Guest cmbk

Nedtrapning af flaske.

15 indlæg i dette emne

Hej piger!

Hvor meget/hvor mange flasker får jeres på 10-11 mdr dagligt? C får to + sin natflaske. Hvilket jeg egentligt synes er meget, når hun spiser rigtig godt.

Jeg har forsøgt at tage en flaske fra om dagen - Uden held, nu her efter hendes sygdomsperiode. Det virker som om, hun finder mere tryghed i dem? Og hun bliver bindegal, hvis ikke hun får flasken.

What to do? Ville jo gerne st hun kunne klare sig med en om morgenen, inden VS.

Del dette indlæg

Kan det være tørst? Mie får igen kun om aftenen og natten og noget tyndt sjask hvis hun vågner mellem 5 og 6 ellers kan hun ikke spise noget kl 8.

Hvor meget får hun af gangen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karla får kun aftenflasken nu. Hun kan godt blive sur, hvis hun ser flasken, men ellers virker det ikke som om hun har brug for den. Hun trappede naturligt ned på den, da hun begyndte at få fast mad.

Måske er det tørst, som Majs skriver?

Ellers kan du prøve at lave dem tyndere, altså tilsætte et mål pulver mindre end du ellers ville gøre, og så se, om hun tilsvarende spiser mere efter en periode?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laver dem altid fortyndet, idet jeg ikke synes hun drikker ret meget vand af kop(Og ikke vil have alm. ren vand i flaske) Så hun drikker ca. 100 ml pr gang, og 300 ml. til natten(som ikke er fortyndet) Som sagt, synes jeg, at hun spiser rigtig godt ved måltiderne :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laver dem altid fortyndet, idet jeg ikke synes hun drikker ret meget vand af kop(Og ikke vil have alm. ren vand i flaske) Så hun drikker ca. 100 ml pr gang, og 300 ml. til natten(som ikke er fortyndet) Som sagt, synes jeg, at hun spiser rigtig godt ved måltiderne :-)

Jeg fandt en gylden mellemvej med vandet herhjemme. Til måltider får hun vand af kop og så kom min mor med en drikkedunk som vi giver hende mellem måltiderne, det virker, selvom hun ikke drikker meget af koppen så er drikkedunken spændende og sjov og så får hun en masse derfra. En alm vandflaske kan hun også godt lide.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna får 2 som du sikkert ved. een kl. 19.00 og een kl. 23.00

Hun trappede selv ud om dagen da hun var 7 måneder, så jeg har svært ved at råde dig. Tror måske du skal være standhaftigt og tilbyde hende noget andet i stedet. Det er jo en vane, så der skal noget vilje til, for at slippe den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Albert får en flaske kl 19.30 inden han kommer i seng, og så får han en hvis han melder sig om natten, han sover dog som regel igennem :)

Til alle måltider biver han tilbud vand eller mme af kop, resten af dagen har vi en drikkedunk til at stå, som han drikker af, han er blevet rigtig godt til selv at pege på/række ud efter den når han er tørstig :)

I starten da han skulle lære at drikke af drikkedunken, fik han lov til selv at undersøge den og lege med den. I starten da han ikke var så god til at drikke hjalp det hvis han drak af en glas der var mangen til vores, og at vi drak sammen med ham :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Madison er meget glad for sin flaske. Hun får en inden luren og en igen når hun bliver puttet.

Bi er ved at trappe den om dagen ned, og det gør vi ved at gøre den tyndere og tyndere. Lige nu er det dog svært fordi hun ikke vil have noget som helst mad grundet kommende tænder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

C har også holdt meget af sine flasker pga idiotisk mange tænder( har ni) i dag har hun kun fået en fortyndet udover natflaske

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille får max to flasker i døgnet, sådan umiddelbart :) Hun får en sen eftermiddag, hvis hun er MEGET træt efter dagpleje - så kan hun have svært ved at overskue rigtig aftensmad, så det er for at lægge en bund, samt hun bliver frisk af den flaske, og lige kan holde sig vågen til efter aftensmaden :) Også får hun sin natflaske omkring kl 19.. Det er dog sjældnere og sjældnere hun får den om eftermiddagen.. Det er kommet helt naturligt at hun er trappet ud. Vi har valgt IKKE at tilbyde flaske, fx i forbindelse med tænder - hun får max de to flasker, så længe hun overhovedet vil spise.. Hun vil gerne have koldt mad, fx yoghurt, også får hun altså "bare" det - eller kold grød!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille får max to flasker i døgnet, sådan umiddelbart :) Hun får en sen eftermiddag, hvis hun er MEGET træt efter dagpleje - så kan hun have svært ved at overskue rigtig aftensmad, så det er for at lægge en bund, samt hun bliver frisk af den flaske, og lige kan holde sig vågen til efter aftensmaden :) Også får hun sin natflaske omkring kl 19.. Det er dog sjældnere og sjældnere hun får den om eftermiddagen.. Det er kommet helt naturligt at hun er trappet ud. Vi har valgt IKKE at tilbyde flaske, fx i forbindelse med tænder - hun får max de to flasker, så længe hun overhovedet vil spise.. Hun vil gerne have koldt mad, fx yoghurt, også får hun altså "bare" det - eller kold grød!

Det er også fint, at I har kunne undgå flasker ved tandfrembrud. Men nu har C ni stks, har været rimelig hårdt ramt og kun ville ha yoghurt eller slet ingenting - Plus hun loveni lige har været syg, og heller ikke vil spise :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er helt fint i har tilbudt hende den mælk, hun ville have. Yoghurt dur altså ikke som hovedfødekilde. Det er en næringsfattig mad.

Hendes mælk er jo fyldt med vitaminer og mineraler og det er klart hun har brug for den, når hun ikke indtager føde :)

Men jeg ville prøve at tilbyd hende noget andet i stedet hver gang, og så se om ikke du kan lokke lidt af det i hende i stedet for mælken :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er det problem vi også oplever ved sygdom eller tænder. Nu ved jeg ikke om C er sådan. Men så snart madison er frisk så er der ikke nogen problemer i at hun kun får de to. Hun går straks over til alm mad når hun er frisk. Så vi skal ikke trappe ud af de ekstra som hun har fået

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis pandamor. Vil langt hellere fodre med lidt ekstra flasker end yoghurt, når tænderne driller.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lasse får en flaske til godnat. Tror bare at vi vænnede det af lige så stille og rolig plus han selv valgte lidt fra.

Dog bestemte jeg at den ene flaske han får sku være til godnat og ikke midt om natten, som det var i en periode.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER