Oprettet June 2, 2013 Der er åbenbart ret mange der har ondt i halsen i dag, jeg er selv en af dem, og jeg HADER ondt i halsen. Vil bare have det til at gå væk. Så kom med jeres bedste råd! Jeg spiser altid is, det køler og lindrer. Tager ekstra vitaminer Spiser chokolade om natten når det bliver for tørt fordi det gør at man producerer slim. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 'Væk i morgen' - tabletter. Fås på apoteket og nogen gange i Matas :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 Ti stille, hvis muligt. Drik masser af vand og brug et godt, lunt tørklæde til at varme halsen op. Et par pebermynte dråber på tungen inden sengetid. Det plejer at virke for mig. Jeg fik dette råd fra en sanglærer i sin tid imod ødelagt stemmebånd, men det har også virket for mig ved halsbetændelse eller anden form for øm hals. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 'Væk i morgen' - tabletter. Fås på apoteket og nogen gange i Matas :) Hvorfor kom jeg ikke i tanke om dem?! Jeg SVÆRGER ved de tabletter :P De virker bare! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 Ja jeg hader så de der sugetabletter, da jeg får ondt i munden af dem i stedet. Ved ikke om det er fordi jeg er allergisk overfor dem eller sådan noget. Men altså, noget som virkelig hjælper på ondt i halsen er salvie the. Det kan købes i matas, man skal bruge the-æg eller the-poser eller lign, det skal laves lidt stærkt og jeg blander lidt honning i for smagen. 2-3 kopper daglig max, ellers kan man godt få lidt svedeture, men det virker smertestillende og mildt desinficerende i halsen. God bedring Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 Ja jeg hader så de der sugetabletter, da jeg får ondt i munden af dem i stedet. Ved ikke om det er fordi jeg er allergisk overfor dem eller sådan noget. Men altså, noget som virkelig hjælper på ondt i halsen er salvie the. Det kan købes i matas, man skal bruge the-æg eller the-poser eller lign, det skal laves lidt stærkt og jeg blander lidt honning i for smagen. 2-3 kopper daglig max, ellers kan man godt få lidt svedeture, men det virker smertestillende og mildt desinficerende i halsen. God bedring Får du også ondt i munden af 'væk i morgen'? :blink De indeholder netop ikke alt det crap som f.eks. Strepsil. De er jo så heller ikke lokalbedøvende, så det er mere helbredelse på den lange bane og ikke akut lindring de er gode for. Og så er de heller ikke fulde af sukker, så man kan lidt bedre spise en efter tænderne er børstet, hvis man føler for det ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 Argh jeg kunne have brugt denne tråd for et par uger siden. Er dog ikke kommet af med forkølsen endnu og hoster også en del. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 zyx(mener jeg det staves) Det er nogle sugetabletter jeg får af min svigermor, som køber dem på apoteket. Jeg plejer at tage en og så er min gale hals væk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2013 Kamillethe med honning, lime og ingefær. Det hjælper hver gang her. God bedring:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Får du også ondt i munden af 'væk i morgen'? :blink De indeholder netop ikke alt det crap som f.eks. Strepsil. De er jo så heller ikke lokalbedøvende, så det er mere helbredelse på den lange bane og ikke akut lindring de er gode for. Og så er de heller ikke fulde af sukker, så man kan lidt bedre spise en efter tænderne er børstet, hvis man føler for det ;) Det er faktisk rigtig mange år siden jeg har prøvet så det kan da godt være jeg kan tåle dem. Syns jeg kan huske det var mælkebaseret, så det er sikkert derfor jeg har valgt det fra i sin tid, hvor jeg var mere konsekvent med at undgå mælkeprodukter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Kamillethe med honning, lime og ingefær. Det hjælper hver gang her. God bedring:) Den er også god, men du sku prøve med salvie the i stedet. Kamillethe er sådan lidt et dansk husmor råd mod mere eller mindre alt, men det er faktisk ikke specielt godt mod ondt i halsen. Det var engang jeg var i Holland og havde ondt i halsen og gik ind i hvad der ligner deres svar på Matas og bad om kamillethe at de så helt forvirret på mig og spurgte om jeg dog ikke hellere ville ha salvie, når det nu var til halsen. Jeg har brugt det lige siden fordi det hjælper så godt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Det er faktisk rigtig mange år siden jeg har prøvet så det kan da godt være jeg kan tåle dem. Syns jeg kan huske det var mælkebaseret, så det er sikkert derfor jeg har valgt det fra i sin tid, hvor jeg var mere konsekvent med at undgå mælkeprodukter. Det er noget med råmælk, så det er sikkert forklaringen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Den er også god, men du sku prøve med salvie the i stedet. Kamillethe er sådan lidt et dansk husmor råd mod mere eller mindre alt, men det er faktisk ikke specielt godt mod ondt i halsen. Det var engang jeg var i Holland og havde ondt i halsen og gik ind i hvad der ligner deres svar på Matas og bad om kamillethe at de så helt forvirret på mig og spurgte om jeg dog ikke hellere ville ha salvie, når det nu var til halsen. Jeg har brugt det lige siden fordi det hjælper så godt Jeg har faktisk selv drukket andet the med honning, lime og ingefær:) Det virker også - men salvie har jeg aldrig prøvet. Det gør jeg næste gang. Men hvordan laver du den? Bare varmt vand med salvie nede fra Brugsen :) ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Altså hvis man kan lide honning, så er mit bedste råd, at tage en skefuld og ligge under tungen, og lade det smelte der. Problemet med dette råd opstår, når man som jeg ikke kan fordrage smagen af Honning. - og min far er endda biavler Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2013 Jeg har faktisk selv drukket andet the med honning, lime og ingefær:) Det virker også - men salvie har jeg aldrig prøvet. Det gør jeg næste gang. Men hvordan laver du den? Bare varmt vand med salvie nede fra Brugsen :) ? Jeg har købt salvie the i Matas, det er fintskårne tørrede blade i en pænt stor pose. Jeg lægger hvad der svarer til 1-2 tsk i the pose eller the æg og lader det trække 5 min i en kop kogende vand. Det smager lidt bittert så jeg plejer at søde med honning; lime/citron og ingefær vil helt sikkert også egne sig i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites