FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så har jeg Været hos lægen.

Det viser sig at jeg har en infektion.

Hvor, det vidste han ikke.

Jeg trykkede diverse steder og lagde mærke til at jeg trak mig sammen når han trykkede i venstre side ved underlivet, og spurgte om jeg var øm der.

Jeg forklarede så at ja, det havde jeg Været nogle dage, men gik bare ud fra at det var ligamentssmerter.

Nej det var det ikke, for de sidder længere nede, siger han.

Så han ringede til herlev føde modtagelse og sagde at jeg ville komme derind til strimmel idag.

Hmm nå.....

Så feberen/sygdommen/infektionen og ømheden er åbenbart en dårlig kombination :-/

:kram Godt du kom afsted, jeg håber alt er ok og at infektionen let kan slås ned :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Godt du kom afsted, jeg håber alt er ok og at infektionen let kan slås ned :kram2

Tak :-)

Håber virkelig ikke at det er andet end en infektion i MIG og ikke bebs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :D Ups, ja det kan jo ske for selv den bedste :D

Det er i hvert fald svært ikke at blive fristet! Men alle 3 ting stod på to-buy listen og alle 3 ting var på tilbud - så det er jo godt :super

Men hvor vildt er det lige at jeg for ordrebekræftigelse 10.16 og 10:51 for jeg mail om at det er afsendt! Det er imponerende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt pletblødning her 4+4 :(

Please fortæl at det ikke behøver betyde, at det ender i spontan abort :(

Det er MEGET normalt at bløde lidt i graviditeten :kram2 Men derfor er det bestemt ikke noget, man ønsker at opleve. Jeg håber inderligt for dig, at det ikke betyder noget som helst, og så længe det 'kun' er pletblødning, så tror jeg ikke du behøver være så urolig. Dog ville jeg så endnu mere ønske for dig, at du får mulighed for at få taget blodprøver af din læge (gerne 2 stk med et par dages mellemrum, så man kan vurdere om HCG stiger). Ellers kan jeg nok ikke sige noget beroligende til dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvert fald svært ikke at blive fristet! Men alle 3 ting stod på to-buy listen og alle 3 ting var på tilbud - så det er jo godt :super

Men hvor vildt er det lige at jeg for ordrebekræftigelse 10.16 og 10:51 for jeg mail om at det er afsendt! Det er imponerende!

De kan virkelig gøre det hurtigt nogle steder :super og lækkert med et par ups-køb ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerfamilie har lige fundet på, at vi allesammen skal mødes ude i mine svigerforældres sommerhus (tre kvarters kørsel herfra vores hjem) i den weekend jeg har termin. Og hvis jeg går over tid så insisterer min svigerfar altså på, vi godt kan være med.

Må indrømme jeg ikke er helt vild med ideen. Overhovedet ikke faktisk.

For det første fordi at det gør at jeg har næsten har halvanden times kørsel til sygehus, og også fordi jeg ikke har lyst til at gå i fødsel blandt så mange mennesker. Men også fordi jeg tænker man ikke har meget overskud på det tidspunkt i graviditeten.

Er førstegangsfødende, så har ingen erfaring omkring hvordan det hele forholder sig på det tidspunkt?

Hvad tænker i? ☺

No way! Da jeg gik 4 over tiden med min datter, havde jeg på ingen måde overskud til at deltage i noget som helst de sidste 4 dage. Lå bare på sofaen og så OL :-P Jeg havde meget brug for at være "inde i mig selv" og koncentrere mig om, alt der skulle ske.

Bliv du hjemme! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For noget tid siden var det snak om klyx i min gravidtråd, og da jeg fik opfattelsen af at flere var interesserede i det, opdaterer jeg lige her med lidt serviceinfo :)

Jeg har netop købt 120 ml phosfat klyx (som ifølge min jm er det samme som de bruger på hospitalerne) uden recept og til ca 60 kr på apoteket. :)

Min jm har frarådet mig at bruge det, hvis der er under 7 min mellem veerne, fordi jeg tidligere har født hurtigt, men ellers givet grønt lys :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men så så man da i øvrigt lige mig skulle have taget blodprøve til doubletest i morges. Havde lagt en god plan og kørte afsted, så jeg ville kunne være der, når de åbnede 7.30. Men.... jeg har sgu da aldrig været på Herlev Hospital før. Jeg brugte de første 15 minutter på at cirkle rundt og rundt og forsøge at finde en parkeringsplads, der bare lå i NÆRHEDEN af den opgang, jeg skulle op på. Da jeg endelig nåede derop, kunne jeg selvfølgelig ikke finde det skide ambulatorium, men til sidst fandt jeg det da. 

Fik taget blodprøven og tænkte, at nu var det så endelig tid til, at jeg kunne køre hjem og så tage cyklen til arbejde.

Men.

Så fór jeg jo for fanden vild igen og kunne ikke på nogen måde finde den skide parkeringskælder  :shooter  :shooter Jeg tog elevatorer op og ned og gik hen ad de laaaange gange... og til sidst bristede boblen for min stakkels hormonella-preggis krop. Så jeg begyndte - naturligvis - at stortude. Hvorefter jeg jo så igen vadede rundt og rundt og rundt. Til SIDST fandt jeg dog min bil....

 

 

Jeeeeeeeez Louiiiise :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men så så man da i øvrigt lige mig skulle have taget blodprøve til doubletest i morges. Havde lagt en god plan og kørte afsted, så jeg ville kunne være der, når de åbnede 7.30. Men.... jeg har sgu da aldrig været på Herlev Hospital før. Jeg brugte de første 15 minutter på at cirkle rundt og rundt og forsøge at finde en parkeringsplads, der bare lå i NÆRHEDEN af den opgang, jeg skulle op på. Da jeg endelig nåede derop, kunne jeg selvfølgelig ikke finde det skide ambulatorium, men til sidst fandt jeg det da.

Fik taget blodprøven og tænkte, at nu var det så endelig tid til, at jeg kunne køre hjem og så tage cyklen til arbejde.

Men.

Så fór jeg jo for fanden vild igen og kunne ikke på nogen måde finde den skide parkeringskælder :shooter :shooter Jeg tog elevatorer op og ned og gik hen ad de laaaange gange... og til sidst bristede boblen for min stakkels hormonella-preggis krop. Så jeg begyndte - naturligvis - at stortude. Hvorefter jeg jo så igen vadede rundt og rundt og rundt. Til SIDST fandt jeg dog min bil....

Jeeeeeeeez Louiiiise :rolleyes

:D Jeg ser det for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men så så man da i øvrigt lige mig skulle have taget blodprøve til doubletest i morges. Havde lagt en god plan og kørte afsted, så jeg ville kunne være der, når de åbnede 7.30. Men.... jeg har sgu da aldrig været på Herlev Hospital før. Jeg brugte de første 15 minutter på at cirkle rundt og rundt og forsøge at finde en parkeringsplads, der bare lå i NÆRHEDEN af den opgang, jeg skulle op på. Da jeg endelig nåede derop, kunne jeg selvfølgelig ikke finde det skide ambulatorium, men til sidst fandt jeg det da.

Fik taget blodprøven og tænkte, at nu var det så endelig tid til, at jeg kunne køre hjem og så tage cyklen til arbejde.

Men.

Så fór jeg jo for fanden vild igen og kunne ikke på nogen måde finde den skide parkeringskælder :shooter :shooter Jeg tog elevatorer op og ned og gik hen ad de laaaange gange... og til sidst bristede boblen for min stakkels hormonella-preggis krop. Så jeg begyndte - naturligvis - at stortude. Hvorefter jeg jo så igen vadede rundt og rundt og rundt. Til SIDST fandt jeg dog min bil....

Jeeeeeeeez Louiiiise :rolleyes

Jeg var også SÅ forvirret, da jeg var på Herlev første gang :D Kunne slet ikke finde rundt :wacko

Og problemet med parkeringen er jo også, at den faktisk ligger på 3. sal, selvom det er nede ved jorden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt pletblødning her 4+4 :(

Please fortæl at det ikke behøver betyde, at det ender i spontan abort :(

Jeg pletblødte on/off indtil 9+5 uden det havde en betydning, så håber på det bedste for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt pletblødning her 4+4 :(

Please fortæl at det ikke behøver betyde, at det ender i spontan abort :(

Jeg vil være ærlig og sige, at det kan gå begge veje :( Har selv oplevet begge dele.

Men lillesøster i min mave er et bevis på, pletblødning godt kan ende med en fin graviditet :)

Håber det bedste for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men så så man da i øvrigt lige mig skulle have taget blodprøve til doubletest i morges. Havde lagt en god plan og kørte afsted, så jeg ville kunne være der, når de åbnede 7.30. Men.... jeg har sgu da aldrig været på Herlev Hospital før. Jeg brugte de første 15 minutter på at cirkle rundt og rundt og forsøge at finde en parkeringsplads, der bare lå i NÆRHEDEN af den opgang, jeg skulle op på. Da jeg endelig nåede derop, kunne jeg selvfølgelig ikke finde det skide ambulatorium, men til sidst fandt jeg det da.

Fik taget blodprøven og tænkte, at nu var det så endelig tid til, at jeg kunne køre hjem og så tage cyklen til arbejde.

Men.

Så fór jeg jo for fanden vild igen og kunne ikke på nogen måde finde den skide parkeringskælder :shooter :shooter Jeg tog elevatorer op og ned og gik hen ad de laaaange gange... og til sidst bristede boblen for min stakkels hormonella-preggis krop. Så jeg begyndte - naturligvis - at stortude. Hvorefter jeg jo så igen vadede rundt og rundt og rundt. Til SIDST fandt jeg dog min bil....

Jeeeeeeeez Louiiiise :rolleyes

Det lyder altså lidt hårdt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så i øvrigt en lille bitte babypige idag, da jeg var ved bageren. Tænk at man virkelig får lov at få sådan en :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerfamilie har lige fundet på, at vi allesammen skal mødes ude i mine svigerforældres sommerhus (tre kvarters kørsel herfra vores hjem) i den weekend jeg har termin. Og hvis jeg går over tid så insisterer min svigerfar altså på, vi godt kan være med.

Må indrømme jeg ikke er helt vild med ideen. Overhovedet ikke faktisk.

For det første fordi at det gør at jeg har næsten har halvanden times kørsel til sygehus, og også fordi jeg ikke har lyst til at gå i fødsel blandt så mange mennesker. Men også fordi jeg tænker man ikke har meget overskud på det tidspunkt i graviditeten.

Er førstegangsfødende, så har ingen erfaring omkring hvordan det hele forholder sig på det tidspunkt?

Hvad tænker i? ☺

At han da slet ikke skal bestemme hvad du skal og ikke skal,, ;)

Du skal gøre det DU føler er rigtigt, også er den sådan set ikke længere. Hvis de vælger at blive sure over at du vælger at sige nej, så er det deres problem :)

Min kærestes familie holder familietur 3 uger før min termin.(I September)

Det er nær Hurup Thy og vi bor i Herning, og jeg har sagt til min kæreste at jeg altså ikke vil være der en hel weekend.

(Jeg er trykkest ved at være tæt på Herning, fordi det er der jeg gerne vil føde, og der kender jeg jordmoderne, lægerne osv, så er jeg altså ligeglad med at der også er et sygehus i Thisted)

Vi har snakket om, at tage derop i nogle timer Lørdag, og det er også det.

Jeg kan egentlig heller ikke rigtig være med til så mange ting, andet end brætspil og være dommer til nogle af deres udendørs aktiviteter ;)

Jeg tror nok, at de skal forstå det.

Og hvis ikke, er det ikke vores problem :P

(De kan i princippet være ligeglade, når vi nok skal betale vores del, af familie turen alligevel)

Og jeg er også førstegangs fødende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntring og også de "negative" erfaringer. Ved godt det kan gå begge veje. Øv øv øv!

Jeg må vist bare se det an og håbe det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JM i morgen, jeg er lidt spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også SÅ forvirret, da jeg var på Herlev første gang :D Kunne slet ikke finde rundt :wacko

Og problemet med parkeringen er jo også, at den faktisk ligger på 3. sal, selvom det er nede ved jorden :rolleyes

JA!!! Det var også dét der totalt fuckede det op for mig :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herlev hospital er så skidt opbygget, har været i praktik derude og gangene var bare fulde af folk der var blevet godt og grundig væk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej er begyndt at vralte lidt nu.

Kan jo gå gåsegang med gæsne herhjemme nu :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til første JM-besøg i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til første JM-besøg i dag :)

Gik det godt? Jeg er selv ret spændt på i morgen, der er noget mere at tale om denne gang, end første gang med W.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik det godt? Jeg er selv ret spændt på i morgen, der er noget mere at tale om denne gang, end første gang med W.

Ja de var rigtig søde :) Der skete dog ikke så meget. Må se om jeg får lavet en opdatering i min tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay  :yay 20+0  :yay  :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne købe uld bodyer til de små trolde, det behøver ikke at være fancy mærker eller noget. Hvor køber i ganske neutrale bodyer til fornuftige priser henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.