Besvaret March 7, 2016 Sidder i bilen med Noah der stadig sover (og ikke har fået middagslur pga fødselsdag). Pludselig kommer nabo-manden ud og på vej id af døren kommer han lige med en sviner til konen. Han går ind igen og kommer ud en gang til med bemærkningen om, at "hun heller ikke laver en skid når hun er hjemme". Rimelig akavet at overhøre! Tror slet ikke han havde set jeg sad i bilen før bagefter... Hun går hjemme med to børn på 2,5. Jeg tænker det mere eller mindre er et job i sig selv... Klaphat <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Øvelse gør mester, ikke sandt? Jeg øver og øver og øver mig i at sove max 5 timer om natten men jeg synes skisme ikke rigtig jeg bliver bedre til det :rolleyes Hvad gør jeg mon galt? ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Er der nogle der kender til forsikringsregler? Vi bor i dobbelthus og er altså to husstande om en husforsikring. Den husforsikring vi har, er oprettet af tidligere beboere og er gået 'i arv' ad flere omgange. Nu er det tid til at forny den, men vi har fået et bedre tilbud af vores eget forsikringsselskab, så vi vil selvfølgelig gerne skifte. Men. Vi har en sag i gang omkring en vandskade pga læk i skjulte rør - hvilket vi er dækket af. Umiddelbart er det en ret stor skade, da røret er oppe hos os, men hele underboens loft er fugtskadet og skimmelramt i tre forskellige rum. Sagen er åbnet i september sidste år og genåbnet her i starten af februar. Nu er vi lidt nervøse ved at skifte selskab midt i en sag, men egentlig også i tvivl om ikke forsikringsselskabet skal gøre sagen færdig, når nu den er anmeldt mens forsikringen stadig dækkede. Nogle kloge hoveder? :help Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Er der nogle der kender til forsikringsregler? Vi bor i dobbelthus og er altså to husstande om en husforsikring. Den husforsikring vi har, er oprettet af tidligere beboere og er gået 'i arv' ad flere omgange. Nu er det tid til at forny den, men vi har fået et bedre tilbud af vores eget forsikringsselskab, så vi vil selvfølgelig gerne skifte. Men. Vi har en sag i gang omkring en vandskade pga læk i skjulte rør - hvilket vi er dækket af. Umiddelbart er det en ret stor skade, da røret er oppe hos os, men hele underboens loft er fugtskadet og skimmelramt i tre forskellige rum. Sagen er åbnet i september sidste år og genåbnet her i starten af februar. Nu er vi lidt nervøse ved at skifte selskab midt i en sag, men egentlig også i tvivl om ikke forsikringsselskabet skal gøre sagen færdig, når nu den er anmeldt mens forsikringen stadig dækkede. Nogle kloge hoveder? :help Pænt sikker på, at skaden tilhører det selskab, der havde forsikringen, da skaden opstod (endda uanset anmeldelsestidspunkt. Prøv evt pumpkins, hun har måske en lærebog ved hånden - jeg er lidt handicappet herhjemme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Pænt sikker på, at skaden tilhører det selskab, der havde forsikringen, da skaden opstod (endda uanset anmeldelsestidspunkt. Prøv evt pumpkins, hun har måske en lærebog ved hånden - jeg er lidt handicappet herhjemme :) Tak for svar :kiss Jeg håbede netop at jeres kloge jurist-hoveder ville se det ;) Det stemmer også med hvad jeg har fundet i deres forsikringsbetingelser for husforsikring Men man er vel altid en lille smule skeptisk og nervøs, når det kommer til den slags :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Pænt sikker på, at skaden tilhører det selskab, der havde forsikringen, da skaden opstod (endda uanset anmeldelsestidspunkt. Prøv evt pumpkins, hun har måske en lærebog ved hånden - jeg er lidt handicappet herhjemme :) Det lyder rigtigt - også når jeg læser betingelserne du har lagt billede op af, MorAnja. Det eneste problem jeg kan komme på er, hvis I skifter, og der opstår eller bliver fundet en skade lige efter I er skiftet, og begge forsikringsselskaber mener, at det andet selskab er dem, der skal hæfte. Så kan I komme til at stå som en lus mellem 2 negle - Men det er worst, worst case.:) Kan I få samme tilbud senere? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Det lyder rigtigt - også når jeg læser betingelserne du har lagt billede op af, MorAnja. Det eneste problem jeg kan komme på er, hvis I skifter, og der opstår eller bliver fundet en skade lige efter I er skiftet, og begge forsikringsselskaber mener, at det andet selskab er dem, der skal hæfte. Så kan I komme til at stå som en lus mellem 2 negle - Men det er worst, worst case.:) Kan I få samme tilbud senere? Puha, det er worst worst case, håber dælme ikke vi skal til at have flere skader :O ;) Men jeg er med på hvad du mener. Problemet er egentlig at hvis vi fortsætter forsikringen hos gf (nuværende) så stiger præmien gevaldigt (fordi det gør de åbenbart når man skifter navn på forsikringen :rolleyes ) og så binder vi os for endnu et år. Det gider vi jo helst ikke. Især fordi vi faktisk er temmelig uimponerede over deres håndtering af denne sag, de er langsomme (vi har nu ikke haft bad-adgang hos nogle af os i seks uger og de er stadig kun i gang med at rekvirere håndværkere til at finde skadesårsagen :O ) og vi har endnu til gode at få fat på en medarbejder der kan svare på vores spørgsmål, når vi ringer :lol Men vi har netop snakket om at gøre det, bare for at slippe for nervøsiteten ved om de forsøger at smyge sig udenom dækningen. Men hvis i læser betingelserne ligesom jeg, så burde vi vel være helgarderede - på denne sag i hvert fald! Og så gider vi virkelig ikke fortsætte med et både dyrt og rimelig håbløst selskab :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Puha, det er worst worst case, håber dælme ikke vi skal til at have flere skader :O ;) Men jeg er med på hvad du mener. Problemet er egentlig at hvis vi fortsætter forsikringen hos gf (nuværende) så stiger præmien gevaldigt (fordi det gør de åbenbart når man skifter navn på forsikringen :rolleyes ) og så binder vi os for endnu et år. Det gider vi jo helst ikke. Især fordi vi faktisk er temmelig uimponerede over deres håndtering af denne sag, de er langsomme (vi har nu ikke haft bad-adgang hos nogle af os i seks uger og de er stadig kun i gang med at rekvirere håndværkere til at finde skadesårsagen :O ) og vi har endnu til gode at få fat på en medarbejder der kan svare på vores spørgsmål, når vi ringer :lol Men vi har netop snakket om at gøre det, bare for at slippe for nervøsiteten ved om de forsøger at smyge sig udenom dækningen. Men hvis i læser betingelserne ligesom jeg, så burde vi vel være helgarderede - på denne sag i hvert fald! Og så gider vi virkelig ikke fortsætte med et både dyrt og rimelig håbløst selskab :P Det kan jeg godt se. Livet er for kort til at betale overpris for dårlig service! :D Kan i ringe til det nye forsikringsselskab og høre om de mener, der kunne være nogle overgangsproblemer? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Det kan jeg godt se. Livet er for kort til at betale overpris for dårlig service! :D Kan i ringe til det nye forsikringsselskab og høre om de mener, der kunne være nogle overgangsproblemer? Umiddelbart tror jeg det ikke, for de er klar over at vi har en sag i gang og har ikke givet udtryk for at det skulle skabe nogle problemer, de ville blot give de forhenværende forsikringsselskab besked om ejerskiftet. Men man kunne selvfølgelig godt ringe og spørge mere specifikt :chin: Ja, netop! :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 MorAnja: jeg spørger min mand i aften, hvis du kan vente på svar så længe? Han er gammel assurandør :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 MorAnja: jeg spørger min mand i aften, hvis du kan vente på svar så længe? Han er gammel assurandør :) Ja tak! Jo flere input, jo mere ro i maven! Kan sagtens vente. Tak :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Hvor længe går der normalt, før movicol har en virkning? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Ja tak! Jo flere input, jo mere ro i maven! Kan sagtens vente. Tak :kiss Super, jeg spørger ham senere :) Er det stadig relevant med den der ansøgning egentlig? Jeg glemte der fuldstændig :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Super, jeg spørger ham senere :) Er det stadig relevant med den der ansøgning egentlig? Jeg glemte der fuldstændig :blush Altså, jeg vil altid gerne se andres ansøgninger og bliver inspireret, men lige den pågældende ansøgning er sendt af sted :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Altså, jeg vil altid gerne se andres ansøgninger og bliver inspireret, men lige den pågældende ansøgning er sendt af sted :) Ok, jeg sender den alligevel så :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Ok, jeg sender den alligevel så :) :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Follow-up spørgsmål på tidligere forsikringsspørgsmål: Er der nogle der kan tolke noget fra en tilstandsrapport? Vi tror at det kan læses på to måder, enten til vores fordel eller ulempe. Vi vil gerne vide hvordan fagfolk (og forsikringen) læser det :P Edit: når der står "der er tværgående brudrevne i badeværelset. Note: forholdet indebærer risiko for fugtrelaterede skader i underliggende bygningsdele" betyder det så 1. Note, revnen kan give anledning til fugtskader i underliggende bygningsdele Eller 3. Note, fugtrelaterede skader i underliggende bygningsdele kan være årsag til revnen ? Fuck, vi skulle aldrig have købt det her lortehus :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Follow-up spørgsmål på tidligere forsikringsspørgsmål: Er der nogle der kan tolke noget fra en tilstandsrapport? Vi tror at det kan læses på to måder, enten til vores fordel eller ulempe. Vi vil gerne vide hvordan fagfolk (og forsikringen) læser det :P Edit: når der står "der er tværgående brudrevne i badeværelset. Note: forholdet indebærer risiko for fugtrelaterede skader i underliggende bygningsdele" betyder det så 1. Note, revnen kan give anledning til fugtskader i underliggende bygningsdele Eller 3. Note, fugtrelaterede skader i underliggende bygningsdele kan være årsag til revnen ? Fuck, vi skulle aldrig have købt det her lortehus :boo Nr. 1. - Men jeg ville have spurgt ind til det for at være sikker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Nr. 1. - Men jeg ville have spurgt ind til det for at være sikker. Tak for dit besyv. Vi hælder også til nummer 1, og var selvfølgelig ikke kloge nok til at spørge dengang :( Dog har vi fundet ud af at vi har udvidet rørskade-forsikring i husforsikringen og dermed er fejlen i afløbet (som de lige har opdaget) også dækket. Så vi håber at ejerskifteforsikringen ikke bliver nødvendig og tilstandsrapporten derfor ikke er en del af billedet :unsure Vi blev ellers lige meget bange for at den ikke var dækket fordi det ikke bogstaveligt talt er rør, men afløb :O Fik jeg sagt at jeg ikke gider være husejer alligevel?! :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Jeg ville sådan ønske, jeg var bedre til at fokusere på det positive :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Tak for dit besyv. Vi hælder også til nummer 1, og var selvfølgelig ikke kloge nok til at spørge dengang :( Dog har vi fundet ud af at vi har udvidet rørskade-forsikring i husforsikringen og dermed er fejlen i afløbet (som de lige har opdaget) også dækket. Så vi håber at ejerskifteforsikringen ikke bliver nødvendig og tilstandsrapporten derfor ikke er en del af billedet :unsure Vi blev ellers lige meget bange for at den ikke var dækket fordi det ikke bogstaveligt talt er rør, men afløb :O Fik jeg sagt at jeg ikke gider være husejer alligevel?! :rolleyes Har I haft en advokat der har gennemlæst rapport / andet? Spørg evt ham om hvordan han mener den bør forstås Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Har I haft en advokat der har gennemlæst rapport / andet? Spørg evt ham om hvordan han mener den bør forstås Ja, men advokaten sagde ret klart at han jo ikke var byggesagkyndig <_< Men har sendt en mail til danske byggesagkyndige for at høre hvor man kan få hjælp til den slags tolkningsspørgsmål. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 MorAnja: der er umiddelbart ikke noget til hinder for at skifte forsikringsselskab, men min mand vil anbefale at blive. Fordi det er sådan en stor skade, vil han anbefale at I venter med at skifte. Han siger "det kan godt være, de ikke er lige så samarbejdsvillige, hvis I er på vej væk". Han siger, der skal være rigtig mange penge at spare, for at skifte nu i stedet for om et år. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 MorAnja: der er umiddelbart ikke noget til hinder for at skifte forsikringsselskab, men min mand vil anbefale at blive. Fordi det er sådan en stor skade, vil han anbefale at I venter med at skifte. Han siger "det kan godt være, de ikke er lige så samarbejdsvillige, hvis I er på vej væk". Han siger, der skal være rigtig mange penge at spare, for at skifte nu i stedet for om et år. Tak søde! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2016 Tak søde! Velbekomme :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites