Oprettet May 28, 2013 Jeg har endnu ikke fået lejlighed - Men håber på det meget snart. Hvordan gør man lige mht. boligindskudslån? Jeg har aldrig prøvet dette før. Jeg kan vel ikke sige ja til en lejlighed, uden at vide om jeg kan få det, så hvordan gør man lige? Moving for dummies, sorry Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2013 Hvis ikke banken kan hjælpe, har kommunen vidst pligt til at låne dig pengene :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2013 Banken kan ikke hjælpe mig, så - slet ikke når jeg er på kontanthjælp. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2013 Kommunen skal som hovedregel yde lån – såkaldt ’pligtlån’ – hvis din husstands indkomst ligger under en bestemt grænse: Hvis du flytter i en lejlighed: Din husstands samlede indkomst ved indflytning må ikke overstige 216.241 kr. (2012) og 219.694 kr. (2013) om året. Hvis der er børn i din husstand, forhøjes dette beløb med 38.000 kr. (2012) og 38.600 kr. (2013) for hvert barn til og med fire børn. Som hovedregel skal du ikke betale renter og afdrag på lånet de første fem år af låneperioden. Når de første fem år er gået, begynder forrentningen af lånet, og du skal begynde at betale lånet tilbage over en periode. Renten er på 4,5 pct. af den til enhver tid værende restgæld. Tilbagebetalingsperioden afhænger af, hvilken type bolig du bor i: Hvis du bor i lejlighed, skal du tilbagebetale lånet i løbet af 10 år. Hapset fra borger.dk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2013 SÅ burde jeg vist være berettiget med en årlig indkomst på 160(medregnet børnebidrag m.m) Del dette indlæg Link to post Share on other sites