FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg er så også blevet en af dem der tisser i bukserne nu :( Jeg har fået en rigtig tør hoste og hoster konstant, og så tisser jeg altså når ind imellem. Jeg tror det er pollen allergi, men var til lægen idag til almindelig graviditets undersøgelse, og lægen tog det ikke særlig tungt, den hoste må jeg bare leve med var beskeden <_<

Øv det er da træls :(

Hvordan går det ellers? Har du stadig fornemmelsen af optræk til noget?

Del dette indlæg

Jeg føler mig virkelig gravid nu :O :rolleyes Det har spændt nederst i maven i dag, jeg føler mig stakåndet og har det ikke godt med at bukke mig ned. Det er sqi lidt øv, når man ikke rigtig kan se det endnu. Glææææder mig sådan til at få mere mave :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så også blevet en af dem der tisser i bukserne nu :( Jeg har fået en rigtig tør hoste og hoster konstant, og så tisser jeg altså når ind imellem. Jeg tror det er pollen allergi, men var til lægen idag til almindelig graviditets undersøgelse, og lægen tog det ikke særlig tungt, den hoste må jeg bare leve med var beskeden <_<

Øv hvor træls at du skal døje med det også :( men set fra den lyse side har du ikke så langt igen!

Håber at din hoste går væk af sig selv igen, ellers ville jeg godt nok blive mere insisterende overfor lægen eller finde en anden! For det er da godt nok belastende.

Jeg føler mig virkelig gravid nu :O :rolleyes Det har spændt nederst i maven i dag, jeg føler mig stakåndet og har det ikke godt med at bukke mig ned. Det er sqi lidt øv, når man ikke rigtig kan se det endnu. Glææææder mig sådan til at få mere mave :kuller

Kan godt huske den periode :) men før end du ved af det, så er maven der pludselig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at jeg har migræne, men min læge er overbevist om at jeg har bihulebetændelse, selvom jeg ingen symptomer har på det, udover hovedpinen/migræne og det lader ikke til at han lytter rigtig til mig. Jeg har for tiden hovedpine stort set hver dag, men har på to uger haft migræne"anfald" to gange, hvor jeg har kastet op, og har måtte ligge i mørke med kold klud på panden.

Du lyder bare til at have godt styr på migræne - ved du om man kan gøre et eller andet for at forhindre anfald eller gøre noget ved smerten når den først er kommet?

Prøv at Google migræne og fødevarer :) så har sundhedsstyrelsen lavet en side med ting, der kan udløse det :) Jeg kan fx ikke tåle Chili, ingefær, sukker og Pepsi Max :unsure men man skal prøve sig mega meget frem. Jeg har sprøjter når jeg har et anfald, men ellers virker kulde og mørke bedst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv det er da træls :(

Hvordan går det ellers? Har du stadig fornemmelsen af optræk til noget?

Tak for din omtanke :)

Jeg syntes det er gået i sig selv igen, og så for kort tid siden begyndte det at spænde i lænden igen. Præcis som da jeg havde veer. Men ellers så føler jeg ikke det er lige oppe over... Jeg skal nok også lige forbi torsdag i næste uge, der er jeg 35+4, samme dag som Dicte blev født.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor træls at du skal døje med det også :( men set fra den lyse side har du ikke så langt igen!

Håber at din hoste går væk af sig selv igen, ellers ville jeg godt nok blive mere insisterende overfor lægen eller finde en anden! For det er da godt nok belastende.

Kan godt huske den periode :) men før end du ved af det, så er maven der pludselig!

Nej heldigvis! Jeg syntes også det var et lidt fladt svar, hun plejer ellers at være god min læge. Men hun lyttede på mig, og alt lød normalt. På trods af jeg var ved at hoste lungerne op flere gange mens jeg var derinde <_<

Vi har heldigvis min mands tante som er læge, så må jeg prøve om hun kan hjælpe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er nemlig dejligt når maven kommer frem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, håber sådan at jeg hører til herinde nu - og at jeg bliver her de næste 36 uger!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, håber sådan at jeg hører til herinde nu - og at jeg bliver her de næste 36 uger!

Iihh hvor spændende! :glad jeg hepper!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Iihh hvor spændende! :glad jeg hepper!

Tak for hep!

Jeg har nu to gange kunnet lave en meget svag streg efter tiden var gået, så nu håber jeg den bliver rigtig positiv om et par dage! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for hep!

Jeg har nu to gange kunnet lave en meget svag streg efter tiden var gået, så nu håber jeg den bliver rigtig positiv om et par dage! :yay

:goodluck 

Jeg håber du kommer herind og du bliver herinde! :yay 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv efter 3 uger uden behandling er min hyperemisis vist på vej tilbage :( Det har jeg ikke bedt om.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yay det ønsker jeg virkelig for dig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at jeg har migræne, men min læge er overbevist om at jeg har bihulebetændelse, selvom jeg ingen symptomer har på det, udover hovedpinen/migræne og det lader ikke til at han lytter rigtig til mig. Jeg har for tiden hovedpine stort set hver dag, men har på to uger haft migræne"anfald" to gange, hvor jeg har kastet op, og har måtte ligge i mørke med kold klud på panden.

Du lyder bare til at have godt styr på migræne - ved du om man kan gøre et eller andet for at forhindre anfald eller gøre noget ved smerten når den først er kommet?

Bihulebetændelse :blink Nu har jeg aldrig selv oplevet migræneanfald, men jeg har da haft bihulebetændelse, og det synes jeg nu slet ikke lyder sådan som migræne defineres.

Det med at forebygge anfald og afkorte anfaldene er bare så diffust, og det er meget forskelligt, hvad der virker på den enkelte. Der forskes jo stadig på livet løs for at finde ud af, hvorfor nogen egentlig får migræne. Det med at undgå visse fødevarer kan måske virke for nogle, men igen er det meget individuelt, hvad der lige virker. Hvis du ved, om der er noget præcist, du gør, der udløser anfald - fx stress eller hård fysisk anstrengelse, så ved du jo, hvor du skal passe på.

Almindelig håndkøbsanalgetika virker som regel ikke, der skal lidt kradsere ting ting til, som du skal have på recept. Men hvis lægen mener, at du har bihulebetændelse, har du måske svært ved at få ham til at overtalt ham til at afprøve det.

Kunne du ikke gå til en øre-næse-halslæge og få kigget i dine bihuler. Hvis de er clear, kan du jo i hvert fald udelukke det som grund til dine smerter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dét håber jeg også :wee :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv efter 3 uger uden behandling er min hyperemisis vist på vej tilbage :( Det har jeg ikke bedt om.

Hvilken medicin for du mod blærebetændelse? Det kan jo være den

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilken medicin for du mod blærebetændelse? Det kan jo være den

Selexid (staveplade). De mest almindelige bivirkninger er kvalme, opkast og diarré men har det bare som da Hyperemesis igen. Men er færdig med pinicillin så håber at jeg bliver bedre de næste par dage. Ellers skal jeg til læge på tirsdag. Så må han sende en ny henvisning til behandling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv :numse

Det har du ikke fortjent! Håber det er penicillinen, så du snart er frisk igen :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

:goodluck

Jeg håber du kommer herind og du bliver herinde! :yay

Yay det ønsker jeg virkelig for dig :)

Dét håber jeg også :wee :bd

:yay

Hvor er i søde alle sammen!! :lovebk

Jeg glææææder mig til "rigtigt" at være herinde! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har virkelig følt mig gravid i dag :gravid vi har fejret Maja's fødselsdag i dag, selvom hun først fylder år på lørdag, og jeg føler godt nok at jeg har været i gang hele dagen. Mine fødder er godt trætte...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv :numse

Det har du ikke fortjent! Håber det er penicillinen, så du snart er frisk igen :kram

Tak søde :kram2

Er desværre ikke blevet bedre så i dag til skriftlig eksamen har jeg fået særtilladelse til at styrte ud af døren selv og så er det bare for den tilsynsførende at følge med. Det blev heldigvis ikke nødvendigt men det var rart at have klare linjer fra start af :)

Er nu 40 % igennem eksamen men mangler stadig den sværeste.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det andre der vågner om natten med krampe i benene? Nu er det 3. gang i den her uge og det gør godt nok ondt! Jeg kan stadig mærke det her til morgen :( nogle der evt har nogle råd?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det andre der vågner om natten med krampe i benene? Nu er det 3. gang i den her uge og det gør godt nok ondt! Jeg kan stadig mærke det her til morgen :( nogle der evt har nogle råd?

Ikke endnu men gjorde det med Felix. Håber det går over igen. Kender ikke de gyldne råd desværre :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke endnu men gjorde det med Felix. Håber det går over igen. Kender ikke de gyldne råd desværre :kram2

Tak og jeg håber du slipper for Nøj det er ubehageligt :(

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.