Liar

Teste sent

5 indlæg i dette emne

Hej med jer...

Nu er jeg ny herinde, og er meget spændt på at høre om jeres erfaringer. Jeg har været gravid i starten af året, men fik en ufrivillig abort i marts, var kommet 12+1. Dengang testede jeg først positivt ved 8+2. Efter min abort, som så er 12 uger siden, har jeg ikke fået min menstruation, ej hellere nogen positive tests, men jeg tænker at det måske kan være det samme som sidste gang, at jeg tester positivt meget sent, grundet langsomtvoksende hcg tal. Men min læge er ikke interesseret i at tage en blodprøve for at undersøge om jeg kunne være gravid. Tror egentlig at hun synes jeg er træls og irriterende, fordi at jeg skriver og spørger meget til om man jeg ikke kunne teste sent igen. Jeg er bare så sikker på at jeg kunne være gravid. Brysterne er spændte, har et temperament uden lige og så min lugtesans...

Nå men er der nogen af jeg herinde der har testet positivt sent???

mvh/ Lilli

Del dette indlæg

Jeg har ingen erfaring med at teste positivt sent, men jeg vil bestemt mene, at hun burde tage en blodprøve - kan du ikke, på en pæn måde, forsøge at presse lidt på? Under alle omstændigheder, når du også oplever symptomer og lige har haft en abort, synes jeg det burde undersøges. Håber du finder ud af det. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke testet positivt sent men havde selv sidste sommer en MA i 9+2, blødte 7 uger efter denne, hvorefter min cyklus så var total uberegnelig i 3-4 måneder så måske din krop bare ikke er helt klar endnu?

(Da min cyklus endelig kom i gang blev jeg dog hurigt gravid og er nu 20+0)

Men hvis du føler at du er gravid og stresser iver det så synes jeg 'bare' du skal presse din læge lidt! De kan jo ikke sætte sig helt præcis ind i hvordan man har det, og det er påvirker altså meget at have en SA på trods af hvor 'almindeligt' det er!

Held og lykke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at nogle kvinder ikke udskiller nok hcg i urinen til at måle det selv om de er gravide og derfor skal ha taget blodprøve, det er så vidt jeg ved meget sjældent men jeg har da været i mødregruppe med en som fik 2 børn og begge gange ikke kunne teste positiv selv før uge 8. En mere almindelig forklaring er at man har ægløsning senere end forventet og der derfor går længere før man kan teste positiv. De fleste kan teste positiv med en almindelig graviditetstest 14-16 dage efter ægløsningen/befrugtningen. Hvis man ikke ved hvornår man har ægløsning kan det jo være meget svært at vide hvornår det er, så kan det være en god ide at måle morgentemperatur eller bruge ægløsningstest.

Under alle omstændigheder håber jeg snart I får jeres ønske opfyldt, held og lykke

:balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...og tak for svar... Det kan også være at jeg er alt for utålmodig, det er jeg MEGET af natur... Jeg tror min fokus skal gå på noget andet. Fik talt med min søster der er sygeplejerske i går, og hun sagde det var helt normalt. Nogen får bare ikke menstruationen med det samme. Og det kan virke frustrerende når man så meget vil have et barn. Men tak for endnu engang for jeres svar. Jeg tror jeg får meget glæde af at være herinde...

Go´ dag til jer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER