Girl Next Door

Hvad gør dig glad i dag?

13,680 indlæg i dette emne

At min lille dreng basker rundt i min mave! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den hedder "kærlighedens 5 sprog" og er skrevet af Gary Chapman.... Det er noget om at alle har et primært kærlighedssprog, som kan være tjenester, tid til hinanden, anerkendende ord, fysisk berøring eller at modtage gaver. Og hvis man taler et forkert kærlighedssprog til sin ægtefælle, så vil den anden ikke opfatte ens kærlige handlinger/ord som et udtryk for kærlighed. Ofte bruger man sit eget kærlighedssprog til at vise sin ægtefælle at man elsker ham, men hvis ægtefællen har et andet primært kærlighedssprog, så vil han ikke opfatte at det er kærlighed.

Bogen hjælper med at identificere hvilket kærlighedssprog du og din ægtefælle taler, og så kan man handle derefter.

Det lyder måske en smule langhåret, men det er utrolig simpelt, og vi har virkelig fået meget ud af den bog....

KLIK

Åh, den har jeg hørt nogen snakke om herinde før. Måske var det Mette :unsure Jeg har faktisk også stået og bladret i den i en boghandel, men synes jeg var mest til 3 forskellige sprog, så tænker den ikke kan hjælpe os - jeg er bare fors svær at stille tilfreds :D Men måske jeg skal genoverveje... Måske jeg kan lære noget om Søren.

Læste I den så hver især og så snakkede I bagefter, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg har fået bestilt Filippas fødselsdagsgave.

Hvad har du bestilt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det bump jeg har cyklet over hver morgen endelig er blevet rettet ud! :yay

At solen skinner og at nu vi er igang med at bygge op og ikke længere rive køkken ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den har jeg hørt nogen snakke om herinde før. Måske var det Mette :unsure Jeg har faktisk også stået og bladret i den i en boghandel, men synes jeg var mest til 3 forskellige sprog, så tænker den ikke kan hjælpe os - jeg er bare fors svær at stille tilfreds :D Men måske jeg skal genoverveje... Måske jeg kan lære noget om Søren.

Læste I den så hver især og så snakkede I bagefter, eller?

Ja, det gjorde vi :) Vi læste den, og bagefter skrev vi en lille seddel med en prioteringsliste over kærlighedssprogene, fra 1-5. Både over vores egen, og hvad vi troede den andens prioritering var. Og så byttede vi sedler, og snakkede ud fra det....

Jeg fandt ud af at jeg så er tosproget, og har to primære sprog der er lige vigtige for mig. Kristian havde en klar "vinder" :D Alle sprogene betyder noget, i højere eller mindre grad, og man vil nok ikke kunne undvære noget af det. Men hvis man virkelig mærker efter indeni vil man kunne mærke hvilke(n) der er vigtigst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At A og min svigerfar er ved at bygge højbed!! :yay Har allerede krydderurterne klar!

Det ville godt nok også gøre mig glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gjorde vi :) Vi læste den, og bagefter skrev vi en lille seddel med en prioteringsliste over kærlighedssprogene, fra 1-5. Både over vores egen, og hvad vi troede den andens prioritering var. Og så byttede vi sedler, og snakkede ud fra det....

Jeg fandt ud af at jeg så er tosproget, og har to primære sprog der er lige vigtige for mig. Kristian havde en klar "vinder" :D Alle sprogene betyder noget, i højere eller mindre grad, og man vil nok ikke kunne undvære noget af det. Men hvis man virkelig mærker efter indeni vil man kunne mærke hvilke(n) der er vigtigst.

Det lyder da som en bog man bliver nødt til at læse! (eller eje?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gjorde vi :) Vi læste den, og bagefter skrev vi en lille seddel med en prioteringsliste over kærlighedssprogene, fra 1-5. Både over vores egen, og hvad vi troede den andens prioritering var. Og så byttede vi sedler, og snakkede ud fra det....

Jeg fandt ud af at jeg så er tosproget, og har to primære sprog der er lige vigtige for mig. Kristian havde en klar "vinder" :D Alle sprogene betyder noget, i højere eller mindre grad, og man vil nok ikke kunne undvære noget af det. Men hvis man virkelig mærker efter indeni vil man kunne mærke hvilke(n) der er vigtigst.

Godt at høre jeg ikke er den eneste, der helt sikkert ikke kan 'nøjes' med et sprog ;) Jeg må lige kigge på den igen... Det er jo værd at prøve!

Tak for inspiration :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder "kærlighedens 5 sprog" og er skrevet af Gary Chapman.... Det er noget om at alle har et primært kærlighedssprog, som kan være tjenester, tid til hinanden, anerkendende ord, fysisk berøring eller at modtage gaver. Og hvis man taler et forkert kærlighedssprog til sin ægtefælle, så vil den anden ikke opfatte ens kærlige handlinger/ord som et udtryk for kærlighed. Ofte bruger man sit eget kærlighedssprog til at vise sin ægtefælle at man elsker ham, men hvis ægtefællen har et andet primært kærlighedssprog, så vil han ikke opfatte at det er kærlighed.

Bogen hjælper med at identificere hvilket kærlighedssprog du og din ægtefælle taler, og så kan man handle derefter.

Det lyder måske en smule langhåret, men det er utrolig simpelt, og vi har virkelig fået meget ud af den bog....

KLIK

Det er nemlig en fantastisk bog. Hurra for kristen efterskole, hvor jeg blev introduceret til den.

Har også 'børnenes 5 kærlighedssprog' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som en bog man bliver nødt til at læse! (eller eje?)

Den er hvert fald tiden værd.... Vi har lånt den, men tror jeg bliver nødt til at få den købt selv, for den er rar at have og kigge i, hvis man kommer i tvivl om noget...

Godt at høre jeg ikke er den eneste, der helt sikkert ikke kan 'nøjes' med et sprog ;) Jeg må lige kigge på den igen... Det er jo værd at prøve!

Tak for inspiration :kiss

Det var så lidt :kiss

Det er nemlig en fantastisk bog. Hurra for kristen efterskole, hvor jeg blev introduceret til den.

Har også 'børnenes 5 kærlighedssprog' :)

Der står en lille smule om børnenes 5 kærlighedssprog sidst i den vi har, og har også tænkt på om man skulle anskaffe sig den, for det lyder vildt spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der var en dame der rejste sig for mig i toget i dag. Maven er godt nok stor efterhånden!

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville godt nok også gøre mig glad :)

Og det er bare blevet så godt! :yay Der mangler bare lige at komme noget jord i :P

Min mor har også squash, græskar og andre sager sat til forspiring. Ihh jeg glæder mig til at få det hele i jorden! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er blevet lovet af min chef, at vi skal på shoppetur imorgen. Vi skal ud at købe 2 kontorstole til mig (1 til begge kontorer) og ny pc til mig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har du bestilt?

Jeg endte med Mickey Mouse Klubhus bondegård og to Mickey Mouse Klubhus-DVD'er. Plastik-fantastisk :P Ikke super opfindsomt, men hun er vild med klubhuset, så regner med, at det vækker glæde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At være en del af BK. Hold op, hvor er i bare en flok dejlige mennesker, der er super gode til at bakke op, komme med råd og kærlige spark. :lovebk :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At være en del af BK. Hold op, hvor er i bare en flok dejlige mennesker, der er super gode til at bakke op, komme med råd og kærlige spark. :lovebk :kiss

Helt enig :lovebk

Og det gælder ikke mindst dig, søde pige :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At være en del af BK. Hold op, hvor er i bare en flok dejlige mennesker, der er super gode til at bakke op, komme med råd og kærlige spark. :lovebk :kiss

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig :lovebk

Og det gælder ikke mindst dig, søde pige :kiss

:kiss

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg lige har givet manden lammetæv i Mario Kart :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vasketøjsbjerget er overvundet og overstået og opvasken væk og huset er rimelig rent, i hvert fald et par timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Anabella kan komme fremad :D

At vi rent faktisk havde en super hyggelig tur i IKEA ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At manden havde danske jordbær med hjem, der blev spist til dessert med ren fløde :mam :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg først syntes, at en mand der spillede guitar i bussen var irriterende, men efter han stod af, syntes jeg musikken manglede :D

At min søster bliver helt færdiguddannet ingeniør senere i dag!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At være en del af BK. Hold op, hvor er i bare en flok dejlige mennesker, der er super gode til at bakke op, komme med råd og kærlige spark. :lovebk :kiss

:kram :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg lige har givet manden lammetæv i Mario Kart :lol

Sweet!! Jeg er også den bedste her i huset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.