Besvaret May 14, 2014 Man føler sig liiidt fint på den, når manden der stod for selskabet (mad, blomster m.m.) til ens bryllup toner frem på tv2, for at fortælle om hvordan de gjorde med serveringen til kronprinsparretsbryllup :P Ser programmet på tv2 :( hvor er det hårdt :( Føler mig lidt fjollet, havde ikke set tidsforskellen på besvarelserne, så kunne simpelthen ikke forstå hvad der var så hårdt ved mad, blomster mv) :lol Men ingen tvivl om at 2. Program indeholder nogle ganskefrygtelige dillemaer. Og konsekvenser for de udsatte personer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Føler mig lidt fjollet, havde ikke set tidsforskellen på besvarelserne, så kunne simpelthen ikke forstå hvad der var så hårdt ved mad, blomster mv) :lol Men ingen tvivl om at 2. Program indeholder nogle ganskefrygtelige dillemaer. Og konsekvenser for de udsatte personer. Haha. Ja, der var noget af en kontrast mellem de to programmer ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Får så ondt i maven af det :( overvejer om det var mit speciale emne, der blev serveret der :unsureSå ikke tv i går. Hvad handlede det om? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Så ikke tv i går. Hvad handlede det om?Når børnene kommer i klemme ved forældrenes skilsmisse.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Når børnene kommer i klemme ved forældrenes skilsmisse..Pyh godt jeg ikke så det så. Her gør jeg meget for at det ikke skal gå ud over pigerne at vi er skilt. Hader når forældre kun tænker på egne behov og ikke hvad der er bedst for børnene Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Hvad kan jeg drikke, når jeg ikke kan drikke vand? :chin: Efter sådan en gang mavehalløj og kvalme (selv om kvalmen nu ikke så meget skyldes mavehalløj), så har jeg svært ved at drikke vand. Sidste gang drak jeg så juice fortyndet med vand, og denne gang er jeg hooked på cola, men det går jo ikke i længden! Har I nogle tips til, hvad jeg så kan drikke, som heller ikke er for usundt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Hvad kan jeg drikke, når jeg ikke kan drikke vand? :chin: Efter sådan en gang mavehalløj og kvalme (selv om kvalmen nu ikke så meget skyldes mavehalløj), så har jeg svært ved at drikke vand. Sidste gang drak jeg så juice fortyndet med vand, og denne gang er jeg hooked på cola, men det går jo ikke i længden! Har I nogle tips til, hvad jeg så kan drikke, som heller ikke er for usundt? Mælk, danskvand (evt med smag), vand med hel kanel/citron/ingefær/lakridsrod/mynte :) God bedring med kvalmen :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Mælk, danskvand (evt med smag), vand med hel kanel/citron/ingefær/lakridsrod/mynte :) God bedring med kvalmen :kram2 Mælk tror jeg ikke, jeg er til. Og måske et dumt spørgsmål: vand med alle de ting du nævner, eller hver enkelt i for sig? Og tak - håber virkelig snart den aftager :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Girls- har brug for assistance i "tøseting-forum"vil I ikke kigge derind og smide jeres mening :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Hvad kan jeg drikke, når jeg ikke kan drikke vand? :chin: Efter sådan en gang mavehalløj og kvalme (selv om kvalmen nu ikke så meget skyldes mavehalløj), så har jeg svært ved at drikke vand. Sidste gang drak jeg så juice fortyndet med vand, og denne gang er jeg hooked på cola, men det går jo ikke i længden! Har I nogle tips til, hvad jeg så kan drikke, som heller ikke er for usundt? Saftevand måske...her drikker jeg saft og kakao..og lidt cola men det er næsten skåret væk igen...og vand når jeg kan :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 14, 2014 Mælk tror jeg ikke, jeg er til. Og måske et dumt spørgsmål: vand med alle de ting du nævner, eller hver enkelt i for sig? Og tak - håber virkelig snart den aftager :huh Hver for sig :) Eller måske ikke, jeg er fan af kombinationen af lakrids og kanel, så måske duer det også i vand. Is kold afkølet te kunne også være et bud. Jeg synes urtekrams "licorice love" egner sig glimrende til at drikke koldt (og det smager og er sødt :)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2014 Ja det er forfærdeligt det med de skilsmisse sager :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2014 Jeg er altså ret imponeret over min hjernes "gear" for tiden. Startede dagen igår heeeeeelt nede i tempo med at tulre rundt med Mar og spadsere til og fra dp. Så op på 70.000 omdrejninger i minuttet og skrive 12 siders speciale. Så fart på, på en anden måde, ved at ordne ærinder inde i byen. Så hente Valdemar og heeeeeeelt ned i gear igen. Stille og roligt. Lege lidt med klodser. Stene tv sammen. Spise og putte. Og så helt op i gear igen tilbage på specialet. Og så sove! Gad vide om jeg kan præstere det samme idag? (det skal jeg faktisk helst...) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2014 Jeg er altså ret imponeret over min hjernes "gear" for tiden. Startede dagen igår heeeeeelt nede i tempo med at tulre rundt med Mar og spadsere til og fra dp. Så op på 70.000 omdrejninger i minuttet og skrive 12 siders speciale. Så fart på, på en anden måde, ved at ordne ærinder inde i byen. Så hente Valdemar og heeeeeeelt ned i gear igen. Stille og roligt. Lege lidt med klodser. Stene tv sammen. Spise og putte. Og så helt op i gear igen tilbage på specialet. Og så sove! Gad vide om jeg kan præstere det samme idag? (det skal jeg faktisk helst...) Go go go :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2014 For 10 år siden ville jeg nok også ha sagt at der skal to til skabe en konflikt, og at man må sætte sig selv til side og enes for barnets/børnenes skyld. Sådan har jeg haft det med min exmand, vi har aldrig en eneste gang skændtes siden vi gik fra hinanden, vi holdt jul og sommerferie sammen, selv om vi var helt på det rene med at det aldrig mere skulle være os to, for vi havde 2 børn og vi satte dem først. Det er jo nemt når begge parter kan gøre det. Eller, nemt var det ikke, men det kunne lade sig gøre uden for mange frustrationer. Til gavn for vores børn. Så fik jeg Mathilde med en mand som har bekriget mig lige siden, stadig nu hvor hun er 9 og det er snart 8 år siden vi gik fra hinanden. Jeg har bøjet og drejet mig og kan helt ærligt sige jeg føler jeg har gjort ALT for at vi kunne enes, for at slutte konflikterne og den ene gang efter den anden forsøgt at starte forfra, har holdt mig neutral og rolig, når han råbte og kaldte mig alt muligt, men til sidst har jeg fået nok, jeg vil ikke finde mig i mere, grænsen er overskredet for mange gange. Det var nok bare sidste dråbe da han kørte en grædende Mathilde hjem fra sommerferie i utide og stod og råbte "Forbandede lede kælling, du er jo fuldstændig syg i hovedet, du har ødelagt vores datter" og lignende udenfor vores dør, foran Mathilde. Uden at jeg havde hverken talt grimt eller råbt eller angrebet ham, faktisk anede jeg i starten ikke hvad han var så rasende over. Jeg er faktisk der hvor jeg tænker, at hvis han dør, så trøster jeg Mathilde og så er vi better off. Og jeg er der hvor jeg ikke køber den med at der skal to til at skabe en konflikt. Hvis bare den ene part nægter at stoppe så stopper det jo ikke. Så finder han fejl ved alt, uanset hvad jeg gør, ingen er perfekte og der kan altid findes noget. Og jeg er ikke så stort et menneske at jeg kan blive ved at vende den anden kind til, når det rammer mit barn og hele min familie. Men på et tidspunkt fylder hun jo 18 så kan det være det ender. Vel er det synd og det gør mig ondt i hjertet for hende. Jeg valgte ikke at se det tv program, det sidste jeg orker at høre er hvor vigtigt det er at forældrene enes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2014 For 10 år siden ville jeg nok også ha sagt at der skal to til skabe en konflikt, og at man må sætte sig selv til side og enes for barnets/børnenes skyld. Sådan har jeg haft det med min exmand, vi har aldrig en eneste gang skændtes siden vi gik fra hinanden, vi holdt jul og sommerferie sammen, selv om vi var helt på det rene med at det aldrig mere skulle være os to, for vi havde 2 børn og vi satte dem først. Det er jo nemt når begge parter kan gøre det. Eller, nemt var det ikke, men det kunne lade sig gøre uden for mange frustrationer. Til gavn for vores børn. Så fik jeg Mathilde med en mand som har bekriget mig lige siden, stadig nu hvor hun er 9 og det er snart 8 år siden vi gik fra hinanden. Jeg har bøjet og drejet mig og kan helt ærligt sige jeg føler jeg har gjort ALT for at vi kunne enes, for at slutte konflikterne og den ene gang efter den anden forsøgt at starte forfra, har holdt mig neutral og rolig, når han råbte og kaldte mig alt muligt, men til sidst har jeg fået nok, jeg vil ikke finde mig i mere, grænsen er overskredet for mange gange. Det var nok bare sidste dråbe da han kørte en grædende Mathilde hjem fra sommerferie i utide og stod og råbte "Forbandede lede kælling, du er jo fuldstændig syg i hovedet, du har ødelagt vores datter" og lignende udenfor vores dør, foran Mathilde. Uden at jeg havde hverken talt grimt eller råbt eller angrebet ham, faktisk anede jeg i starten ikke hvad han var så rasende over. Jeg er faktisk der hvor jeg tænker, at hvis han dør, så trøster jeg Mathilde og så er vi better off. Og jeg er der hvor jeg ikke køber den med at der skal to til at skabe en konflikt. Hvis bare den ene part nægter at stoppe så stopper det jo ikke. Så finder han fejl ved alt, uanset hvad jeg gør, ingen er perfekte og der kan altid findes noget. Og jeg er ikke så stort et menneske at jeg kan blive ved at vende den anden kind til, når det rammer mit barn og hele min familie. Men på et tidspunkt fylder hun jo 18 så kan det være det ender. Vel er det synd og det gør mig ondt i hjertet for hende. Jeg valgte ikke at se det tv program, det sidste jeg orker at høre er hvor vigtigt det er at forældrene enes. EnigDer skal ofte to til tango, men af og til vil der være en som kan danse solo ;) Har som du selv prøvet at gøre alt og nærmest slå knuder på mig selv for at være den voksne, der sætter barnets behov først, men hvor er det bare RØV! Når den anden voksne opfører sig som et forsmået barn der kun tænker på egne behov og hele tiden kræver mere og mere Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2014 Enig Der skal ofte to til tango, men af og til vil der være en som kan danse solo ;) Har som du selv prøvet at gøre alt og nærmest slå knuder på mig selv for at være den voksne, der sætter barnets behov først, men hvor er det bare RØV! Når den anden voksne opfører sig som et forsmået barn der kun tænker på egne behov og hele tiden kræver mere og mere Så præcist. Min mor kom mig til undsætning med en formulering: Der skal IKKE to til at skabe konflikten, for i det øjeblik han går til angreb så ER der en konflikt - uanset hvordan jeg reagerer på det. Og det gør han (og din ex) igen og igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2014 Jeg er jo absolut enig med jer begge :kram Og beklager hvis I følte jer angrebet! Jeg har ikke indtryk af, at I på nogen måde er konflikt-optrappende eller noget - overhovedet! Der er jo nogle hvor ex-partneren simpelthen er en klaphat og bare ude på at gøre livet surt for modparten - ingen tvivl om det :kramJeps - nogle tilfælde er håbløse - men derfor har du alligevel ret i, at der i langt de fleste tilfælde er to om dansen... Sørgeligt...Du og din mand er jo et godt eksempel på en god måde at gøre det på.. De par småting, jeg har hørt om Majas anden mor, får mig til at tænke, at man nogle gange godt kunne vælge at blive uvenner der (selvom det selvfølgelig ikke er noget i nærheden af de absurde historier)... Men I rummer det og værner om Maja, og kæmpe-kudos for det :-* Edit: Jeg tror, man kommer langt med ikke at være for optaget af retfærdighed lige i denne her sammenhæng... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2014 Jeps - nogle tilfælde er håbløse - men derfor har du alligevel ret i, at der i langt de fleste tilfælde er to om dansen... Sørgeligt... Du og din mand er jo et godt eksempel på en god måde at gøre det på.. De par småting, jeg har hørt om Majas anden mor, får mig til at tænke, at man nogle gange godt kunne vælge at blive uvenner der (selvom det selvfølgelig ikke er noget i nærheden af de absurde historier)... Men I rummer det og værner om Maja, og kæmpe-kudos for det :-* Edit: Jeg tror, man kommer langt med ikke at være for optaget af retfærdighed lige i denne her sammenhæng... Fuldstændig :ditto til det hele - både tango, kudos og retfærdighed :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2014 Eksamenslæsning SUCKS!!! M og David er taget i Dinos legeland, og jeg ville SÅ gerne have været med, men jeg sidder herhjemme med min tørre statestikbog og gør klar til det store slag om 10 dage :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2014 Eksamenslæsning SUCKS!!! M og David er taget i Dinos legeland, og jeg ville SÅ gerne have været med, men jeg sidder herhjemme med min tørre statestikbog og gør klar til det store slag om 10 dage :o :kram og :ditto bare med B, Mar, Fårup sommerland og analyse <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2014 JustMe tak for de pæne ord - det er heller ikke fordi jeg er stort uenig i de ting du skriver og jeg ved du har det tæt inde på livet selv, og har stor respekt for den måde du og U håndterer at være Majas forældre og samarbejde med hendes "anden mor". Jeg er nok bare lidt overfølsom overfor hele det her emne, og jeg ved du ved hvorfor. Tak for rosen. Og krydser fingre for I snart kan skifte jeres hjem ud med et nyt og større. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2014 Shit nogle onde mareridt jeg har for tiden!!! Igår drømte jeg at Mie forsvandt, politiet fandt hende 3 gader fra hvor jeg var, og syntes jeg var en dårlig mor. I nat drømte jeg at ??? Aner det ikke men kl 3.30 vågnede jeg efter et mareridt der gav helt ondt i maven og nu er jeg igen vågnet med følelsen af at noget forfærdeligt er sket i min drøm. Nu gider jeg ikke forsøge at sove mere, det er ikke det værd (men lort og lagkage når nu det er første gang i over 14 dage jeg har muligheden for at sove ud :( ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2014 Shit nogle onde mareridt jeg har for tiden!!! Igår drømte jeg at Mie forsvandt, politiet fandt hende 3 gader fra hvor jeg var, og syntes jeg var en dårlig mor. I nat drømte jeg at ??? Aner det ikke men kl 3.30 vågnede jeg efter et mareridt der gav helt ondt i maven og nu er jeg igen vågnet med følelsen af at noget forfærdeligt er sket i min drøm. Nu gider jeg ikke forsøge at sove mere, det er ikke det værd (men lort og lagkage når nu det er første gang i over 14 dage jeg har muligheden for at sove ud :( ) :kram Dine følelser arbejder på højtryk, håber du får en god dag alligevel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2014 Shit nogle onde mareridt jeg har for tiden!!! Igår drømte jeg at Mie forsvandt, politiet fandt hende 3 gader fra hvor jeg var, og syntes jeg var en dårlig mor. I nat drømte jeg at ??? Aner det ikke men kl 3.30 vågnede jeg efter et mareridt der gav helt ondt i maven og nu er jeg igen vågnet med følelsen af at noget forfærdeligt er sket i min drøm. Nu gider jeg ikke forsøge at sove mere, det er ikke det værd (men lort og lagkage når nu det er første gang i over 14 dage jeg har muligheden for at sove ud :( ) :kram Mareridt er bare frygtelige :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites