Maj83

Hvordan vidste I hvornår I kunne teste efter at være holdt op med p-piller?

7 indlæg i dette emne

Jeg smed mine p-piller i maj måned og fik min menstruation nøjagtigt som normalt. Jeg går så ud fra at min cyklus er på 28 dage og burde så få min menstruation den 24 juni. Men da de 28 dage jo er den cyklus jeg har haft mens jeg har fået p-piller.

Så jeg ved jo faktisk ikke om jeg kan teste, hvis min menstruation ikke kommer på mandag, da jeg har været på p-piller de sidste ti år og faktisk ikke kan huske min cyklus længde fra den gang andet end jeg kan huske at den nærmest kom på klokkeslet.

Hvad gjorde I andre i første cyklus efter p-pillestop?

Del dette indlæg

Hmmm... jeg tror at jeg testede på dag 29 - altså den dag hvor jeg faktisk forventede mens - den kom så den efterfølgende dag... tror bare at jeg vil gå ud fra at cykluslængden er 28 dage og så teste på dag 29, hvis ikke mens er dukket op... Men det er jo ikke unormalt at en cyklus er 32 dage eller mere, så det er lidt svært at vide i starten....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dvs den menstruation du har haft var den umiddelbart efter P-pille stop? For så er det jo stadig ikke en 'rigtig' menstruation men en 'gennembrudsblødning'. Bare så du ikke bliver skuffet hvis din egen cyklus ikke er helt normaliserede. (Det kan godt tage lidt tid nemlig)

Jeg stoppede P-piller i januar 2011, fik den almindelige blødning, og forventede så menstruation 28 dage efter. Jeg havde også brugt P-piller i 10 år, men havde haft en 28 dage cyklus på klokkeslæt før. Der skete bare ingenting. I starten testede jeg hver anden/tredje dag efter forventet mens. Efter en uge gik jeg over til at teste hver 14. dag, indtil min mens kom i maj. (Meget frustrende med alle disse negative test :-/)

Havde positiv test ca 14 dage efter denne i maj.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik ud fra at min cyklus var på de 28 dag som den havde været på P-pillerne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne mærke jeg var gravid. Træt og forkvalmet så jeg testede bare alle 3 gange. 3. Gang nåede jeg ikke at få menstruation efter pillestop før jeg blev gravid

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan ikke vide, hvornår man kan teste med mindre, at man er helt sikker på, hvornår man har haft ægløsning. Som en anden har skrevet, så er menstruation mens man tager p-piller kunstigt skabt, så det fortæller dig ikke noget om længden på dine naturlige cykli. Min krop opførte sig meget mærkeligt (og meget gravid-agtigt) i første cyklus efter p-pillestop. Desværre var der ikke noget, men fordi jeg havde så mange tegn, begyndte jeg at teste omkring cyklusdag 26. Det blev dog en 35 dage lang cyklus, og mine cykli har stort set holdt den længde siden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg testede som havde jeg haft en standart cyklus, og da den var negativ og mens ikke var kommet endnu, testede jeg bare løbende med et par dages mellemrum indtil enten mens eller positiv test.

Min første cyklus var 41 dage, og endte med en positiv test, hvor jeg var 5+1.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER