Besvaret October 6, 2014 Pis... Min mor som blev opereret for kræft i skjoldbruskkirtlen for en uge siden blev udskrevet fredag. Lørdag fik hun feber og penicillin, og nu er hun blevet indlagt igen pga infektion i operations såret :boo please sig det ikke er alvorligt og det nok skal gå, jeg blir bare så bange... :boo :kram håber at hun er ok! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2014 Håber det hurtigt går i orden, Saga :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2014 Pis... Min mor som blev opereret for kræft i skjoldbruskkirtlen for en uge siden blev udskrevet fredag. Lørdag fik hun feber og penicillin, og nu er hun blevet indlagt igen pga infektion i operations såret :boo please sig det ikke er alvorligt og det nok skal gå, jeg blir bare så bange... :boo Grunden til de indlægger din mor, er sikkert for at kunne give en mere intensiv antibiotikakur direkte i blodåren.. Du skal ikke blive bange, det er næsten helt sikkert ikke så slemt som det virker, men 'bare' for at komme infektionen til livs hurtigst muligt! :kram :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2014 Pis... Min mor som blev opereret for kræft i skjoldbruskkirtlen for en uge siden blev udskrevet fredag. Lørdag fik hun feber og penicillin, og nu er hun blevet indlagt igen pga infektion i operations såret :boo please sig det ikke er alvorligt og det nok skal gå, jeg blir bare så bange... :boo :Kram :Kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2014 Pis... Min mor som blev opereret for kræft i skjoldbruskkirtlen for en uge siden blev udskrevet fredag. Lørdag fik hun feber og penicillin, og nu er hun blevet indlagt igen pga infektion i operations såret :boo please sig det ikke er alvorligt og det nok skal gå, jeg blir bare så bange... :boo :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2014 1000 tak for krammene piger, pyha jeg vælter og blir en lille pige når min mor er ramt. Grunden til de indlægger din mor, er sikkert for at kunne give en mere intensiv antibiotikakur direkte i blodåren.. Du skal ikke blive bange, det er næsten helt sikkert ikke så slemt som det virker, men 'bare' for at komme infektionen til livs hurtigst muligt! :kram :kissTak for forklaringer, det var også min tanke at det var sådan noget, men frygten løb lidt af med mig.Heldigvis har jeg lige fået SMS fra mor med positivt nyt: resultat efter op nr 2 er der ikke blev fundet kræft i skjoldbruskkirtlen og lymfer. Jeg håber det betyder de har fjernet alt, men vi får nok først svar torsdag. Det er heldigvis snart torsdag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 1000 tak for krammene piger, pyha jeg vælter og blir en lille pige når min mor er ramt. Tak for forklaringer, det var også min tanke at det var sådan noget, men frygten løb lidt af med mig. Heldigvis har jeg lige fået SMS fra mor med positivt nyt: resultat efter op nr 2 er der ikke blev fundet kræft i skjoldbruskkirtlen og lymfer. Jeg håber det betyder de har fjernet alt, men vi får nok først svar torsdag. Det er heldigvis snart torsdag! Dejligt med godt nyt :kram Håber det fortsætter sådan :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Hmm jeg er kommet til at sove med sokker på hele natten. Det er første gang i flere år, det er sket! :P :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Hvor skriver Sinead Moriarty dog fantastisk! Læste en bog i weekenden som hed Projekt Baby som omhandler barnløshed Og nu en der hedder En chance til. Den handler om hvad der sker når ens nærmeste får kræft. Kan virkelig anbefale de to bøger. Den første rørte mig helt ind i kroppen. Kampen for at få et barn og alt det man vil udsætte sig selv for. Den er skrevet lidt ala nynnes dagbog stilen, sådan lidt humoristisk men alligevel rørende. Måtte bare give dette videre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Øv hvor er det ikke sjovt at se sine bedsteforældre blive gamle. Besøgte min farmor på plejehjemmet i dag, hun er 91, så hun er ved at være rigtig gammel. Hun har fået blærebetændelse og er så derfor på selexid, som gudskelov har virket. Men hun var stadig halvsløj, lige med et siger hun at hun tror at hun skal på toilettet, men er bange for ikke at nå det, får hende hjulpet op, men det går galt og hun gør i bukserne... Hun har så fået dårlig mave at selexiden, og der var intet personale at finde, så måtte hjælpe hende ud af det beskidte tøj, få hende vasket og finde noget nyt tøj frem. Hun tog det pænt, men føj hvor må det være nedværdigende at blive så gammel og være afhængige af andre til at ordne den slags. Hendes største bekymring var om jeg med min gravide mave kunne tåle at ligge på knæ og hjælpe med at give hende tøj på.. Håber ikke at jeg bliver så hjælpeløs... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Øv hvor er det ikke sjovt at se sine bedsteforældre blive gamle. Besøgte min farmor på plejehjemmet i dag, hun er 91, så hun er ved at være rigtig gammel. Hun har fået blærebetændelse og er så derfor på selexid, som gudskelov har virket. Men hun var stadig halvsløj, lige med et siger hun at hun tror at hun skal på toilettet, men er bange for ikke at nå det, får hende hjulpet op, men det går galt og hun gør i bukserne... Hun har så fået dårlig mave at selexiden, og der var intet personale at finde, så måtte hjælpe hende ud af det beskidte tøj, få hende vasket og finde noget nyt tøj frem. Hun tog det pænt, men føj hvor må det være nedværdigende at blive så gammel og være afhængige af andre til at ordne den slags. Hendes største bekymring var om jeg med min gravide mave kunne tåle at ligge på knæ og hjælpe med at give hende tøj på.. Håber ikke at jeg bliver så hjælpeløs... Åh, det er så trist :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Åh, det er så trist :(Ja er bare glad for at jeg var der, så hun ikke skulle sidde i det indtil der var nogen der fik tid. der gik næsten 20 min fra jeg trak i kalde snoren til der kom en, så der havde vi klaret det hele og fået ryddet op og skyllet tøj. Trist at der ikke er flere resourcer, så de kan få noget mere hjælp. Hun glemmer også at drikke, og dere løsning er at skrive ned hvad hun drikker til måltiderne, frem for lige at gå ind og få hende til at drikke et glas vand ind i mellem. Så deres kommentar til at hun havde drukket 1,5 glas saft mens jeg var der var: så har hun fået lidt mere end i går :o Det er bare ikke godt nok. Men al respekt for de mennesker der arbejder der, for de gør sku deres bedste og det er jo ikke deres skyld at de er så underbemandede. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Min mor er i bedring. De havde "truet" med ny operation pga infektionen, men tallene var bedre til morgen og hun har også haft det bedre. Hun er dog stadig indlagt. Fortsæt den vej tak, be om! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2014 Ja er bare glad for at jeg var der, så hun ikke skulle sidde i det indtil der var nogen der fik tid. der gik næsten 20 min fra jeg trak i kalde snoren til der kom en, så der havde vi klaret det hele og fået ryddet op og skyllet tøj. Trist at der ikke er flere resourcer, så de kan få noget mere hjælp. Hun glemmer også at drikke, og dere løsning er at skrive ned hvad hun drikker til måltiderne, frem for lige at gå ind og få hende til at drikke et glas vand ind i mellem. Så deres kommentar til at hun havde drukket 1,5 glas saft mens jeg var der var: så har hun fået lidt mere end i går :o Det er bare ikke godt nok. Men al respekt for de mennesker der arbejder der, for de gør sku deres bedste og det er jo ikke deres skyld at de er så underbemandede. Det lyder ikke som det bedste plejehjem :unsure hvad tid var du der? Den eneste undskyldning for, at der går så lang tid fra der bliver kaldt, til der kommer nogen, er hvis det er midt i middagstravlheden eller om morgenen mens man hjælper folk ud af sengen. Er der ikke sådan et talesystem, så de kan "ringe op" og spørge hvorfor der er blevet ringet efter hjælp? Tænk hvis hun var faldet og havde banket hovedet ned i håndvasken eller noget! Uanset travlhed, så er det skødesløst ikke at tjekke hvorfor der bliver ringet efter hjælp Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Det lyder ikke som det bedste plejehjem :unsure hvad tid var du der? Den eneste undskyldning for, at der går så lang tid fra der bliver kaldt, til der kommer nogen, er hvis det er midt i middagstravlheden eller om morgenen mens man hjælper folk ud af sengen. Er der ikke sådan et talesystem, så de kan "ringe op" og spørge hvorfor der er blevet ringet efter hjælp? Tænk hvis hun var faldet og havde banket hovedet ned i håndvasken eller noget! Uanset travlhed, så er det skødesløst ikke at tjekke hvorfor der bliver ringet efter hjælp Jeg var det omkring kl. 13, så de var ved at hjælpe op fra lur, men alligevel ha så var det længe. Jeg håber da at det kun var fordi de vidste at jeg var der at der gik så længe.... Men føler mig ikke overbevist om det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Pigerne er helt betaget af kirkeklokker og kirker, så tænker lidt at besøge en i næste uge / kan man bare det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Pigerne er helt betaget af kirkeklokker og kirker, så tænker lidt at besøge en i næste uge / kan man bare det?Ja, det kan man langt de fleste steder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Pyha... Fik en mail fra skat om, at de havde lavet min årsopgørelse om, fordi de havde modtaget oplysninger fra arbejdsgiver, bank eller lignende, og at jeg skulle skrive, hvis jeg var uenig i ændringen. Jeg bliver ærlig talt noget nervøs og tænker at nu står jeg til giga skattesmæk, fordi der er noget, jeg har misforstået. Jeg kæmper en kamp med af logge på, fordi mit java driller. Liiiidt nervøs. Så kommer jeg på... Ændringen er, at folkekirkens nødhjælp har indberettet at jeg har støttet dem med 50 kr. Jeg skal derfor have 16 kr retur. Det føles sgu nærmest som en prank :D :D :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Pyha... Fik en mail fra skat om, at de havde lavet min årsopgørelse om, fordi de havde modtaget oplysninger fra arbejdsgiver, bank eller lignende, og at jeg skulle skrive, hvis jeg var uenig i ændringen. Jeg bliver ærlig talt noget nervøs og tænker at nu står jeg til giga skattesmæk, fordi der er noget, jeg har misforstået. Jeg kæmper en kamp med af logge på, fordi mit java driller. Liiiidt nervøs. Så kommer jeg på... Ændringen er, at folkekirkens nødhjælp har indberettet at jeg har støttet dem med 50 kr. Jeg skal derfor have 16 kr retur. Det føles sgu nærmest som en prank :D :D :D :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Har fundet vej ind til mine journaler på sundhed.dk. ingen overraskelser mht fødslen men det gør sku lidt ondt at læse om de sidste scanninger hvor der står scanning med misdannelse. Det skulle min baby jo ikke have :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 Har fundet vej ind til mine journaler på sundhed.dk. ingen overraskelser mht fødslen men det gør sku lidt ondt at læse om de sidste scanninger hvor der står scanning med misdannelse. Det skulle min baby jo ikke have :boo :Kram (Hvordan foregår det i grunden på sundhed.dk?) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2014 :Kram (Hvordan foregår det i grunden på sundhed.dk?) Du logger på med nemID og så kan du se dine Sygehus kontakter i e-journal. Du kan se epikriser og journalnotater. I region midt kan man normalt ikke se notater af jordemødre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2014 Du logger på med nemID og så kan du se dine Sygehus kontakter i e-journal. Du kan se epikriser og journalnotater. I region midt kan man normalt ikke se notater af jordemødre. Okay... men fra læger? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2014 Okay... men fra læger?Ja- men først 14 dage efter du var til kontrollen :) Og det gælder kun sygehusene, ikke praktiserende læger. Husk at det også kan give anledning til bekymring, hvis de måske har udtalt sig meget fagorienteret, det kan virke forvirrende, hvis ikke man forstår sproget :) Man kan også få viden man ikke ønsker ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2014 Ja- men først 14 dage efter du var til kontrollen :) Og det gælder kun sygehusene, ikke praktiserende læger. Husk at det også kan give anledning til bekymring, hvis de måske har udtalt sig meget fagorienteret, det kan virke forvirrende, hvis ikke man forstår sproget :) Man kan også få viden man ikke ønsker ;) Jep jeg faldt over specielt et ord jeg ikke forstår men tror det er en betegnelsen for, hvad Asger fejler. Del dette indlæg Link to post Share on other sites