Besvaret May 22, 2013 Vi blev forlovede i 2009 efter at have været sammen i 3 år. Vi satte dato for bryllup i 2014 da det på tidspunktet var bedst med en laaang tidsramme, så der kunne spares op osv. Men da omstændighederne ændrede sig, jeg fik en arv, min mor blev syg osv, rykkede vi brylluppet frem og blev gift i 12 i stedet. Jeg har intet imod lange forlovelser, med eller uden ring (selvom jeg personligt synes der skal ring på ;) ) Men jeg har noget imod at man forlover sig efter kort tid, da man på ingen måde ved hvad man "binder" sig til. Jeg mener jo en forlovelse er bindende. Ikke på samme måde som ægteskabet, men meget derhenad. Man bliver ikke bare forlovet "for sjov" det er ramme alvor at sige til en anden person "jeg vil leve med dig resten af livet" og mene det! Så ja jeg har grint af mange af dem som blev forlovet efter kort tid fordi jeg ikke troede på det. Og ofte havde jeg jo ret! Og jeg sagde det også til de veninder som blev forlovet, at jeg ikke troede på det holdt, så kendte de min mening fra start. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Jeg har været lang-tids-forlovet med en eks, og damn jeg er glad for at vi ikke endte med at blive gift, selvom det egentlig var planen. Det var pga økonomi at vi ikke blev gift; vi ville vente til jeg var færdig med at studere, så der ikke ville være noget med at han skulle forsørge mig hvis jeg endte på kontanthjælp. (Vi boede på fyn, hvor det bestemt ikke er let at få job) Det endte så med at jeg indså at vi var kærester fordi jeg havde brug for trygheden, og at jeg hverken elskede ham eller tændte på ham; så vups... væk var jeg. Med Carsten, min mand, kan jeg faktisk ikke huske om vi kaldte os forlovede... men vi blev gift på vores 1 årsdag, da jeg ikke kunne overskue at nå det til 1. april, som vi ellers havde valgt. (og gudskelov for det, ellers havde det været bryllupsdag dagen efter vores datters fødselsdag) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Min mand var på knæ juli 2011, og vi blev gift 13 mdr efter i august 2013. I dette år var vi forlovede, og vi omtalte også hinanden som det. :loveshower Min svigerfar har været ringforlovet 2,5 år, og meddelte os for noget tid siden, at han lige havde friet og de skulle giftes, men at datoen ikke var klar endnu, da de har mange ting, der skal styr på, så det bliver ikke inden for de næste år. For mig virker det forvirrende, og jeg ved ikke hvor længe de så har været forlovet? Og når man bliver ringforlovet er man vel også forlovet, og så virker det for mig mærkeligt, at annoncere et frieri 2,5 år efter? Men det vigtigste er jo, at de selv ved det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Jeg synes en forlovelse er mest seriøs, når man rent faktisk påtænker at blive gift. Ikke bare den der ungdomsforelskelse man mener meget - og derfor bliver forlovede, .........men for pokker - dér i teenageårene synes jeg ikke vi andre "voksne" skal være så skide fordømmende - sikke travlt vi kan have med at dømme hinanden og dem der gør tingene på en anden måde. Jeg synes din søster har gjort det på den helt rigtige "måde". Jeg selv blev friet til med ring og på knæ og det hele og samme aften snakkede vi bryllup og fastsatte en dato Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Min mand var på knæ juli 2011, og vi blev gift 13 mdr efter i august 2013. I dette år var vi forlovede, og vi omtalte også hinanden som det. :loveshower Juli 11 + 13 mdr = august 2012 (ikke 2013, dertil er vi ikke nået endnu ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Tak for jeres input er meget sjovt lige at høre hvad folk har gjort men også hvad jeres tanker er omkring det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Vi havde været sammen i 8 år den dag vi blev forlovet. Det skete på knæ, med ring, i en park i London. Jeg har altid holdt meget på at han ikke skulle fri inden han var klar til at vi skulle giftes, jeg gad ikke det der evighedsforlovelse, så jeg har holdt på det med det ene år. Vi blev så gift præcis et år senere på vores 9 års dag... Så han har ingen undskyldning for ikke at huske datoen, for det er både den dag vi begyndte at komme sammen, blev forlovet og blev gift :D Så i min verden skal man først forlove sig, når man har tænkt sig at man skal giftes og sætter en dato umiddelbart efter forlovelsen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Nu spørger jeg dumt. Plejer man at finde en dato på den dag man bliver forlovet? Det var jeg ikke klar over. Men er da en sød ting:) Det SKAL man vel ikke... men vi snakkede da personligt dato den dag (havde så også gjort det inden).. Der er jo ingen "regler/love" så man kan jo gøre hvad man vil... her er bare tale om personlige meninger... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2013 Min mand og jeg blev forlovet, da vi havde været sammen i knap 2 1/2 år. Beyllupsdatoen blev bestemt ca. 1 år senere. Og vi blev så gift da vi havde været sammen i 4 1/2 år :) Jeg giver nu ikke meget for de teenage forlovelser Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2013 Teenage forlovelser er slet ikke forlovelser i min verden - og selvom mange i min omgangskreds lavede det stunt i sin tid, syntes jeg det var stor-mærkeligt. Jeg blev forlovet med min mand dagen efter vores 3 års dag og gift 1 år minus 2 dage senere. Min mand gik på knæ med en meget flot forlovelsesring, der idag sidder bag min vielsesring. Selvom vi havde snakket ægteskab før dette, så omtalte vi os aldrig som forlovede før ringen sad på min finger. Og bryllupsdatoen blev sat efter, at der helst ikke skulle gå mere end et år efterfølgende.. Men nu er vi også af den gamle skole :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2013 Jeg har det faktisk modsat de fleste herinde og synes bestemt, at forlovelser mellem 16-årige stormforelskede par tæller. Det er måske ikke så seriøst, men det er der da mange ægteskaber, der heller ikke er :D Det eneste "krav" for mig, er at man i et eller andet omfang gerne vil giftes med hinanden. Jeg forstår ikke de, der siger "Vi er forlovede men skal ikke giftes". Ikke at det generer mig, men det forvirrer mig ;) Men hvornår man bliver gift og om man har gang i planlægningen eller bare deler en rosenrød drøm om, om det sker engang, det har lige meget "berettigelse" IMO :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2013 Jeg har det faktisk modsat de fleste herinde og synes bestemt, at forlovelser mellem 16-årige stormforelskede par tæller. Det er måske ikke så seriøst, men det er der da mange ægteskaber, der heller ikke er :D Det eneste "krav" for mig, er at man i et eller andet omfang gerne vil giftes med hinanden. Jeg forstår ikke de, der siger "Vi er forlovede men skal ikke giftes". Ikke at det generer mig, men det forvirrer mig ;) Men hvornår man bliver gift og om man har gang i planlægningen eller bare deler en rosenrød drøm om, om det sker engang, det har lige meget "berettigelse" IMO :) Helt enig. Vi var 4 i min hhx klasse der på 1. År blev forlovet. 3 af os er nu gift med samme mand :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2013 Helt enig. Vi var 4 i min hhx klasse der på 1. År blev forlovet. 3 af os er nu gift med samme mand :) Ha ha det lød forkert. Men mon ikke I ved hvad jeg mener ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2013 Helt enig. Vi var 4 i min hhx klasse der på 1. År blev forlovet. 3 af os er nu gift med samme mand :) :lol Jakob er en travl mand :P ej jeg ved selvfølgelig hvad du mener, det gav bare sjove billeder! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2013 Jeg mødte min kæreste i april 2010. Vi blev forlovet i juni 2010 og samme dag gjorde han mig gravid men vi brugte heller ikke noget beskyttelse andet end de første par gange fordi vi begge følte at vi havde fundet den rigtige og den følelse havde ingen af os haft før sådan rigtigt. Jeg har været forlovet 2 gange før som ikke holdt (da jeg var teenager) Vi gik fra hinanden i november 2011 men fandt sammen igen i marts og så stod jeg med en positiv g-test i april (faktisk dagen efter kiras 1 års fødselsdag). Vi blev forlovet igen D. 20/7-12 og planlægger bryllup til næste år når der er sparet op til det. :) Jeg fortryder lidt at jeg har været forlovet før, men det har han også været. Men efter jeg mødte ham, har jeg fundet ud af at forlovelse er en stor ting som fører til bryllup. Og sådan som jeg har det nu, skal jeg ihvertfald kun giftes 1 gang og det er med ham. For jeg kan ikke forestille mig et liv uden ham ved min side :) Og jeg føler det som en sikkerhed på at han virkelig VIL mig og ikke andre. Og han er god til at flashe ringen hvis andre kvinder lægger an på ham :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2013 Jeg forstår simpelthen ikke det med når folk siger at de er gammeldags når de mener at forlovelse kun må vare et år før man bliver gift. Er det ikke en amerikansk skik? Min farmor og farfar var forlovet i 4 år inden de blev gift, og det var fordi der skulle spares op. Gammeldags ville så også betyde at man ikke bor sammen og er sammen på "ægteskabeligvis" inden man har fået vielsesringen på ;) Men den tror jeg ikke de fleste overholder Hvem dikterer hvad der er rigtigt? Er det ikke bare hvad folk synes er rigtigt for dem? En forlovelse er en for-lovelse, hvor man lover sig til hinanden. At man binder sig til hinanden uden giftemålet. Kender en del som bruger forlovelse på samme måde som ægteskab. At man viser omverdenen at man virkelig vil hinanden. Dog uden juridiske bånd, som i disse tider kan have økonomiske følger. Min svigerfamilie får fx åndedrætsbesvær ved tanken om ægteskab. Det er noget fyha i deres øjne :rolleyes Så da min ældste svoger foreslog min svigerinde at de skulle forsøge at få en baby, var hendes betingelser at så skulle de også forloves. Det har de været i 4 år nu. Han tør ikke blive gift, eller vil det ikke fordi det strider imod hans overbevisning, så det vil jo blive en evigheds forlovelse. Vil ikke just kalde dem for teenagere, for hun var 39 og han var 27. Del dette indlæg Link to post Share on other sites