Girl Next Door

Hvad gør dig glad i dag?

13,680 indlæg i dette emne

Uden kaffen ryger ideen jo :D

Jeg eeeelsker min morgen-æggekaffe med kakao! :yay

 

 

Hvad er det for en idé, der ryger? Den mætter lige meget om der er kaffe i eller ej :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ægge-(kakao)-kaffe er meget populært indenfor LCHF (low carb high fat).

Advarsel - det lyder herreklamt, men det smager herregodt! :bunny

 

Der er mange forskellige variationer at lave det på - jeg gør sådan:

 

En god teskefuld smagsløs kokosolie

En god teskefuld saltet smør (ikke smørbar)

En god skvat piskefløde

1 råt æg (meget gerne stuetempereret)

Evt en god teskefuld bagekakaopulver og en lille teskefuld sukrin gold (sukkererstatning)

En lille skvat kogende vand (for at det ikke bliver for lunken af alt det ovenstående)

 

Det hele blendes med stavblenderen, en kop kaffe tilføjes - blendes meget kort igen. Og VUPTI et stk lækker cremet skummende æggelatte som mætter indtil frokost! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ægge-(kakao)-kaffe er meget populært indenfor LCHF (low carb high fat).

Advarsel - det lyder herreklamt, men det smager herregodt! :bunny

Der er mange forskellige variationer at lave det på - jeg gør sådan:

En god teskefuld smagsløs kokosolie

En god teskefuld saltet smør (ikke smørbar)

En god skvat piskefløde

1 råt æg (meget gerne stuetempereret)

Evt en god teskefuld bagekakaopulver og en lille teskefuld sukrin gold (sukkererstatning)

En lille skvat kogende vand (for at det ikke bliver for lunken af alt det ovenstående)

Det hele blendes med stavblenderen, en kop kaffe tilføjes - blendes meget kort igen. Og VUPTI et stk lækker cremet skummende æggelatte som mætter indtil frokost! :loveshower

Ja, det lyder lidt klamt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ægge-(kakao)-kaffe er meget populært indenfor LCHF (low carb high fat).

Advarsel - det lyder herreklamt, men det smager herregodt! :bunny

Der er mange forskellige variationer at lave det på - jeg gør sådan:

En god teskefuld smagsløs kokosolie

En god teskefuld saltet smør (ikke smørbar)

En god skvat piskefløde

1 råt æg (meget gerne stuetempereret)

Evt en god teskefuld bagekakaopulver og en lille teskefuld sukrin gold (sukkererstatning)

En lille skvat kogende vand (for at det ikke bliver for lunken af alt det ovenstående)

Det hele blendes med stavblenderen, en kop kaffe tilføjes - blendes meget kort igen. Og VUPTI et stk lækker cremet skummende æggelatte som mætter indtil frokost! :loveshower

Haha jeg synes faktisk ikke det lyder så klamt, men er måske lidt utryg over det med rå æg? :unsure Og hvad gør man, hvis man ikke er til kaffe - tilsætter en kop varm vand bare?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi i dag har købt de sidste ting til lillebror :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

At jeg kommer hjem til et hus fuld af musik, en mand der gør rent og har sat kartofler over, en mand der tager C med det samme og leger med hende, en C der leger alene på værelset og bare er totalt glad... C puttet. Min kæreste. Dejlige, lækre kæreste der bare stadig giver mig sommerfugle i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg synes faktisk ikke det lyder så klamt, men er måske lidt utryg over det med rå æg? :unsure Og hvad gør man, hvis man ikke er til kaffe - tilsætter en kop varm vand bare?

Ja, hvis du kun tilsætter vand, så får du en æggekakao (som var den opdagelse mit første indlæg handlede om) men jeg ved der også er nogle der bruger the i stedet (men så ville jeg nok undvære kakaoen)

Rå æg er for det første blevet fritaget for salmonellarisiko, for det andet så kommer det jo i så godt som kogende væske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvis du kun tilsætter vand, så får du en æggekakao (som var den opdagelse mit første indlæg handlede om) men jeg ved der også er nogle der bruger the i stedet (men så ville jeg nok undvære kakaoen)

Rå æg er for det første blevet fritaget for salmonellarisiko, for det andet så kommer det jo i så godt som kogende væske.

Hmm ja ok. Kunne da godt være, at man skulle prøve at eksperimentere med det i juleferien :) (Selvom jeg aldrig bliver rigtig LCHF - jeg kan ikke undvære slikket :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset blev vi hurtigt træt af lunken kaffe, så vi hælder lige kogende vand over ægget i 2min inden vi slår det ud og blender det med de andre ting - så er kaffen faktisk varm ;)

Jeg synes det lyder mega klamt og brugte et par uger på at forberede mig mentalt, men det smager på ingen måde klamt og jeg synes det er fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er blevet enig med manden om at mig og William da absolut må have et nyt sæt tøj til jul :glad

 

Så nu skal jeg bare :shop, det er så åbenbart ret svært at beslutte mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi kun har lagt to i dobbeltsengen i nat! :yay

= Luna har sovet i egen seng indtil KL. 5.45!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen forhåbentlig satser vi også på en sommer-15-baby :wub Det er lidt usikkert med Brians sygdomsforløb og fordi vi jo ikke ved, hvornår jeg får job, men hvis alt går som håbet, så er det vist planen :)

 

Ih hvor hyggeligt altså. Håber vi kan følges :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Dicte aede min hånd og blev ved med at sige 'mor sød' imens hun faldt i søvn her til aften :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Dicte aede min hånd og blev ved med at sige 'mor sød' imens hun faldt i søvn her til aften :7himmel

Årh! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hjem med installeret alarmsystem OG en ny laptop!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi endeligt har haft en god dag :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der i dag er kommet klinker på vores badeværelse og gæstetoilet! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg fik så mange rester med fra arbejde - at jeg slap for at sku lave aftensmad (hvilket er rart når man først er hjemme kl 17)......... og at Elin var nem at putte i aften! Og i øvrigt bare har være skide sød i dag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinterklaas! Vi har fået en pakke med gaver (mest til Lilly) og chokoladebogstaver til alle fra Holland

:jul7: :jul8:

 

OG

 

Hussalg! Huset i Holland er solgt, den endelige underskrift er sat og huset overdraget og pengene på vej. Endelig! Hurra! :glad :wee :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinterklaas! Vi har fået en pakke med gaver (mest til Lilly) og chokoladebogstaver til alle fra Holland

:jul7: :jul8:

 

OG

 

Hussalg! Huset i Holland er solgt, den endelige underskrift er sat og huset overdraget og pengene på vej. Endelig! Hurra! :glad :wee :balloon

 

Den her nyhed :yay  :balloon  :toot  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinterklaas! Vi har fået en pakke med gaver (mest til Lilly) og chokoladebogstaver til alle fra Holland

:jul7: :jul8:

 

OG

 

Hussalg! Huset i Holland er solgt, den endelige underskrift er sat og huset overdraget og pengene på vej. Endelig! Hurra! :glad :wee :balloon

Fedt fedt fedt!! :yay Tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinterklaas! Vi har fået en pakke med gaver (mest til Lilly) og chokoladebogstaver til alle fra Holland

:jul7: :jul8:

OG

Hussalg! Huset i Holland er solgt, den endelige underskrift er sat og huset overdraget og pengene på vej. Endelig! Hurra! :glad :wee :balloon

:yay :glad ENDELIG!!! Hvor er det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fedt :D TILLYKKE :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinterklaas! Vi har fået en pakke med gaver (mest til Lilly) og chokoladebogstaver til alle fra Holland

:jul7: :jul8:

OG

Hussalg! Huset i Holland er solgt, den endelige underskrift er sat og huset overdraget og pengene på vej. Endelig! Hurra! :glad :wee :balloon

Hvor er det dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.