Oprettet May 29, 2013 Ja, så er den gal igen. Jeg går i bad hver dag og vasker dog kun håret hver anden dag. Alligevel ligner jeg en eller anden fordrukken bums, der ikke har forstand på hygiejne - og lugter for den sags skyld også næsten derefter. Det er så dybt pinligt. Mit hår er SÅ fedtet og ulækkert KONSTANT og jeg lugter langt væk. Ikke af sved osv. Men jeg har sådan en hængende lugt efter mig. Hvad kan jeg gøre? Jeg bruger roll-on da jeg har et svedproblem i forevejen og det har hjulpet meget på det. Jeg bruger stadigt roll-on, men lige lidt hjælper det. For pokker det generer mig :( og det er så dybt pinligt :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Graviditetsfølge? I så fald bliver det jo heldigvis bedre igen... Jeg bruger maxi wash shampoo fra Kevin Murphy. Jeg startede med superneutral ingen-skidt-af-nogen-slags shampoo, da jeg blev gravid, men måtte droppe det - min hår var stadig fedtet, når jeg tørrede det efter badet:-s På svedfronten kan apoteket måske hjælpe? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Jeg ville vaske det hver dag med en shampo til fedtet hår. Mht lugten så må du vaske dig flere gange om dagen og skifte bluse hver dag måske oftere hvis den også lugter Med lort er det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Graviditetsfølge? I så fald bliver det jo heldigvis bedre igen... Jeg bruger maxi wash shampoo fra Kevin Murphy. Jeg startede med superneutral ingen-skidt-af-nogen-slags shampoo, da jeg blev gravid, men måtte droppe det - min hår var stadig fedtet, når jeg tørrede det efter badet:-s På svedfronten kan apoteket måske hjælpe? Det er nemlig graviditetsfølge. Jeg havde det lidt sidste med Maliva, men SLET ikke så voldsomt. Jeg har prøvet her til morgen at vaske håret to gange. Altså Shampoo, balsam og så vaske kroppen og så vaske håret igen og det ser ud til at ha' virket lidt. Jeg bruger også shampoo og balsam uden alt det skidt i, og har jeg egentligt gjort siden jeg blev gravid med Maliva. Men jeg vil helt klart se om den du nævne kunne hjælpe lidt. Jeg har tidligere snakket med læge og apotek omkring mit svedproblem, men det var inden jeg blev gravid og der kom jeg faktisk på nogle piller, som jeg desværre ikke må tage under en graviditet, men jeg blev anbefalet af lægen at bruge roll-on deo. Det hjælper også på sved lugten, men det hjælper ikke på at jeg åbenbart udskiller en kraftig lugt af et eller udefinerbart. Det lugter ikke stærkt og heller ikke forfærdeligt, men det er heller ikke en behagelig duft. Det er svært at forklarer... Suk.. det er ihvertfald irriterende. Jeg tør jo ikke gå ud for en dør altså :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Jeg ville vaske det hver dag med en shampo til fedtet hår. Mht lugten så må du vaske dig flere gange om dagen og skifte bluse hver dag måske oftere hvis den også lugter Med lort er det Jaeh... Det shampoo J har er anti-skæl og til fedtet hår og det prøvede jeg lidt af i mandags... det gjorde det bare MEGET værre:blink Du har ski nok ret i det du skriver.. Det er da bare møg hamrende irriterende og frustrerende :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Der er meget forskel på Roll on deo. Det vigtigste er den er anti perspirant! Jeg har prøvet flere uduelige Roll ón deoer som ikke hjælper en dyt selvom jeg nærmest ikke sveder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Prøv at vaske håret 2 gange i streg og så balsam. Kunne læse du havde prøvet shampoo - balsam og shampoo igen. men så vasker du faktisk din balsam ud og den har ingen effekt. Prøv vask med shampoo, skyl ud, shampoo igen og så balsam. Det er vigtigt vandet ikke er for varmt da det giver dine hårsække et chok og de derfor udskiller mere fedt. Desuden skal du så vidt muligt vaske med flad hånd. Man har lyst til at skrubbe godt når man har fedtet hår, men igen udløser man bare mere fedt og man kommer ind i en ond cirkel. balsam kun i de aller nederste længder, da det tit er en dum synder til fedtet hår. håber det hjælper lidt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Og hvad med en god tør-shampoo lige til at putte i hovedbunden i løbet af dagen til at holde håret frisk? De fåes rimelig billigt i Matas og ved pudderdåserne.dk har anbefalet nogle på deres blog også :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Prøv at vaske håret 2 gange i streg og så balsam. Kunne læse du havde prøvet shampoo - balsam og shampoo igen. men så vasker du faktisk din balsam ud og den har ingen effekt. Jeg kom balsam i bagefter igen ;) kommer da ikke balsam i for at vaske det ud med shampoo :P Prøv vask med shampoo, skyl ud, shampoo igen og så balsam. Det er vigtigt vandet ikke er for varmt da det giver dine hårsække et chok og de derfor udskiller mere fedt. Desuden skal du så vidt muligt vaske med flad hånd. Man har lyst til at skrubbe godt når man har fedtet hår, men igen udløser man bare mere fedt og man kommer ind i en ond cirkel. balsam kun i de aller nederste længder, da det tit er en dum synder til fedtet hår. håber det hjælper lidt :) Se det med varmt vand og gnubbe, anede jeg INGENTING om, så det var et godt råd :) tak for det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 Der er meget forskel på Roll on deo. Det vigtigste er den er anti perspirant! Jeg har prøvet flere uduelige Roll ón deoer som ikke hjælper en dyt selvom jeg nærmest ikke sveder. Og hvad med en god tør-shampoo lige til at putte i hovedbunden i løbet af dagen til at holde håret frisk? De fåes rimelig billigt i Matas og ved pudderdåserne.dk har anbefalet nogle på deres blog også :) Jeg bruger også anti perspirant eller kan man ikke være i nærheden af mig :P høhø... Det er som sådan heller ikke sved jeg lugter af. Der er som om at mine porer eller kirtler eller lignende udskiller en meget sødelig og ubehageligt lugt. Det er slet ikke sved, det lugter mere som når jeg har ægløsning, bare på et ekstremt plan. Alle mænd vender sig efter mig, hvis jeg går ned og handler... det er faktisk lidt pinligt og dybt frustrerende for J :P Se det med tør shampoo var jo også en ide! Det kunne være jeg skulle prøve det også :P Sikke en masse forslag... :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 29, 2013 havde selv samme problem da jeg ventede min søn, så tror det er ganske almindelig for mange. Del dette indlæg Link to post Share on other sites