FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Nogle dage er det bare hårdere at være gravid end andre dage! Dage hvor man næsten hyler over ikke at eje en ordentlig fodskammel, så man kan have benene oppe, er en af de hårde dage :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skanning i dag - pyh jeg håber alt er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skanning i dag - pyh jeg håber alt er godt.

:goodluck og et :kram2 i ventetiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skanning i dag - pyh jeg håber alt er godt.

:kram2 jeg krydser fingre for dig søde :kiss

HEY! Kan de så se køn? Altså jeg ved godt det ikke er det vigtige, men hvis nu det viste sig nemt og tydeligt? (Som min meget lidt blufærdige dreng til MD :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skanning i dag - pyh jeg håber alt er godt.

Pøj pøj :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du forstår måske nu hvor seriøst redebyggeri er for mig :lol

J har lært det! Jeg kan ikke svinge ham op til at dåne over endnu en body, men han siger ikke noget til det - jeg tror ærlig talt ikke han tør :rolleyes

Han har også venligt spurgt hvornår jeg føler for at få lift + autostol + kravlegård hjem :lol

Stakkels min mand :blush

:lol sikke dog en velafrettet mand :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol sikke dog en velafrettet mand :D

Hormonskræmt mand ;) jeg sælger mig selv godt, ikke? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er min hjerne dog åndssvag :klap

Jeg føler min mave er blevet mindre, og straks er jeg bekymret for om baby kan være faldet ud :klap

Mon ikke det handler om mængden af luft og sådan mere end noget relateret til baby? Og så en del urealistisk vurdering af egen mave?

Er ret sikker på, at du ville have opdaget, hvis den var faldet ud ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonskræmt mand ;) jeg sælger mig selv godt, ikke? ;)

Haha, jeg tror de lærer hvilke kampe man ska tage med en gravid og hvilke man ikke skal.. Det har min mand hvertfald udtalt, da jeg på et tidspunkt undrede mig over at han var så sød ved sin hormonelle kone :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ret sikker på, at du ville have opdaget, hvis den var faldet ud ;) :kiss

Møg! Jeg havde ellers sådan håbet at Nohr bare sådan elegant kunne "falde ud" om 20 ugers tid :7himmel ønske ønske :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg tror de lærer hvilke kampe man ska tage med en gravid og hvilke man ikke skal.. Det har min mand hvertfald udtalt, da jeg på et tidspunkt undrede mig over at han var så sød ved sin hormonelle kone :p

Han har i hvert fald taget ved lære :Blush når jeg er helt monster agtig, kan han stadig bare smile og sige "er det hormonerne"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 jeg krydser fingre for dig søde :kiss

HEY! Kan de så se køn? Altså jeg ved godt det ikke er det vigtige, men hvis nu det viste sig nemt og tydeligt? (Som min meget lidt blufærdige dreng til MD :lol )

Det er en skanning med obstetrisk overlæge og (hvis det er som med Theodor) en mega fancy pædiater overlæge med hjertespeciale også - jeg kan ikke få mig til at spørge om noget så "ligegyldigt" som køn. De skanner også helt fokuseret på hjertet, intet andet.

Selvfølgelig er jeg nysgerrig, men det sætter tingene rigtig meget i perspektiv når man oplever hvor meget de sætter i gang pga. min babys lille bitte hjerte. Jeg havde svært ved at forholde mig til det da jeg ventede Theodor, og der fik jeg også sagt til den ene skanning, at hvis de så kønnet, måtte de gerne fortælle det. Da jeg havde sagt det højt, kunne jeg godt mærke min egen mangel på situationsfornemmelse.

Der er heldigvis heller ikke så længe til MD den 14. august. Det skal nok gå :)

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak de damer :kiss

Vi er på vej til Århus nu. Skanningen er kl. 12, men vi skal lige på tour de køkken også, så vi starter i IKEA. Jeg er allerede træt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 timers søvn kun afbrudt af 1 tur på toilet!!! Jeg er FAN!!!

Men hvor er det dog svært at vågne <_< og jeg er total radbrækket, har vist ikke rørt mig meget i nat :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Massive plukveer der holdt mig vågen det halve af natten og nu er min mave så øm at den spænder op så snart jeg rører på mig.

Er godt nok træt at graviditet lige nu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt udmattet af for meget søvn.

Sover til omkring kl 10 hver dag.

Men det er så skønt for det er det eneste tidspunkt hvor min ryg ikke gør ondt.

Tilgengæld er hovedet helt ørene :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten 7 mdr henne :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange bleer i newborn køber i ind på forhånd?

 

Vi har indtil videre 3 pakker, i op til 5 kg.

Og 1 pakke af næste str.

 

Vi vil helst have så mange som muligt, så vi ikke står og mangler bleer de først uger.

Men det er jo lidt svært at vide hvor længe de blir under 5kg ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad mig sige det på denne måde... Jeg var ikke i tvivl da Aron kom ud :lol

Jeg ved jo godt at en baby ikke bare kan falde ud, heller ikke tidligere i graviditeten. Men det er jo bare irrationelle tanker. Og måske væske???

Var lige på vægten, og den sagde et kilo mindre end i mandags??? :o :o det kan jo kun være væske!!!!

 

Ha ha :D

 

Jeg tror, at væske er et godt bud. Nu er det jo heller ikke længere så varmt, som det har været :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en skanning med obstetrisk overlæge og (hvis det er som med Theodor) en mega fancy pædiater overlæge med hjertespeciale også - jeg kan ikke få mig til at spørge om noget så "ligegyldigt" som køn. De skanner også helt fokuseret på hjertet, intet andet.

Selvfølgelig er jeg nysgerrig, men det sætter tingene rigtig meget i perspektiv når man oplever hvor meget de sætter i gang pga. min babys lille bitte hjerte. Jeg havde svært ved at forholde mig til det da jeg ventede Theodor, og der fik jeg også sagt til den ene skanning, at hvis de så kønnet, måtte de gerne fortælle det. Da jeg havde sagt det højt, kunne jeg godt mærke min egen mangel på situationsfornemmelse.

Der er heldigvis heller ikke så længe til MD den 14. august. Det skal nok gå :)

:kiss

 

Det kan jeg faktisk godt forstå. Sådan ville jeg også have det.

 

Glæder mig til at høre om scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle dage er det bare hårdere at være gravid end andre dage! Dage hvor man næsten hyler over ikke at eje en ordentlig fodskammel, så man kan have benene oppe, er en af de hårde dage :lolhit

 

Åh - jeg har også permanent overtaget min mands lænestol med mulighed for at læne ryglænet tilbage og med fodskammel... Han får den sgu ikke igen før engang til næste år! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 timers søvn kun afbrudt af 1 tur på toilet!!! Jeg er FAN!!!

Men hvor er det dog svært at vågne <_< og jeg er total radbrækket, har vist ikke rørt mig meget i nat :lol

 Sådan en nat har jeg også haft - dog med underligt mareridt om små hundehvalpe.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange bleer i newborn køber i ind på forhånd?

Vi har indtil videre 3 pakker, i op til 5 kg.

Og 1 pakke af næste str.

Vi vil helst have så mange som muligt, så vi ikke står og mangler bleer de først uger.

Men det er jo lidt svært at vide hvor længe de blir under 5kg ?

Vi har brugt 3 pakker str 1 2-4 kg og er nu godt i gang med str 2 3-6 kg og varer ikke længe dør de bliver byttet ud med str 3 5-9 kg. Men det er svært at spå på forhånd, hvad man har brug for. For hvor stort er barnet ved fødslen og hvor hurtig tager barnet på i vægt... Vi havde 1 pk str 1 og 2 pk str 2 og har valgt at bruge bleer fra rema da de kan købes i byen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt 3 pakker str 1 2-4 kg og er nu godt i gang med str 2 3-6 kg og varer ikke længe dør de bliver byttet ud med str 3 5-9 kg. Men det er svært at spå på forhånd, hvad man har brug for. For hvor stort er barnet ved fødslen og hvor hurtig tager barnet på i vægt... Vi havde 1 pk str 1 og 2 pk str 2 og har valgt at bruge bleer fra rema da de kan købes i byen.

Ja du har fuldstændig ret. Det er svært at sige på forhånd.

Tror vi holder os til de 3 pakker newborn og så køber en del i næste str istedet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at lave reklame herinde:

 

Har lige sat noget tøj/sko til salg i 

 

-ting som ikke har med baby at gøre -

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.