Myliona

Melde sig ledig efter barsel..

7 indlæg i dette emne

Jeg har sidste barselsdag i morgen, og derefter er jeg ledig.. Men hvilke ting skal jeg så huske at gøre? :) Jeg skal på dagpenge.. Nogen der ved hvad jeg skal? :) Tænker der må være andre med små babyer, der har stået i situationen for nyligt :)

Del dette indlæg

Så vidt jeg husker, skal du både melde det til din a-kasse og på jobnet. Og så selvfølgelig udfylde dagpengekort, når det er tid :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder til at være overkommeligt.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

på første ledige dag, skal du melde dig ledig på jobcenter og a-kasse... det kan vist nok gøres på nettet begge dele... så det må også være det man skal gøre første dag efter barsel tænker jeg, det er i hvertfald min plan..

Del dette indlæg

Annonce ♥

på første ledige dag, skal du melde dig ledig på jobcenter og a-kasse... det kan vist nok gøres på nettet begge dele... så det må også være det man skal gøre første dag efter barsel tænker jeg, det er i hvertfald min plan..

Præcis - jeg spurgte min A-kasse hvordan jeg gjorde og det var det svar jeg fik!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal melde dig ledig på jobnet ja, og sørge for at dit CV er godkendt.

Så skal du udfylde ledighedserklæring på din A-kasses hjemmeside. Og de vil så godkende dig som ledig.

Herefter tror jeg det går slag i slag. Men ring hellere en gang for meget end for lidt, hvis du er tvivl om noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld jeg hugger lidt her.

Men hvad med på kontanthjælp? Jeg fik bare at vide, da jeg gik på barsel at jeg ville få et brev inden D 6..... Men kender jo ikke proceduren.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER