Besvaret September 3, 2015 Har fået nyt job, er både glad og lidt ked. Det bliver en lang tur hverdag fra Sorø til Amager.... Og retur.Tillykke!!! :yay Forstår godt du er lidt betænkelig ved transporttiden, men hæng i.. Den sikre vej til job er allerede at have et job, så det behøver ikke være for så længe! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Tror virkelig godt, at jeg kunne være hjemmegående :7himmel Hvordan får man råd til det? Tjener din mand meget? :chin: Han tjener sådan ok. Og så har han gratis telefon og vi har internet. Og vi for måske snart firmabil. Men mest er det jo fordi vi bor halvsmåt i en billig kommune. Jeg var jo på SU længe - og nu for jeg tilskud som er næsten det samme som su, så... Men man skal ville det. Altså vi kommer ikke på ferie, i biffen (særlig ofte), ud at spise osv. Vi er heldigvis enige om at prioritere hverdagen over fritiden, for der er så meget hverdag ;) Det er vidunderligt! Jeg elsker at vi aldrig har travlt :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Tillykke!!! :yay Forstår godt du er lidt betænkelig ved transporttiden, men hæng i.. Den sikre vej til job er allerede at have et job, så det behøver ikke være for så længe! :kram Jo, men det kommer bare til at gå udover Caroline i den periode. Skal aflevere hende allerede 6.30, og kan nogle dage slet ikke hente hende selv :-( og hvis jeg kan bliver det 17.20, hvis toget ikke er forsinket Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 At hve kogt boller til boller i karry og klargjort sovs. Så skal der bare koges ris i aften, og så er der mad. Jeg elsker at være alene på barsel og kunne planlægge dagen selv :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Jo, men det kommer bare til at gå udover Caroline i den periode. Skal aflevere hende allerede 6.30, og kan nogle dage slet ikke hente hende selv :-( og hvis jeg kan bliver det 17.20, hvis toget ikke er forsinketDet er rigtig røv.. :( Søg videre!! Det plejer at gå bedre når man ikke er så presset af arbejdsløsheden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Jeg føler mig virkelig heldig. Jeg har verdens bedste sygeplejerske. Til trods for hun ikke havde flere tider i september, har hun presset mig ind :yay Godt det var hende selv jeg snakkede med... Det bliver så godt lige komme ned og snakke med hende :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Det er rigtig røv.. :( Søg videre!! Det plejer at gå bedre når man ikke er så presset af arbejdsløsheden. Jeg vil helt klart også søge et andet job samtidig. Lønnen er særdeles god, og mit kørselsfradrag bliver jo kæmpe. Og samtidig giver det os et stre beløb af købe hus for.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Ny autostol til betterøv -20% i ønskebørn :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Wauw, så blev det vidst næsten afgjort at vi for splinter ny (firma)bil når den kommer her til oktober :yay en bil vi rent faktisk kan være i :glad med 2 autostole og vores lange kroppe :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Han tjener sådan ok. Og så har han gratis telefon og vi har internet. Og vi for måske snart firmabil. Men mest er det jo fordi vi bor halvsmåt i en billig kommune. Jeg var jo på SU længe - og nu for jeg tilskud som er næsten det samme som su, så... Men man skal ville det. Altså vi kommer ikke på ferie, i biffen (særlig ofte), ud at spise osv. Vi er heldigvis enige om at prioritere hverdagen over fritiden, for der er så meget hverdag ;) Det er vidunderligt! Jeg elsker at vi aldrig har travlt :D Altså du får tilskud for at gå hjemme og passe W? Gad vide om man kan det i min kommune :p Tror dog ikke min kæreste ville synes om, hvis jeg røg tilbage på SU-takst :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Wauw, så blev det vidst næsten afgjort at vi for splinter ny (firma)bil når den kommer her til oktober :yay en bil vi rent faktisk kan være i :glad med 2 autostole og vores lange kroppe :D Skønt :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Altså du får tilskud for at gå hjemme og passe W? Gad vide om man kan det i min kommune :p Tror dog ikke min kæreste ville synes om, hvis jeg røg tilbage på SU-takst :D Ja det gør jeg :) det beløb kommunerne betaler for at have børn i vuggestue (6tusindeognoget før skat) for jeg i stedet :) i et år kun dog - men altså jeg klager ikke, det er en fin ordning :) Jon har aldrig oplevet mig tjene mere :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Ja det gør jeg :) det beløb kommunerne betaler for at have børn i vuggestue (6tusindeognoget før skat) for jeg i stedet :) i et år kun dog - men altså jeg klager ikke, det er en fin ordning :) Jon har aldrig oplevet mig tjene mere :lol Send gerne den ordning til Aalborg, jeg er så misundelig :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Vi er blevet glade for et hus. Men det er kun 140 kvm, med 700 kvm have. Det ligger på landet, for sig selv og er meget nyt indvendigt. Tænker tænker tænker...... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Send gerne den ordning til Aalborg, jeg er så misundelig :blush :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 BBM og skruk: Åh jeg ville også ønske at det var alle kommuner der gav den støtte (og dermed viste at de støtter op om hjemme ønsket). I må prikke til jeres kommuner ;) BBM: jeg troede ikke du gik med den slags ønsker? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 At vi endelig fik færdig designet dåbs invitationerne. Så nu er de bestilt... Glæder mig til at se dem når de kommer fra trykningen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 BBM og skruk: Åh jeg ville også ønske at det var alle kommuner der gav den støtte (og dermed viste at de støtter op om hjemme ønsket). I må prikke til jeres kommuner ;) BBM: jeg troede ikke du gik med den slags ønsker? Altså jeg er splittet, fordi jeg samtidig mega gerne vil mit arbejde, og jeg har nok på forhånd "opgivet" fordi B er under uddannelse og det derfor virker økonomisk uoverskueligt selv med tilskud. Og det er jo nærmest ved at være for sent her, i hvert fald med V. Jeg var slet ikke bevidst om mulighederne, da V var så lille, at det var aktuelt...Men jeg er dødmisundelig på jer hjemmegående, og hvis muligheden havde været der, skulle der helt sikkert regnes på det i forhold til E, især fordi det jo ikke (nødvendigvis) er for hele livet, men måske kun et år. Og uanset hvad mine egne ønsker er, så kan jeg mærke, hvis jeg tager mine faglige briller på, at jeg også synes det generelt er en god idé for samfundet at have den mulighed. Men jeg "trøster" mig med, at V har haft mindst én forælder på barsel/dagpenge/uddannelse hele sit liv og derfor trods alt har kunnet være en del hjemme, og at det samme kommer til at gælde for E indtil hun er 2,5 i hvert fald... Og jeg HAR prikket til "kommunen" i form af min kære farmand, der er lokalpolitiker. :lol Men han er desværre ikke helt enig i mine argumenter og selv hvis han var, så virker det bare slet ikke til at være en vej, som vores politikere er villig til at gå i :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Altså jeg er splittet, fordi jeg samtidig mega gerne vil mit arbejde, og jeg har nok på forhånd "opgivet" fordi B er under uddannelse og det derfor virker økonomisk uoverskueligt selv med tilskud. Og det er jo nærmest ved at være for sent her, i hvert fald med V. Jeg var slet ikke bevidst om mulighederne, da V var så lille, at det var aktuelt... Men jeg er dødmisundelig på jer hjemmegående, og hvis muligheden havde været der, skulle der helt sikkert regnes på det i forhold til E, især fordi det jo ikke (nødvendigvis) er for hele livet, men måske kun et år. Og uanset hvad mine egne ønsker er, så kan jeg mærke, hvis jeg tager mine faglige briller på, at jeg også synes det generelt er en god idé for samfundet at have den mulighed. Men jeg "trøster" mig med, at V har haft mindst én forælder på barsel/dagpenge/uddannelse hele sit liv og derfor trods alt har kunnet være en del hjemme, og at det samme kommer til at gælde for E indtil hun er 2,5 i hvert fald... Og jeg HAR prikket til "kommunen" i form af min kære farmand, der er lokalpolitiker. :lol Men han er desværre ikke helt enig i mine argumenter og selv hvis han var, så virker det bare slet ikke til at være en vej, som vores politikere er villig til at gå i :( Øv! Du må prikke noget mere til ham! :) Hvad er egentligt argumentet for ikke at gøre det? Jeg ser intet fornuftigt i, ikke at gøre det. Især når man ser på forskningen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Øv! Du må prikke noget mere til ham! :) Hvad er egentligt argumentet for ikke at gøre det? Jeg ser intet fornuftigt i, ikke at gøre det. Især når man ser på forskningen :) Altså det er ikke noget, vi sådan har haft store diskussioner om. :) Men grundlæggende handler det vel om, at det koster penge (selvom man "bare" får tilskuddet, så giver det jo en mor, der ikke bidrager med noget skat i den periode og mindre arbejde til en DP/VS...), og om holdningen at "Hvis man vil gå hjemme, så må man selv betale". Og så tror jeg måske heller ikke, han det værdien i hjemmeunger, hvilket jeg godt kan forstå, når det er snart 30 år siden at hans yngste var hjemme (og pudsigt nok var hjemme indtil hun blev 5 :lolhit). Jeg tror, det er ideen om, at børn generelt har bedst af at komme ud og lege med andre børn og frygten for at de går glip af det ved at være hjemme (det ved JEG godt, at de slet ikke behøver at gøre, men jeg tror det spiller med ind hos dem, der ikke synes hjemmepasning er en god idé). Ej, du må ikke hænge mig fuldstændigt op på, at det er hans ord og holdning, men jeg tror nok, at det sådan var noget i den dur... Jeg ville jo argumentere med, at selvom det er svært at regne på, så kan det potentielt blive dyrt at "presse" mor og barn ud på arbejde/institution, hvis mor kan mærke, at det ikke er det rigtige for dem, fordi jeg tænker at det øger risikoen for stress, og så har man jo bare en sygemeldt mor at betale til istedet. Og at - selvom det igen er svært at sætte beløb på - er en værdi i den mangfoldighed, vi kan få, hvis det ikke er alle børn, der bliver passet ude som små. Ikke fordi der er noget galt med institutioner, men fordi hjemmepasning er noget andet, og så får vi ligesom "flere slags børn" der har forskellige styrker. Men jeg skal gerne indrømme, at jeg jo kun tænker i psykologiske baner og overhovedet ikke økonomiske, hvilket man jo er nødt til at have med, hvis man er en af dem, der beslutter den slags. Og jeg kan godt se, at den økonomiske del er meget mere, end et simpelt spørgsmål om, hvem der får tilskuddet til pasning. Så til syvende og sidst, så tror jeg, det handler om, at man synes det er for dyrt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Ej det kan sgu også godt være, at han syntes at det var en god idé, men bare forklarede mig, hvorfor der ikke var stemning for det :chin: :unsure Jeg kan faktisk ikke huske det, det er noget tid siden, vi snakkede om det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Øv! Du må prikke noget mere til ham! :) Hvad er egentligt argumentet for ikke at gøre det? Jeg ser intet fornuftigt i, ikke at gøre det. Især når man ser på forskningen :) Jeg ved ikke noget om BBM's politikeres argumenter, men fra nogle sider går skrækken mest på, at man jo nødig skal støtte de hersens skrækkelige skrækkelige innnndvandrere, der gerne hjemmepasser... Altså (lidt mere sagligt formuleret), man anser det for integrationsmæssigt meget vigtigt, at børnene kommer i institution, hvorfor man nødig vil opfordre til at holde dem hjemme (udover at man i forvejen synes, at de grupper får for mange ydelser...). For mig er det et formynderi, jeg ikke bryder mig om - jeg synes, at det giver mest mening at anse pasningspengene for barnets, og så overlade det til forældrene at vurdere, om de skal bruges på hjemmepasning eller institution :) Lige pt er jeg nok også lidt farvet af en erkendelse af, at min lille fidus nok havde haft bedre af at være hjemme... Suk... Men støtte havde så ikke løst det her - der er alt alt for langt fra vores løn (halvgamle som vi er) ned til et eventuelt støttebeløb :-/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Åh, der er bestemt også aspektet med manglende skattebetaling og værdiskabelse fra den hjemmegående imens.. Gad vide, om. Igen har regnet på, hvad det eeeeegentlig ville koste... Det er jo altså ikke alle, der bidrager lige meget på den front... Og hvis man samtidig sparer noget på problemer i de familier, hvor det ekstra overskud så ville give ressourcer til at få tingene til at hænge sammen... :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites