Guest M's mor

Jordbærgrød

8 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at lave jordbærgrød til madison. Men tænker om hun er gammel nok og hvis ja hvordan laves det så lige? Vil helst bruge friske jordbær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor vil du helst bruge friske? De frosne er plukket når de er ved at være overmodne og smager af meget mere (som grød) ;-)

Jeg kogte bærerne med lidt vanilie og en smule vand. Herefter frøs jeg det ned til isterninger og kom det i Julius' havregrød eller yoghurt om morgenen. Det var et hit. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke. Synes bare de friske ser så lækre ud med kunne godt forestille mig de andre er sødere.

Er det en vanilje stang eller pulver?

Nu har bi et barn der ikke vil have hendes mad blandet så hvis jeg bare servere alm jordbærgrød blandet med lidt mælk, kan man det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugte en kvart stang (kogte den bare med)

Ved ikke om du kan få grødkonsistens med mindre du jævner den lidt, ellers bliver det nok mere en suppe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugte en kvart stang (kogte den bare med)

Ved ikke om du kan få grødkonsistens med mindre du jævner den lidt, ellers bliver det nok mere en suppe :-)

Okay jeg begiver mig vist ud i noget jeg ikke kan finde ud af. Jævne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

I den bog vi fik af sundhedsplejersken var jordbærgrød på samme alderstrin som al anden slags frugtgrød, så det må hun få fra hun er ca. 5 måneder :)

Jeg har lavet det på frosne bær, til stor glæde for lillepigen. Tror snart vi skal have det igen, det er jo indbegrebet af sommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres hjælp piger. Det vil jeg lave ril hende en dag :)

Så håber vi et smager damen :)

Kan lige som en lille ekstra ting tilføje at hun elsker det hjemmelavet øllebrød. Mor er så lykkelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER