Barbamama

Sommerlæsning

14 indlæg i dette emne

Jeg skal på biblioteket om ca to timer og lige på falderebet vil jeg høre, om I har et godt bud på en bog til ferien?

Hånden på hjertet læser jeg ikke mange bøger, men jeg søger ikke nødvendigvis en kort eller "overkommelig" bog af den grund. Når jeg endelig læser en bog er det vist oftest en krimi, men det behøver det ikke at være. Måske må det faktisk helst gerne være en sjov bog, sådan i feelgood genren? Jeg ved det ikke, kom frisk med bud! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er vidst ikke ligefrem indenfor din kategori, men her er dem jeg har planer om at læse hen over sommeren, så kan det være at du kan få inspiration. :)

Den tomme plads af J. K. Rowling

den_tomme_plads-21234366-frntl.jpg

Fifty Shades - Fanget af E. L. James

fifty-shades-fanget.jpg

Fifty Shades - I Mørket af E. L. James

fifty-shades-i-morket.jpg

Håber du får lidt inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jussi Adler-Olsens bøger om afdeling Q er fantastiske krimier, men det er selvfølgelig ikke så feel good - men det er der vel ikke mange krimier der er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Feel good..

Så tror jeg, at jeg ville snuppe Den 100-årige der kravlede ud af vinduet og forsvandt:

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Laeseklubber/Testklubben/Maanedens_boeger/20101214132201.htm

Eller - lidt ovre i krimigenren, men ikke rigtigt, bøgerne om Damernes detektivbureau:-)

http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/damernes-detektivbureau-nr-1-af-a-mccall-smith

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt tænke mig at læse Julia Lahme's "Holder du lige øje med mit diadem?", Candace Bushnell's - "Carries Dagbog 2" og Sophie Kinsella's - "Jeg har dit nummer" denne sommer..... Synes sommer og chick-lit passer så godt sammen :)

Så må de "tungere" bøger vente til den mørke tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jussi Adler-Olsens bøger om afdeling Q er fantastiske krimier, men det er selvfølgelig ikke så feel good - men det er der vel ikke mange krimier der er ;)

Hehe jeg søgte nok også mere enten eller end både og :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er en genre du kan lide. Men jeg er helt vild med "Game of thrones" bøgerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode bud :super

Jeg endte med "Den 100-årlige..." Og "Jeg har dit nummer" og jeg glæææææder mig til at læse dem :yay

Ville have ledt efter noget Adler-Olsen også men Valdemar vågnede og så kunne jeg lissom mærke, at det var en god idé at komme ud igen ;) Men jeg fik da to gode tykke bøger med mig, så må jeg igang med krimierne på et senere tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du skal have en let læselig bog, som er sød så er ungdomsbogen Martin og Victoria, samt Victorias ¨år af Claus Lynggaard klart at anbefale, jeg synes de er så søde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du skal have en let læselig bog, som er sød så er ungdomsbogen Martin og Victoria, samt Victorias ¨år af Claus Lynggaard klart at anbefale, jeg synes de er så søde.

De to tror jeg faktisk, at jeg har læst for maaaaaange år siden :) Hvis det er dem, jeg tænker på, så er jeg enig, det er gode bøger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker stort set alle Ken Follet's bøger. Jordens søjler og de andre bøger i den serie, som handler om middelalderen, jeg mener 2 af bøgerne er blevet filmmatiseret, men bøgerne er nu bedst :) Derudover æder jeg hans nye triologi råt ;) Den starter med giganternes fald som omhandler 1 verdenskrig og så udkom der i efteråret verdens vinter som omhandler 2 verdenskrig - den er jeg igang med nu. Han har også skrevet andre gode, den tredje tvilling som er lidt krimi agtig og mange mange flere, jeg tror aldrig jeg har stødt på en af hans bøger som jeg ikke kan lide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker afdeling Q serien skrevet af jussi adler Olsen. Det er spændende læsning samtidig med de også er lidt sjove jeg sluger hans bøger på nul komma fem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jordens børn er også værd at læse, hulebjørnens klan osv.

Ellers har jeg læst mange sådan historiske bøger om de forskellige dronninger og konger. Bla Jomfrudronningen om dronning Elizabeth d.1 af England, den er også meget god.

Og hende Helleberg skriver også godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hanne Vibeke Holst therese trilogi ( Det virkelige liv, en lykkelig kvinde og den første som jeg ikke lige kan huske titlen på nu)

Synes hun beskriver parforhold, karriere, venskab, graviditet og moderskab så godt !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER