Oprettet June 4, 2013 Hej Tøser. Her i efterårssemester skal jeg på studieophold i Lyon i 4 måneder (september- slut december/jul), men jeg har store problemer med hvor meget baggage jeg skal have med, og hvad jeg præcis skal have med, så I må meget gerne komme med ting som skal på min pakkeliste eller som jeg burde overveje at tage med. På nuværende tidspunkt er listen som følger: Praktisk Pas + Fotocopier Kamera + Hukommelse + Oplader Kørekort Sundhedskort og blåt sygesikring Flybillet 2 X kreditkort Håndtaske Studietaske Bærbar 1-2 X Håndklæde Evt. sæt sengetøj Tøj 3 X bukser 4 X Toppe 4 X bluser 2 X Trøjer 1-2 X kjoler 10 sæt undertøj 8-10 par sokker Badetøj Toilettaske (tandbørste + Pasta, Make-up, Børste, Shaver + strøm, elastikker, vitaminer) Sandaler Klipklappere Løbesko Støver (Stiletter) Sommerjakke (Min vinter skal udskiftes, så hvis jeg får brug for en køber jeg den i Frankrig) Hvad mangler, og hvad med mængderne? Jeg føler mig virkelig lost i hvad jeg bør have med. :) 4 måneder er jo lang tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Jeg synes, det lyder fint! Du ka jo også vaske tøj og købe ekstra, går jeg udfra ;) Da jeg sku afsted i 5 mdr., tog jeg som udgangspunkt det tøj med, jeg brugte mest herhjemme. Skoletasken var den taske jeg brugte som håndbagage og ellers købte jeg ting dernede. Tog f.eks ik en HELT ny tandpasta med, men bare den jeg var igang med herhjemme (alt vejer jo) :D Det hvor jeg boede var der håndklæder og sengetøj, så det var ik nødvendigt for mig! Evt vær HELT sikker på, at du selv ska have det med, for det fylder altså meget! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Jeg synes, det lyder fint! Du ka jo også vaske tøj og købe ekstra, går jeg udfra ;) Da jeg sku afsted i 5 mdr., tog jeg som udgangspunkt det tøj med, jeg brugte mest herhjemme. Skoletasken var den taske jeg brugte som håndbagage og ellers købte jeg ting dernede. Tog f.eks ik en HELT ny tandpasta med, men bare den jeg var igang med herhjemme (alt vejer jo) :D Det hvor jeg boede var der håndklæder og sengetøj, så det var ik nødvendigt for mig! Evt vær HELT sikker på, at du selv ska have det med, for det fylder altså meget! Tak :) Ved heller ikke med sengetøj og håndklæder endnu, idet jeg ikke ved hvor jeg skal bo:S er lidt det store problem nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Jeg er på fra mobil nu men jeg har stadig min pakkeliste fra mut halve år i Glasgow til at ligge på computeren, den kan jeg copy paste til dig. Jeg havde kopi af pas og kørekort med der lå et andet sted end passet. I tilfælde af at det blev stjålet så havde jeg fået at vide at det var smart. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2013 Må du meget gerne sende :-) tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites