FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Hvordan gik NF?

Den gik perfekt, tak :loveshower 

Del dette indlæg

Har også været til glukosebelastning her til morgen :( fik ikke det bedste resultat, men dog inden for normalen. 8,6 sagde den så fik også taget en blodprøve som jeg forhåbentlig får svar på i morgen. Jeg fik væsken kl. 8.10 ca. og blev testet kl 9.50. Men ved faktisk ikke om det har noget at sige at jeg kun har siddet 1 time og 40 minutter :unsure men anyway lå den også højt sidste gang og der viste blodprøven kun 6,5 mod de 7,8 som apparatet målte. Men håber så meget at jeg går fri.

Hvis prøven i morgen stadig er høj vil jeg nævne bekymringen om at du ikke havde siddet længe nok.

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har også været til glukosebelastning her til morgen :( fik ikke det bedste resultat, men dog inden for normalen. 8,6 sagde den så fik også taget en blodprøve som jeg forhåbentlig får svar på i morgen. Jeg fik væsken kl. 8.10 ca. og blev testet kl 9.50. Men ved faktisk ikke om det har noget at sige at jeg kun har siddet 1 time og 40 minutter :unsure men anyway lå den også højt sidste gang og der viste blodprøven kun 6,5 mod de 7,8 som apparatet målte. Men håber så meget at jeg går fri.

Håber du går fri :kram2

Jeg fik væsken kl. 7.48 og blev testet omkring kl. 9.30, jeg synes, at du skal fortælle dem om bekymringer, som Felixmor også siger :) Den var jo betydeligt lavere ved sidste blodprøve, så mon ikke den også er det denne gang :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

BS efter 1 time og 40 min. Ca 5,4, så jeg går fri :)

Nåede lige hjem også begyndte jeg at kaste op, og gør det stadig- så ved jeg vist hvad dagen skal gå med <_< :(

Glæder mig allerede til round 2 om 4-6 uger <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

BS efter 1 time og 40 min. Ca 5,4, så jeg går fri :)

Nåede lige hjem også begyndte jeg at kaste op, og gør det stadig- så ved jeg vist hvad dagen skal gå med <_< :(

Glæder mig allerede til round 2 om 4-6 uger <_<

Flot tal :) øv med opkast men det positive er at du klarede de to timer. Håber du snart får det bedre :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber du går fri :kram2

Jeg fik væsken kl. 7.48 og blev testet omkring mere9.30, jeg synes, at du skal fortælle dem om bekymringer, som Felixmor også siger :) Den var jo betydeligt lavere ved sidste blodprøve, så mon ikke den også er det denne gang :kiss

Manden er allerede begyndt at male fanden på væggen og sige at jeg skal drikke mindre sodavand. Spise mindre slik. og bevæge mig noget mere. Synes egentlig ikke selv jeg er slem til at spise slik eller drikke sodavand. Har sagt at jeg ikke vil tale mere om det før jeg får svar på blodprøven. Alt andet end lige er jeg indtil da frikendt for graviditetssukkersyge.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Manden er allerede begyndt at male fanden på væggen og sige at jeg skal drikke mindre sodavand. Spise mindre slik. og bevæge mig noget mere. Synes egentlig ikke selv jeg er slem til at spise slik eller drikke sodavand. Har sagt at jeg ikke vil tale mere om det før jeg får svar på blodprøven. Alt andet end lige er jeg indtil da frikendt for graviditetssukkersyge.

:blabla har du sagt til ham, at så må han være solidarisk ;) Jeg tror da ikke du synder mere end så mange andre, Eks. Mig selv

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blabla har du sagt til ham, at så må han være solidarisk ;) Jeg tror da ikke du synder mere end så mange andre, Eks. Mig selv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kommer fagpersonen lige lidt frem, men jeg forstår ikke hvorfor i blir målt før de 2 timer er gået!?! De 2 timer starter fra man har tømt bægeret og så måler man, når der er gået 2 timer.

Det er misvisende at måle før og jeg ville ikke stole på resultatet, for det ku sagtens gi et andet tal, hvis man målte korrekt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kommer fagpersonen lige lidt frem, men jeg forstår ikke hvorfor i blir målt før de 2 timer er gået!?! De 2 timer starter fra man har tømt bægeret og så måler man, når der er gået 2 timer.

Det er misvisende at måle før og jeg ville ikke stole på resultatet, for det ku sagtens gi et andet tal, hvis man målte korrekt.

I Horsens bliver da sat et æggeur og når det ringer får vi alle taget blodprøver mens resten af venteværelset må vente. Så forstår heller ikke hvorfor det skulle gå så stærkt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I Horsens bliver da sat et æggeur og når det ringer får vi alle taget blodprøver mens resten af venteværelset må vente. Så forstår heller ikke hvorfor det skulle gå så stærkt.

Det gør de også i Silkeborg.

Da jeg fik den lavet i tirsdags, stod jeg klar til at få taget sidste prøve, men fik at vide at der var altså stadig 10 min tilbage, inden der var gået de 2 timer, så jeg fik pænt lov at vente.

Forstår slet ikke, at det ikke gælder alle steder, når det er så vigtig en prøve.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med det :loveshower

Synes det går stærkt 3. Gang. De første uger gik virkelig langsomt men nu flyver tiden afsted.

Hvor vildt at du allerede er 10+0.. Og jeg er 13+6 allerede :o så er der heller ikke så lang tid til NF for dig :)

Åh, jeg synes bare tiden SLÆBER sig afsted... Men det kommer sikkert til at gå stærkt, nu hvor jeg starter i skole :)

Men det er skønt at være "tocifret".... Der er bare noget over det, og glæder mig også bare til at få indkaldelse til NF :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan sagtens se hvad du mener, men første måling fik jeg som nævnt 1 time og 40 min. Efter, også blev jeg målt igen ved 2 timer, hvor den var det samme :) Men det endelige svar kommer i morgen når der er svar på blodprøven :)

Som jeg skrev, så ville jeg, i Anitas sted, brokke mig til dem, når der er svar i morgen på hendes :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom jeg også igennem min glukose belastning og forhåbentlig er det så min sidste gang nogensinde! (Medmindre vi en dag beslutter os for at få en tredje guldklump :p).

Heldigvis sad jeg i venteværelse med en masse snakkesalige kvinder, så tiden føltes ikke så lang som den plejer ;)

Så nu venter jeg bare på at jeg kan ringe ind og høre mit resultat.

Kom til at snakke med en af kvinderne om hvorfor man egentlig skal til glukose belastning så sent. Jeg kan jo i princippet føde når som helst, så hvad forskel gør det hvis jeg får konstateret sukkersyge nu?? Han er jo ikke for stor og når næppe at blive det fordi jeg skulle få sukkersyge nu. Er der nogen der ved det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom jeg også igennem min glukose belastning og forhåbentlig er det så min sidste gang nogensinde! (Medmindre vi en dag beslutter os for at få en tredje guldklump :p).

Heldigvis sad jeg i venteværelse med en masse snakkesalige kvinder, så tiden føltes ikke så lang som den plejer ;)

Så nu venter jeg bare på at jeg kan ringe ind og høre mit resultat.

Kom til at snakke med en af kvinderne om hvorfor man egentlig skal til glukose belastning så sent. Jeg kan jo i princippet føde når som helst, så hvad forskel gør det hvis jeg får konstateret sukkersyge nu?? Han er jo ikke for stor og når næppe at blive det fordi jeg skulle få sukkersyge nu. Er der nogen der ved det?

Noget af det min fødselslæge snakkede om er at hvis man har sukkersyge så er det lige som at fodre babyen med rent sukker som den lagrer i sin mave. Og det er næppe sundt. Så det er vel at stoppe den proces. Og så er det vil for at sikre at du ikke udvikler diabetes 2.

Det er mine bud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv føler jeg sidder med alt selv. Manden kommer sent hjem hver dag. Min mave er hård som en sten og er øm :( har nok bare ondt af mig selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, jeg synes bare tiden SLÆBER sig afsted... Men det kommer sikkert til at gå stærkt, nu hvor jeg starter i skole :)

Men det er skønt at være "tocifret".... Der er bare noget over det, og glæder mig også bare til at få indkaldelse til NF :loveshower

Jeg synes også de første mange uger slæbte sig afsted. Men de sidste 3 uger er bare fløjet afsted.

Indkaldelsen burde da også være lige på trapperne. Der er jo ikke så længe til du skal det. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv føler jeg sidder med alt selv. Manden kommer sent hjem hver dag. Min mave er hård som en sten og er øm :( har nok bare ondt af mig selv.

:kram det er sgu rigtig svært :kram

Har selv samme følelse, lidt for tit!

Kan Felix lokkes til at se tv eller lign.? Det fungerer ikke her, så ved også det ikke nødvendigvis er muligt :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også de første mange uger slæbte sig afsted. Men de sidste 3 uger er bare fløjet afsted.

Indkaldelsen burde da også være lige på trapperne. Der er jo ikke så længe til du skal det. :)

Jeg var først inde og få taget blodprøve i mandags, så den kommer garanteret først i næste uge.... Men nå, det ændrer jo ikke på at der ikke kan være længe til nu :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aaaaargh! får flere og flere dage med halsbrand!

jeg ved godt at jeg har været meget forskånet indtil nu, kontra graviditeten med Luna, hvor det startede i uge 8 og sluttede 2 dage efter fødslen.

Jeg orker bare ikke mere medicin mod alt muligt... som er dyrt i længden og hiver af det i forvejen skrabede budget. :(

Undskyld mit brok! :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha den følelse kender jeg alt for godt :( Igår tog han på besøg hos kammerater efter arb og var først hjemme 23.30 og idag arbejder han sent, så er først hjemme kl 21 iaften.

Synes det er max hårdt! Og nøj hvor har jeg bare haft dårlig samvittighed over for Lise idag. Ikke nok med at jeg er mega kedelig, fordi jeg bare ikke kan holde til ret meget og er så træt, så er min lunte også bare ultra kort! Har slet ikke tålmodighed med hende som jeg plejer og er kommet til at råbe et par gange idag, hvilket har resulteret i meget ked og grædende tumling :( Det gør jo bare det hele meget værre når jeg bliver irriteret på hende. Det ved jeg jo godt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gør de også i Silkeborg.

Da jeg fik den lavet i tirsdags, stod jeg klar til at få taget sidste prøve, men fik at vide at der var altså stadig 10 min tilbage, inden der var gået de 2 timer, så jeg fik pænt lov at vente.

Forstår slet ikke, at det ikke gælder alle steder, når det er så vigtig en prøve.

Jeg skal have lavet den i Silkeborg, men ved egen læge - hvor har du fået den lavet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal have lavet den i Silkeborg, men ved egen læge - hvor har du fået den lavet?

På sygehuset.

Vidste ikke lægerne selv laver dem, for det var dem, der lavede henvisningen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

På sygehuset.

Vidste ikke lægerne selv laver dem, for det var dem, der lavede henvisningen.

Jeg fik at vide at jeg skulle booke tid ved dem, da jeg fik lavet vandrejournal

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik at vide at jeg skulle booke tid ved dem, da jeg fik lavet vandrejournal

Der kan man bare se :)

Var jeg slet ikke klar over.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.