiden i nat ved, at der fløj en helikopter rundt over vores hus. Og nu har jeg så lige læst på fb, at det var fordi der var en 16 årig pige fra nabobyen der var stukket af hjemmefra. Hun havde endda efterladt et afskedsbrev :( hun blev fundet død. Hvor er det forfærdeligt! Tænk, at så ung en pige kan være så ulykkelig, at hun ikke kan se andre udveje :(

Åh nej!!! Det er godt nok tragisk! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan bør man fordele økonomisk set ved 7/7 ordning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lidt info

Så har H&M 30-50% rabat på vinterjakker indtil 2/11. Ved ikke om det gælder i butikker også, men så på webshoppen at der var fx 50% på ventejakker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.