Besvaret September 1, 2014 Har en ubændig trang til at jule :rolleyesNu tar' du vist lige en slapper! :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Nu tar' du vist lige en slapper! :lol Jeg valgte at støvsuge i stedet. Det er næsten lige så hyggeligt. Eller noget :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Har en ubændig trang til at jule :rolleyes :blush vi har hørt julemusik hele formiddagen :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Har en ubændig trang til at jule :rolleyes Også mig.. Hvis jeg havde haft grøn garn hjemme havde jeg hæklet nogle juletræer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Bed hende fortælle et par hints, så du ikke bliver ked af det, hvis det er :) Medmindre du kan læne dig helt tilbage og stole på, at det passer til dig- det får de jo også karakter for, at det skal :)Jeg har sagt at jeg gerne vil beholde længde, så jeg ikke lige får mowhawk ;) Jeg er ret kedelig når det kommer til hår :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Det bliver sikkert superflot :kram2 Hun kender dig vel og ved, hvad du kan lide?Hmm ja hun kender mig, men mener også at jeg trænger til noget fornyelse og lidt spræl.Vi snakker om en som har selv haft pink og grønt hår på samme tid :P Men hey det er gratis ;) bare jeg ikke kommer til at ligne noget fra en tegnefilm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Jeg har dem også slået til - men jeg skulle da ikke downloade noget først.. Hverken på iPhone eller på iPad :unsure Edit: ah nu forstår jeg måske - app for at de kan ses på bk? Det kan vel også være fordi min iPhone er en iPhone 4 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Er det kun mig, der synes, at det giver lidt gale associationer, når undertøjsfirmaet Hunkemöller laver en kampagne, der hedder "back to work"? :lolhit :badgirl Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Jeg HADER nogle gange at være en del af dine-vores familier :( For fanden også!! Dine = delebørn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Jeg HADER nogle gange at være en del af dine-vores familier :( For fanden også!! Dine = delebørn. Forstår ikke helt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 ups, mit skulle have været i gravid smalltalk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Det er sgi også indimellem sur røv! :kram Hvad så? Tak :kiss Det er sgu så indviklet, at jeg tror I bliver tabt før jeg får startet :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Hvis du får brug for at råbe røv over det der dele-børns-hejs til en som lever det samme liv, så lægger jeg gerne øre til - også selvom det er indviklet :kram[/quote Også her! Kender det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Er det kun mig, der bliver lidt sippet og forarget, når et tv-program fortæller, at det i Danmark er almindeligt, at unge starter med at drikke alkohol i konfirmationsalderen? :huh De er sgi da stadig børn i den alder :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Tusind tak piger- jeg har startet en kvart roman og er stadig kun med grundlæggende viden, for at kunne finde hoved og hale i det :blink Så vender tilbage i morgen, så kan jeg nok få stykket det nogenlunde sammen, så det er til at forstå :blush Jeg er selv gået kold på det og skal lige samle mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 Tusind tak piger- jeg har startet en kvart roman og er stadig kun med grundlæggende viden, for at kunne finde hoved og hale i det :blink Så vender tilbage i morgen, så kan jeg nok få stykket det nogenlunde sammen, så det er til at forstå :blush Jeg er selv gået kold på det og skal lige samle mig.:kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2014 En anden tråd gav mig øjne for min egen uvidenhed og jeg ved med sikkerhed at nogle herinde kan hjælpe mig. Hvad er Pinsekirken? Og hvad adskiller den fra Folkekirken? Troede egentlig jeg var rimelig kendt udi trossamfund, men lige dér kom jeg til kort Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 Er det kun mig, der bliver lidt sippet og forarget, når et tv-program fortæller, at det i Danmark er almindeligt, at unge starter med at drikke alkohol i konfirmationsalderen? :huh De er sgi da stadig børn i den alder :unsureDe er nemlig stadig børn og deres kroppe er ikke helt færdige med at udvikle sig endnu.Jeg giver ikke en fis for argumenter som at det gjorde man også da far var ung og tænk lige selv tilbage. Jeg kæmper såååå meget med forældre i Frejas klasse (hun bliver 12) om alkohol politik. Min familie er nok ikke normal, for jeg drak ikke før i slutningen af 10. Og min bror har aldrig drukket. Så håber på at jeg kan formidle det videre til mine børn, at man altså ikke er voksen når man bliver konfirmeret og alkohol er usundt for kroppen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 Er det kun mig, der bliver lidt sippet og forarget, når et tv-program fortæller, at det i Danmark er almindeligt, at unge starter med at drikke alkohol i konfirmationsalderen? :huh De er sgi da stadig børn i den alder :unsureMin mor har altid sagt, at alkohol ikke er aktuelt, før man bliver 16 og det har begge mine små søstre overholdt. Jeg kommer til at køre samme politik overfor mine børn. Jeg var selv fuld første gang, da jeg gik i gymnasiet, så det var aldrig en diskussion med mig :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 Tusind tak piger- jeg har startet en kvart roman og er stadig kun med grundlæggende viden, for at kunne finde hoved og hale i det :blink Så vender tilbage i morgen, så kan jeg nok få stykket det nogenlunde sammen, så det er til at forstå :blush Jeg er selv gået kold på det og skal lige samle mig. :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 De er nemlig stadig børn og deres kroppe er ikke helt færdige med at udvikle sig endnu. Jeg giver ikke en fis for argumenter som at det gjorde man også da far var ung og tænk lige selv tilbage. Jeg kæmper såååå meget med forældre i Frejas klasse (hun bliver 12) om alkohol politik. Min familie er nok ikke normal, for jeg drak ikke før i slutningen af 10. Og min bror har aldrig drukket. Så håber på at jeg kan formidle det videre til mine børn, at man altså ikke er voksen når man bliver konfirmeret og alkohol er usundt for kroppen. I slutningen af 2010? Min mor har altid sagt, at alkohol ikke er aktuelt, før man bliver 16 og det har begge mine små søstre overholdt. Jeg kommer til at køre samme politik overfor mine børn. Jeg var selv fuld første gang, da jeg gik i gymnasiet, så det var aldrig en diskussion med mig :D Dygtig pige! :D Jeg er enig med jer i, at der skal sættes grænser og konfirmationsalder er ikke lig med voksen i 2014-15-16 etc. Jeg håber at kunne give mine børn et sundt forhold til alkohol - synes det er svært med balancen mellem at "forbyde" og sætter grænser og så ikke gøre det så spændende, at de gør det i skjul i stedet for? :unsure Det har jeg heldigvis nogle år til at finde en løsning på ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 I slutningen af 2010? Dygtig pige! :D Jeg er enig med jer i, at der skal sættes grænser og konfirmationsalder er ikke lig med voksen i 2014-15-16 etc. Jeg håber at kunne give mine børn et sundt forhold til alkohol - synes det er svært med balancen mellem at "forbyde" og sætter grænser og så ikke gøre det så spændende, at de gør det i skjul i stedet for? :unsure Det har jeg heldigvis nogle år til at finde en løsning på ;) Nej 10. Klasse ;-) var 17 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 Alkoholdebat... Det kommer nok noget an på hvor i landet man bor og hvilken skole og sådan, hvor tidligt de unge lægger ud. En ting som hjælper, og som har været oppe i mine store børns klasser, er møder i forældregruppen om alkoholpolitik. De er besværlige for det er langtfra sikkert man bliver enige om en holdning som forældre, men det er positivt at man taler om det, og også at forældrene ved fra de andre forældre hvad deres holdning er. Personligt er jeg ikke til forbud, de virker ikke så godt, jeg vil meget hellere tale med mine unge om det, og om hvad der er rimeligt at starte med osv. Mine store er begge begyndt omkring de 15, og de første gange fik jeg (så vidt jeg ku se) lov til at bestemme hvad og hvor meget. Så der fx blev drukket breezer og ikke selv sku blandes noget, og man ku tale om hvor mange genstande man kan tåle på hvor meget tid. Især i min datters klasse var forældrene delt, der var 2-3 unge som gik i byen hver weekend fra 14 års alderen, og der var 2-3 unge som overhovedet ikke måtte drikke for deres forældre. Vi andre var et sted imellem, men resultatet blev at vi ikke kunne holde fest hvor der blev serveret alkohol for dem i 9. klasse, og at klassen faktisk ikke havde noget særligt sammenhold til sidst, hvilket jeg egentlig syns var lidt synd. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 I slutningen af 2010? Dygtig pige! :D Jeg er enig med jer i, at der skal sættes grænser og konfirmationsalder er ikke lig med voksen i 2014-15-16 etc. Jeg håber at kunne give mine børn et sundt forhold til alkohol - synes det er svært med balancen mellem at "forbyde" og sætter grænser og så ikke gøre det så spændende, at de gør det i skjul i stedet for? :unsure Det har jeg heldigvis nogle år til at finde en løsning på ;) Som mig og mine veninder der drak vodka og grønsaft i forholdet 1:9 (9 dele vodka) i skjul! Vi sagde det dog heldigvis til min venindes forældre da hun skulle til udpumpning! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2014 En anden tråd gav mig øjne for min egen uvidenhed og jeg ved med sikkerhed at nogle herinde kan hjælpe mig. Hvad er Pinsekirken? Og hvad adskiller den fra Folkekirken? Troede egentlig jeg var rimelig kendt udi trossamfund, men lige dér kom jeg til kort Nok et lidt for stort spørgsmål til en smalltalk tråd :) Jeg tillader mig alligevel at give et kort svar Pinsebevægelsen tager udgangspunkt i pinsen, hvor Jesu disciple blev grebet af helligånden og talte i tunger - så der blir bl.a talt i tunger, som vel nok er en form for bøn. Jeg har også hørt om helbredelse ved håndspålæggelse mm. De personer jeg har kendt som var medlemmer af pinsekirken var meget mere seriøse omkring deres tro end de fleste medlemmer af folkekirken nok er. Som at gå kirke hver uge, ingen sex før ægteskabet osv, altså hvor troen er en del af deres hverdag. De er jo kristne, såvel som folkekirkekristne, men ja, mere aktive i deres udøvelse af troen hvis man kan sige sådan. Del dette indlæg Link to post Share on other sites