Tinkerbell

Forberedelse til amning

10 indlæg i dette emne

Ja nu tøffer jeg jo rundt herhjemme og venter og gør klar til Hoppeduttens ankomst. Så tænkte jeg på, er der noget jeg kan gøre for at forberede mig på amning?

Tænker fx på om det giver mening at lave den der "mælkebombe" allerede og spise om morgenen eller om det er helt lige gyldigt?

Og angående mælkebomben, skal det steges i kokosolie eller er smør ok?

Andre tips til hvad man kan gøre mens man venter for sin krop eller baby?

:help

Del dette indlæg

Jeg lavede min mælkebombe på smør og det virkede fint.

Jeg tror ikke rigtig det kan betale sig at lave og spise den på forhånd, tror ikke den har betydning for hvor hurtigt mælken løber til.

Og når mælken først er løbet til, så kan det jo være du har rigeligt! Så behøver du ikke ligefrem stimulere de ømme bryster mere :hophop

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt historier om, at det er en god idé at stimulere brystvorterne, så de ikke bliver så ømme. Har sågar hørt om folk der skrubbede dem med en tandbørste :blink Har dog aldrig selv gjort noget, og havde ikke problemer med sår, så ved ikke om det hjælper....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt historier om, at det er en god idé at stimulere brystvorterne, så de ikke bliver så ømme. Har sågar hørt om folk der skrubbede dem med en tandbørste :blink Har dog aldrig selv gjort noget, og havde ikke problemer med sår, så ved ikke om det hjælper....

Det fik jeg at vide kun var en myte og det faktisk gjorde det meget værre for mange fordi der nærmest kan komme sårskorpe på brystvorterne så de bliver meget mere ømme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det fik jeg at vide kun var en myte og det faktisk gjorde det meget værre for mange fordi der nærmest kan komme sårskorpe på brystvorterne så de bliver meget mere ømme.

Det lyder godt nok heller ikke rart :P

Men kan godt se pointen i evt at nuldre dem lidt. Men det er måske tidligere man skal igang....

Del dette indlæg

Annonce ♥

God pointe at man kan have meget mælk ig at det kan gøre ondt! Tænke mere jo mere mælk jo bedre men det er selvfølgelig en balance. Så venter jeg bare til han er ude.

Jeg har også hørt både for og imod det med at nulre brystvorterne. Prøvede faktisk i lidt tid men synes det var meget mærkeligt så stoppede igen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke at du kan gøre noget som sådan. Jeg gjorde i hvert fald ikke og vi har en perfekt ammestart og perfekt amning helt til vi stoppede amningen 6,5 mdr.

Har også hørt den med at nuldre og fik af vide at det gør ingen forskel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså det du kan gøre er at have noget hjemme til at smøre brystvorterne med. For det kommer til at gøre hammer nas i starten :wacko

Og når du går i gang med amning, så lufttørre brystvorterne efter amningerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også, jeg ville vente med mælkebombe og lignende indtil du ser, hvor meget mælk du har. Jeg havde - og har stadig - mere end rigeligt, så her ville det bare gå endnu mere bananas, hvis jeg begyndte på yderligere stimulation :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en rigtig skod start på min amning, men kan ikke se at jeg på nogen måde kunne have gjort noget på forhånd, ud over at sørge for at have ting hjemme til "hvis-nu". Jeg købte ammebrikker efter kort tid, da brystpumpen på neo kradsede hul på mine brystvorter, og så forsøgte jeg mig med mælkebomben og fennikel-the - uden nogen effekt. Tror, som de andre, ikke at du kan gøre så meget for amningen på forhånd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER