dhg

Hader så meget vores naboer.

21 indlæg i dette emne

Jeg bliver godt nok snart sind syg af vores nabo, de har en stor gårs plads som ligge lige over mod os.

1 gang i måneden har de et eller andet biltræf men en masse gamle biler, det må de nu også meget gerne have, men kunne alle de biler dog ikke lade være med at dytte når de så køre igen, de først køre der over fra omkring kl. 22 og den sidst købe omkring kl. 01.00.

Det er så vildt hvor meget de kan lame :gal

Ja i dag har de så valdt at sætte et KÆMPE spot lys op over på deres gårsplad, så lige nu sidder jeg i vores stue uden jeg har lys tændt, så det klare spotten :gal

Det vil så sige at lige nu har jeg en dreng der ikke sover, Magnus ligger her ved siden af mig og kan ikke sove.

Vores naboer der bor bagved os, har også 2 små piger, og de er også vånge.

Åh hvor er jeg bare træt af de MØJ naboger.

Del dette indlæg

Åhh det er jeg ked af at høre :(

Det er ikke altid nemt med de naboer, det sted vi boede før vågnede jeg tit kl røv om morgenen ( havde aftenvagt dengang) ved at vores idiotiske nabo skulle lege med hans kædesav - så kender alt til det med de møg-irriterende naboer :)

:kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dorthe.. Klokken er så mange du sagtens kan ringe til politiet

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh det er jeg ked af at høre :(

Det er ikke altid nemt med de naboer, det sted vi boede før vågnede jeg tit kl røv om morgenen ( havde aftenvagt dengang) ved at vores idiotiske nabo skulle lege med hans kædesav - så kender alt til det med de møg-irriterende naboer :)

:kram :kram :kram

:gal der er mange mærklig folm i mellem.

der er 2 andre naboer på vejen, dem snakker ved heller ikke med, da de mener at vi er sure på dem over en vej alle husen på vejen skulle betale til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da hvis noget være rod, jeg fik skreven i #1.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du ringet??

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker, at du skal gå over en dag som i dag, hvor du har ro på, og tage en snak med dem. For det er ikke fair at de dytter fra kl 22 og frem til kl 01.00, samt at have så meget lys i deres indkørsel, at de lyser andres hjem op. I er nød til at fortælle, hvor meget det er til gene for jer. Hvis ikke de lytter eller har lyst til at gøre noget ved det, så er det at i kan kontakte politiet.

Hvis i starter med at kontakte politiet, så er i sikre på en nabokrig...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du ringet??

Til hvem..??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i spurgt dem om de vil sige til deres gæster de helst ikke skal dytte når de kører afsted?

Vi har også selv problemer med nogle på vores vej..

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker, at du skal gå over en dag som i dag, hvor du har ro på, og tage en snak med dem. For det er ikke fair at de dytter fra kl 22 og frem til kl 01.00, samt at have så meget lys i deres indkørsel, at de lyser andres hjem op. I er nød til at fortælle, hvor meget det er til gene for jer. Hvis ikke de lytter eller har lyst til at gøre noget ved det, så er det at i kan kontakte politiet.

Hvis i starter med at kontakte politiet, så er i sikre på en nabokrig...

Det er nogle rigtig gode bud, men sådan hænger det bare ikke sammen med den nabo.

Ja hvordan skal jeg skrive det på en pænd måde, jo: Manden der er er syg i bøtten, man ved aldrig hvad han kan finde på.

En varm sommer dag for 2 år siden, hade han også bil træf, Martin og jeg sag i haven og hygge med lækker mad.

Det vældet ind med biler og busser, og vi kunne jo høre tydlige at de snakket der over, og der var bare så meget larm fra alle de biler.

Min mand henter så græsslå maskinden, og tænder den (lamer HELT VILDT).

Vopres nabo bliver så vræd dage efter på min mand at han skulle ikke slå græs på den tid af døjnet.

Det ender jo så med at det får naboen ikke lov at bestemme.

Ugen der efter finder ved ud af at naboen ligger på lur og skyder med små gule kuler efter vores hund når han er i haven.

Vi kontakter politiet og der tager en snak med ham.

Det skal lige siges at vi snakket om en mand på 60 år (måske mere).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nogle rigtig gode bud, men sådan hænger det bare ikke sammen med den nabo.

Ja hvordan skal jeg skrive det på en pænd måde, jo: Manden der er er syg i bøtten, man ved aldrig hvad han kan finde på.

En varm sommer dag for 2 år siden, hade han også bil træf, Martin og jeg sag i haven og hygge med lækker mad.

Det vældet ind med biler og busser, og vi kunne jo høre tydlige at de snakket der over, og der var bare så meget larm fra alle de biler.

Min mand henter så græsslå maskinden, og tænder den (lamer HELT VILDT).

Vopres nabo bliver så vræd dage efter på min mand at han skulle ikke slå græs på den tid af døjnet.

Det ender jo så med at det får naboen ikke lov at bestemme.

Ugen der efter finder ved ud af at naboen ligger på lur og skyder med små gule kuler efter vores hund når han er i haven.

Vi kontakter politiet og der tager en snak med ham.

Det skal lige siges at vi snakket om en mand på 60 år (måske mere).

jeg tror stadig at vejen til et godt naboskab sker via snak, ved at din mand evt. går over til ham med et par øl, og de så lige får snakket det igennem, og hjælper det ikke, så er det at i må kontakte politiet.

Vores nabo klagede over at hunden gøede, når han var i haven. Men en sommerdag gik jeg rundt i haven med hunden, og kunne så høre, at naboen gik og sagde " jeg kommer og tager dig" til hunden på den anden side af hækken. Hvortil jeg så kunne sige, at de hjælper jo ikke, at gå og sige sådan, hvis du ikke vil have hunden skal gø...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme jeg giver Vanni ret, man kommer langt med at snakke pænt med folk, og skal jeg være ærlig syntes jeg heller ikke jeres måde at takle situationen på (ved at give igen med græsslåmaskinen) er helt optimal.

jeg syntes også din mand skal gå over med to bajere en dag evt. spørge lidt ind til bilerne da det jo sikkert er naboens store interesse og så stille og roligt spørge om de evt. kan dæmpe larmen lidt efter 22

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme jeg giver Vanni ret, man kommer langt med at snakke pænt med folk, og skal jeg være ærlig syntes jeg heller ikke jeres måde at takle situationen på (ved at give igen med græsslåmaskinen) er helt optimal.

jeg syntes også din mand skal gå over med to bajere en dag evt. spørge lidt ind til bilerne da det jo sikkert er naboens store interesse og så stille og roligt spørge om de evt. kan dæmpe larmen lidt efter 22

Helt enig :)

Positiv kommunikation skaber ofte bedre resultater end negativ :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt sikker jeg vil godt give jer ret i at det er bedst at vi snakket med ham, det har vi prøvet så mange gange.

Hver gange få han det vendt der over at det er vores skyldt.

Båder mig og min mand var over at snakke med han i sommer 2008.

Naboen stodt og kigget gennem vores hæk hvornår Magnus stod og sov uden for, lige så snart han kunne se hvornår jeg køret barnevogen frem, begyndet han at køre han have traktor frem og så skulle der ellers rives sten.

Vi kunne jo så sætte Magnus et andet sted, men det er der ikke mulighed for i vores have, da der ikke er skygge andre steder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ud fra det du fortæller ville jeg nok tænke at jeg hellere ville passe på min lille familie. Din nabo lyder ikke rar og jeg synes ikke der er grund til at få ham til at fokusere på jer.

Det kan godt være jeg er pyldret. Men jeg ville vælge at holde mig på lang afstand af ham, tage den larm med en gang om måneden - og hvis jeg kunne ville jeg hellere flytte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville altså melde ham til politiet.. <_< Og det HVER eneste gang han gjorde noget.. Det virker til at I har prøvet at tale positivt med ham...

Måske en enkelt gang gå over og tale med ham - evt, som minimum få ham til at give besked en uges tid i forvjen - så har I jo mulighed for at lave noget andet. Men ellers ville jeg melde ham!!! Uden tvivl..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ud fra det du fortæller ville jeg nok tænke at jeg hellere ville passe på min lille familie. Din nabo lyder ikke rar og jeg synes ikke der er grund til at få ham til at fokusere på jer.

Det kan godt være jeg er pyldret. Men jeg ville vælge at holde mig på lang afstand af ham, tage den larm med en gang om måneden - og hvis jeg kunne ville jeg hellere flytte.

Nu er det jo ikke sådan lige at sælge huset.

Vejen frem er hvis at leve med ham.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville altså melde ham til politiet.. <_< Og det HVER eneste gang han gjorde noget.. Det virker til at I har prøvet at tale positivt med ham...

Måske en enkelt gang gå over og tale med ham - evt, som minimum få ham til at give besked en uges tid i forvjen - så har I jo mulighed for at lave noget andet. Men ellers ville jeg melde ham!!! Uden tvivl..

Der er blevet ringe så politiet så mange gange fra de andre naboer, nabogen er så lige glad.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er blevet ringe så politiet så mange gange fra de andre naboer, nabogen er så lige glad.

På et eller andet tidspunkt må der jo ske noget.. Altså, hvis politiet tager ud kl 23 og beder ham slukke musikken, stoppe med at dytte og så videre - så stopper det jo. Skal de ud flere gange, så kan jeg da ikke forestille mig politiet er særligt glade. Og jeg ville gøre det konsekvent - larm efter kl 23=politi... Når han har haft politiet rendende 50 gange, så får han jo også en form for bøde eller noget også må det jo trænge igennem!

Hvis alle de andre naboer er med på den, kan naboerne jo alle sammen ringe - for jo flere der klager, jo bedre kan jeg forestille mig!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ved godt, at det er nemt at sidde her og sige, at i bare skal snakke med personen, men det er simpelthen det eneste jeg kan anbefale. Måske tage fat i kommunen og hører om de kan hjælpe jer med mægleling mellem jer, Jeg ved Dr1 har haft nogle programmer omkring det med nabokrig, måske du kan søge om det på deres hjemmeside, og få nogle gode råd til, hvordan i løser konflikten...

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ved godt, at det er nemt at sidde her og sige, at i bare skal snakke med personen, men det er simpelthen det eneste jeg kan anbefale. Måske tage fat i kommunen og hører om de kan hjælpe jer med mægleling mellem jer, Jeg ved Dr1 har haft nogle programmer omkring det med nabokrig, måske du kan søge om det på deres hjemmeside, og få nogle gode råd til, hvordan i løser konflikten...

Helt sikkert også den bedste løsning.. Men er det ikke muligt, må man altså også tage den hårde, trælse vej. Det andet holder ingen jo til!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER