Oprettet June 19, 2013 Hej tøser. Jeg er i tvivl om om James skal have sådan et aktivitetstæppe med stativ over der har lys og lyd og alt det der, fx dette: http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/legetoej/lege--og-aktivitetstaepper/tiny-love-legetaeppe-animal-concert/c-23/c-104/p-2934 Dem er jer der har et: hvor meget bruger jeres baby det? Og hvor gamle er/var de da de brugte det? Var det glade for lys/lys funktionen? For J har et tæppe: http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/legetoej/lege--og-aktivitetstaepper/lamaze-dreje--og-legetaeppe/c-23/c-104/p-2993 som vi bruger nu til at øve at løfte hoved med, men der er ikke noget stativ til over. Jeg har derfor tænkt som alternativ bare at købe sådan et træstativ fra Moulin Routy som man selv kan hænge forskelligt på... Kom gerne med jeres erfaringer! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Jeg er helt vild med tanken om træstativet og så selv hænge pynt på, det overvejer jeg selv... Men kan da godt være børn synes at de andre er sjovere egentlig... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Zoey havde et lidt ligesom den første. Dog uden lys og lyd. Bare hvor man kunne skifte legetøjet ud. Hun lå på den 1. Gang 5 dage gammel. Den lå i hendes kravlegård og kunne bruge lang tid der. Både med at kigge/røre legetøjet over. Men også ligge på maven og røre de forskellige farver i tæppet. Vores havde spejl, knitreblomst og båtblomst i tæppet. Hun elskede at forsøge at finde de ting deri. Anyway konklusion herfra. Vi har været glade for vores og ville ikke undvære, men man behøvet ikke købe de dyre med lyd/lys. Når du har den med mariehønen tror jeg sagtens du kan nøjes med et stativ :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Vi har et lamaze tæppe med lyd og bevægelse. Det har været super førhen hvor han kun må og kiggede. Nu har vi pillet legetøjet af og lyd/bevægelsesdimsen og har så kun et stykke legetøj til at hænge i midten (lamaze captain calamari) som han kan rykke i. Det er et hit. :) Vi vil ikke undvære sådan et tæppe. Men vil sige, at det er et must, at man kan skifte legetøjet ud som barnet udvikler sig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Jeg har arvet faktisk lige præcis det tæppe fra tiny love som du linker til.. Synes det fylder ret meget, men det virker til at være ret godt. Der er mange forskellige ting at kigge på og lege med, alt efter hvor man lægger baby ;) Men Dicte har jo ikke lige testet det ret meget endnu, så jeg kan ikke fortælle så meget om det. Vi træner bare i at løfte hovedet når hun bliver puslet.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Vi har et lamaze tæppe med lyd og bevægelse. Det har været super førhen hvor han kun må og kiggede. Nu har vi pillet legetøjet af og lyd/bevægelsesdimsen og har så kun et stykke legetøj til at hænge i midten (lamaze captain calamari) som han kan rykke i. Det er et hit. :) Vi vil ikke undvære sådan et tæppe. Men vil sige, at det er et must, at man kan skifte legetøjet ud som barnet udvikler sig. Vi har vist præcis det samme. Og det ville vi godt nok være kede af at undvære, William elsker det og det givet mig hænderne fri i mange kritiske situationer. Det virker til at lydfuktionen er særlig vigtig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 vi har dette her, http://www.amazon.co.uk/Fisher-Price-K4562-Rainforest-Gym/dp/B000FFL58Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1371659759&sr=8-1&keywords=fisher+price+rainforest som i jo har set hos os og er meget glade for det. Hun har ligget der siden hun blev en 3 uger vil jeg tro og har self. i starten ikke kunne lege med alt, men nu hiver hun og rører ved alt, øver pincetgreb, putter tingene i munden etc. Hun kan helt sikkert genkende melodien, men om lyset er fedt for hende ved jeg ik...men hun kigger da tit på det :) :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 meen når det er sagt tror jeg ikke han får et dårligere liv ved at have et stativ over et tæppe...det gør det vel jobbet ligesågodt! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Vi har haft et skumgulv med træstativ over som jeg selv har kunne hænge forskelligt legetøj på og det har været et hit her :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Vi har/havde det her, hvad ellers? ;) :D Det er først her for en måneds tid siden vi pakkede det væk. Da han blev stor nok til at sidde op, pillede vi bøjlerne af, og så legede han med fodsporene og pingvinerne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2013 Vi havde også Mariehønsetæppet og var glade for det, men da Valdemar var ca seks uger købte vi et fra Tiny love a la det du viser. Jeg ved ikke, om han ville have haft glæde af det før, men han blev ret hurtigt rigtig glad for det, da han fik det :loveshower vi brugte det indtil at han begyndte at møve sig ud af det, da han var ca 5 måneder. Der var sådan en sparkeplade på, som lyste og spillede når han - ja sjovt nok - sparkede på det, og man kunne også sætte det til bare at spille i en køre. Den plade var et stort hit, så den har vi taget af nu så den leger han faktisk stadig med engang imellem :) Nogle af de dyr, der hang, gider han også stadig kigge på engang imellem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2013 Vi har det fra Tiny Love og var rigtig glade for det :) Du kan jo selv skifte noget af legetøjet ud på det også, vi hev bare ringene af og skiftede med noget andet legetøj :) Spejlet og musikken blev M. Aldrig træt af :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites