Oprettet June 6, 2013 hej er der ikke andre der får sindsygt ondt i ryg og læn, forbi man hele tiden skal løfte på en 8 mdr. over 9 kg. tung baby? det hjælper selvfølgelig ikke at jeg har svag ryg i forvejen, men går til fys, og prøver at blive stærker i ryggen, men nogen dage er jeg bare ved at tude over smerterne :boo kan 0 og niks, og ber bare til at hun kan sidde og lege i gode perioder Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 6, 2013 Min baby er 2,5 måned og jeg har allerede ondt i ryg og nakke, ved ikke hvad det skal ende med når han bliver lige så stor som din. Jeg går til gym og det hjælper lidt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 6, 2013 Jeg har også en skidt ryg og den blev ikke bedre af den sidste graviditet. Så jo, jeg får rigtig ondt af, at løfte også selv om min datter på 15 mdr. bliver mere og mere selvtransporterende - der er alligevel mange løft. Jeg havde en nat for en uges tid siden, hvor jeg intet kunne. Jeg kunne ikke sidde, stå eller ligge det gjorde bare ondt og jeg græd af smerte og smertestillende hjalp ikke. Jeg havde samme problem under gravidieten og der var det eneste der hjalp at jeg lagde mig på noget koldt. Så det gjorde jeg også denne gang og efter nogle timer hjalp det, men jeg kunne ikke bruge min venstre hånd nogle dage, da smerten var gået her ud. Det er rigtig irriterende, men de små bliver jo større og større og løftende mindre, men jeg overvejer dog at tage til lægen med det. Beklager der ingen mellemrum er, men kan ikke bruge enter knappen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 6, 2013 Styrketrænings øvelser måske? Og så benyt dig af jo større dit barn blir, jo mere kan det selv. Altså sæt dig ned på gulvet/sofaen og lad den lille komme til dig, eller køb en god legemadras du kan ligge på og være i børnehøjde. Lær barnet selv at klatre op i den høje stol, op i barnevognen, op på cyklen osv, når det er gammel nok og ha en skammel i køkkenet barnet kan stå på og være med. Hvis den lille græder så sæt dig ned og trøst i stedet for at løfte når det er muligt. Når det er en lille en som har brug for at blive båret så brug vikle/slynge/bæresele som skåner ryggen mest muligt. :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 Saga74 det laver jeg allerede, men skal genoptræne langsomt. er bare træt af jeg ikke kan give ryggen ro, ikke fordi jeg ikke vil hende, men hu ha, når det bliver vel bedre Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 Jeg har latterligt ondt i ryggen. :rolleyes Valdemar vil meget gerne bæres og tumles med og jeg er såååååå dårlig til at tænke over, hvordan jeg løfter. :badgirl Jeg ønsker mig penge til en kiropraktor i fødselsdagsgave :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 Følger trop med ondt i ryggen og drømmer også om kiropraktor :) Det skal dog også siges, at man under graviditeten mister rigtig meget styrke i musklerne, og at det derfor er viigtigt at huske at træne ryggen og lave øvelser, så den bliver stærk igen. For mig hjælper det at dyrke yoga - det er god og stærk træning uden at man overbelaster. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 det kunne være yoga var vejen frem for mig :) JA er sgu hellere ikke go. til at huske at løfte/ bære rigtigt, men fysen har givet mig nogen gode tips, og kan mærke når jeg bære, at "skubber" jeg røven ind under mig og spænder korsettet, så aflaster det meget!!! men åh for helvede når man er træt, så glemmer man det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 Jeg vil også anbefale yoga! Jeg kan generelt mærke, at jeg efterhånden bruger de rigtigte løft osv. oftere efter jeg er startet til yoga. Og man bliver netop trænet op uden overanstrengelser på nogen måde - man sveder ikke engang og alligevel virker det :super Og derudover så lig på maven sammen med baby. Det styrker ryggen SÅÅÅ godt! Min ryg er blevet meget stærkere af det og jeg kan komme højere og højere op - så jeg træner på en måde sammen med min datter ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 det kunne være yoga var vejen frem for mig :) JA er sgu hellere ikke go. til at huske at løfte/ bære rigtigt, men fysen har givet mig nogen gode tips, og kan mærke når jeg bære, at "skubber" jeg røven ind under mig og spænder korsettet, så aflaster det meget!!! men åh for helvede når man er træt, så glemmer man det Hørt! Det er bare en møgstilling, når man skal løfte en dejlig unge op fra tremmeseng/gulv/kravlegård. Jeg har også jævnligt perioder, hvor jeg får rigtigt ondt i lænden og jeg kan bare mærke, at det er sådan en dum overbelastningsting, som skyldes min (manglende) løfteteknik. Hvis det er rigtigt slemt spiser jeg to ipren, inden jeg går i seng et par aftener i træk. Så er det som om ryggen får ro og har det lidt bedre dagen efter. Til jul havde jeg så ondt at jeg ikke kunne rejse mig fra gulvet og min mor kom hjem til mig med gigtpiller og en hjælpende hånd. Det var så råddent! Jeg kunne stå med ryggen bøjet fremad eller ret op, men jeg kunne ikke komme fra det ene til det andet uden at det gjorde vildt ondt. Dér fik jeg lige lidt respekt for at gøre noget ved det i tide, for det er en dårlig oplevelse ikke at kunne bære sit lille barn. Men ja, ryg- og maveøvelser (core-øvelser siger de i mit træningscenter), gode løftetekniker er vist vejen frem; ipren og ispose, nar man har trukket den lidt for langt. God bedring:) (yoga er også godt, men hvis jeg har den dér lændesmerte, så synes jeg det smerter mere end det gavner, så længe jeg ikke har helt styr på den). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 hu ha ja for søren, isposer, eller som jeg bruger her, mandens stærke isterningsposer, fra knæoperationen, de fryser hurtigt og bliver hvor de skal, også ibumetin, det kan rede meget, når det er helt slemt, så er det isx3 dagligt og ibumetin 3xdagligt, men ikke noget man har lyst til i længden. jeg kernetræning er super vigtig, men hvorfor er det lige man er så dårlig til det, når nu ved det er så vigtigt? :klap jeg får dem da lavet, men ikke så meget som jeg nok burde :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2013 Og derudover så lig på maven sammen med baby. Det styrker ryggen SÅÅÅ godt! Min ryg er blevet meget stærkere af det og jeg kan komme højere og højere op - så jeg træner på en måde sammen med min datter ;) det vil jeg prøve, havde jeg slet ikke tænkt på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites