Robinson

Legetøj til nyfødt??

13 indlæg i dette emne

Hej piger...

Jeg skriver egentlig denne tråd fordi jeg snart skal have fundet barselsgave til min veninde som har termin d. 13 Juli.. men vil gerne have det klar hvis nu der pludselig sker noget ;)

Har spurgt hvad de mangler... gider ikke give dem noget de ikke vil have alligevel... De mangler ikke tøj (ØV! der er da ikke noget hyggeligere end at købe babytøj :P)

Men de har intet legetøj endnu..

Er der noget i kan anbefale? Kiggede på sådan nogle små "strømper med legetøj og til håndled"... der står fra 0+??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sophie Giraf bide/pive dyr! Den var en tro følgesvend de første mange måneder her - måske endda det første halve år!! Min datter er 8,5 måneder nu og leger stadig med den..!

Lamaze sommerfuglen var og er også et hit!

Lamaze laver generelt rigtig lækre ting!

De der til hænder og fødder fik vi også, men har nærmest ik brugt dem. Kun dem til håndled, men de bruges til at sidde på autostolen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lamaze laver super legetøj! Vi fik dragen, og først var den bare spændende at kigge på, så røre ved, og så undersøge. Den har været et hit i 10 måneder snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vil klart også sige Sofie Giraf, Lamaze-dyr eller en skwish rangle, den er som regel også et kæmpe hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige Lamaze sommerfuglen :) eller andet Lamaze :)

Sophie giraf er også god, synes dog at Maja har brugt Lamaze mere end hun har brugt Sophie Giraf :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft stor glæde af en fold ud bog i kontrast farver, det var den første ting som vi kunne se William have glæde af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer i koret: lamaze legetøj! :) det første der virkelig hittede hos Lucas var lamaze pandaen - nøj hvor har han fået meget glæde af den, og det var nærmest lige fra han var en uge eller to gammel, og stadig nu, hvor han snart er 10 måneder :)

Lamaze ranglerne til hænder og fødder har vi også, men de har aldrig været et kæmpe hit herhjemme, han er mere interesseret i de forskellige lamaze dyr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar :) kan rigtig godt lide Lamaze selv så det bliver ikke så svært at finde noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil også sige Tiny love, til f.eks. autostolen eller skråstolen, deres klemmer er super til den slags, og små finger kan ikke komme i klemme. Men elsker også Lamaze. Noget jeg godt kunne have brugt var en sutteklud, Babysam, har nogen superskønne nogen til 120,- mega bløde. giv den f.eks. allerede nu, så mor kan sove med den, så bebs kan få den og putte med. Vi har været ude og købe 2 ekstra af dem, for frygter den ene vi havde skulle blive væk i VS.

men vil du gerne give tøj, og de ikke har i alle str., så vil jeg sige vi var super glade for at få større str. til senere, de er mega hurtigt ude af de små str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil også sige Tiny love, til f.eks. autostolen eller skråstolen, deres klemmer er super til den slags, og små finger kan ikke komme i klemme. Men elsker også Lamaze. Noget jeg godt kunne have brugt var en sutteklud, Babysam, har nogen superskønne nogen til 120,- mega bløde. giv den f.eks. allerede nu, så mor kan sove med den, så bebs kan få den og putte med. Vi har været ude og købe 2 ekstra af dem, for frygter den ene vi havde skulle blive væk i VS.

men vil du gerne give tøj, og de ikke har i alle str., så vil jeg sige vi var super glade for at få større str. til senere, de er mega hurtigt ude af de små str.

De har vist så rigeligt med tøj :P farmandens søster og bror har hver fået 3 drenge så de har fået læssevis af tøj og har vist tøj helt op til 2 år... :P Så må hellere holde mig til legetøj.. hellere de får noget de får brugt ;)

Havde egentlig også overvejet et gavekort på noget brunch halløj...

Vi har nemlig haft mange snakke og ved hun er bekymret for om hun ender med at blive sådan en mor der bare sidder hjemme og ikke kommer ud!?.. Og nu hvor de får en sommer bebs er der jo rig mulighed for at tage barnevognen med op på torvet i byen og spise en formiddag :)

Men nu må vi se.. :P Tror det bliver noget lamaze af en art.. og så kan jeg altid invitere hende ud når jeg kan se hun har overskuddet til det og hendes kæreste er opstartet på arbejde igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det er sjovt at give noget personligt - og hvis du synes at det måske er lidt kedeligt at give legetøj, og hælder lidt mere til det der tøj, men ved at de selvfølgelig har nok - så vil man altid blive glad for hagesmække/tørklæder med navnet på barnet broderet på. Det synes jeg er helt vild sødt - og personligt. Inde på denne her hjemmeside

http://www.babybrode.../frontpage.html

kan du lige nu få et tilbud på 5 hagesmække til 250 kr - hvor du selv må bestemme farver og hvad der skal stå - så der kan både stå barnets navn, eller fars pige/mors pige - eller dreng. Men det er selvfølgelig kun noget du kan gøre hvis du kender navnet på barnet og kønnet.

Og på samme måde kan du også købe nogle søde nusseklude derinde med navn på - det har vi til vores pige, som ikke bruger sut - og derfor har den med overalt (og så er det rart med navn på) - men igen, der skal du kende navnet.

Men ellers vil jeg også sige som de andre - Sofie la giraffe og Lamaze

Nå ja forresten - nummerplade til barnevognen med navn på er også sjovt... igen - hvis du kender navnet....

Ellers så synes jeg faktisk at en af de bedste barselsgaver vi fik, var et rigtig lækkert badelagen med hætte - i noget dejligt blødt stof (ikke frotté).....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i nussekluds koret. En af de bedste barselsgaver. Og ellers noget luksus, noget man ikke selv har råd til midt i alle de andre udgifter. Vi fik de lækreste filtede futter til Mie.

Og mht tøj så er det ikke altid at det arvede er lige så sjovt som det man får fra nyt, som er top moderne. Og igen hvis man kommer med noget lækkert mærketøj så er jeg helt solgt.

Man kan købe sådan en baby lap top i Kvickly og Bilka som herhjemme er Mies ultimative favorit. Der står 12+ på den, men Mie har brugt sin, siden hun var 4 mdr. Først til nakketræning, så til at øve at gribe ud efter, se på farver, lytte. Så kom fin motorikken hvor hun selv begyndte at trykke. Så lokkede vi hende fremad med den og så videre. Skærmen er et spejl med lys og tastaturet er både med musik, dyrelyd og ord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER