sivtop

Nogle hvor baby i UK har vendt sig selv, tæt på termin?

9 indlæg i dette emne

Jeg er 37+4 i dag. Baby ligger stadig i UK, har takket nej til vendingsforsøg.

Fik i går datoen til et pks, har fået det rimelig ok med det. Hvis hun vender sig spontant af sig selv, bliver det dog alm fødsel. Det er faktisk svært at indstille sig på begge dele kan jeg mærke. Nu bliver jeg jo helt klar på den dato vi har fået :7himmel

Baby har ligget som hun gør lige nu, i alt den tid vi har kunnet mærke en babykrop i maven, hun har ikke bevæget sig meget rundt, trods hun har været temmelig aktiv. Spurgte lægen jeg talte med, om hun ikke sagtens selv kunne nå at vende sig endnu. Og det ku hun godt, men det skete faktisk sjældent når barnet havde holdt sig i en favorit stilling det meste af graviditet.

Så vil jeg høre... nogle af jer der har oplevet en sen vending, hvor barnet selv klarer det? Og hvor sent?

Del dette indlæg

Slet ingen?? :huh :) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Desværre nej, min datter vendte i UK og der blev hun til hun blev taget med kejsersnit i uge 39+0.

Beklager jeg ikke kunne komme med en god historie, men du må ha' rigtig meget held og lykke med fødslen, hvordan hun så end kommer til verden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede at min datter lå med hovedet nedad, men det viste sig til fødslen at hun lå i UK. Jeg valgte dog at gennemføre en fødslen fremfor PKS, som jeg blev tilbudt og det er jeg rigtig glad for idag. Det gik super fint og personalet stod klar til at gribe ind og give mig ks hvis det blev nødvendigt (hvilket det ikke gjorde).

Du kan evt. læse min fødselsberetning hvis du har lyst, jeg gik meget med de samme følelser som dig og vidste i en hel dag ikke om jeg skulle have ks eller føde selv - og så blev beslutningen også vendt op og ned på i aller sidste øjeblik, så jeg var godt rundforvirret :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søn vendte sig ikke, og kom derfor med PKS - og det er jeg rigtig ked af.

Jeg fik lavet vendingsforsøg, og jeg vil altså anbefale dig at få det gjordt - og ja det er ubehageligt, men det er altså ikke slemt (og min søn FYLDTE alt da jeg var 40+3 og havde en baby på 4100 gram i maven).

Jeg skal selvfølgelig ikke bekymre dig med kejsersnit, men skulle det ske en anden gang for mig, vil JEG helt sikkert forsøge at føde selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Erfaringer er selvfølgelig forskellige. Men jeg kommer ikke til at lade nogen vende hende med magt, det er i mit hovede helt forkert. Og sædefødsel er udelukket. Har tre grimme fødsler bag mig, så der er ikke så meget at betænke mig på på det punkt.

Men det var mere om nogle havde oplevet at barnet vendte sig selv, sent og tæt på termin? Det er nemlig lidt svært at forholde sig og forberede sig til begge dele .. men det må jeg vist bare fortsætte med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Erfaringer er selvfølgelig forskellige. Men jeg kommer ikke til at lade nogen vende hende med magt, det er i mit hovede helt forkert. Og sædefødsel er udelukket. Har tre grimme fødsler bag mig, så der er ikke så meget at betænke mig på på det punkt.

Men det var mere om nogle havde oplevet at barnet vendte sig selv, sent og tæt på termin? Det er nemlig lidt svært at forholde sig og forberede sig til begge dele .. men det må jeg vist bare fortsætte med :)

I mit hovede er ks meget mere forkert og et større indgreb end et vendingsforsøg. Det er jo helt naturligt at vende barnet udefra med hænderne og noget de gjorde helt tilbage i meget gamle dage, hvor man ikke havde muligheden for at udføre ks.

Men det er jo udelukkende dit valg. Jeg vil bare sige at jeg var MEGET glad for at have født selv fremfor at have fået et ks. Så hvis det at du kan få vendt barnet betyder at du kan føde selv, så ville jeg helt sikkert gøre det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har født selv tre gange før, og haft meget voldsomme fødsler. Bl.a en meget syg dreng i uge 20 som vi mistede. Der ligger mange grunde til for mit valg, og trods det siges at vendingsforsøg er uden risiko for barnet nægter jeg at tro på dette. Har hørt om flere rigtig skidte forsøg. Bl.a hvor moderkagen rev sig løs og det endte i aks på stedet. Det lykkedes kun at vende barnet i 50% af tilfældende, ikke godt nok når det er så voldsomt. Desuden tænkes der i at de mange små der fødes med problemer i nakke og ryg KAN i nogle tilfælde skyldes vendingsforsøg... Så nej, det er ikke helt ufarligt, tror jeg ikke på.

Men jeg skrev heller ikke indlægget for at skulle sidde og forsvare hvordan jeg skal føde. Vender hun i UK, så er det sådan hun har valgt at skulle til verden, og ingen skal stå og mase og trykke på mit lille barn. Har oplevet så mange ting hvor folk tænker at risikoen er så lille for at det går galt, så jeg ved at det ikke kun går galt for naboen.. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fuld respekt for din beslutning, jeg prøver ikke at presse dig til at vælge anderledes, blot sige hvordan jeg selv har det med det :) Men med sådan nogle voldsomme forløb i bagagen kan jeg også sagtens forstå dit valg.

Jeg krydser fingre for at din lille pige vælger at vende sig af sig selv, ellers må du have et godt PKS! :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER