FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Hvordan har i haft det med varmen idag? Jeg har haft ekstrem mange plukkeveer, tænker det måske har en sammenhæng. Og ellers er jeg glad for jeg 'kun' skal være gravid til juli, tænk en hel sommer som højgravid ;) pyh!

I går da jeg malede blev jeg ret dårligt og kastede min frokost op. I dag har jeg siddet stille og ellers slappet af og har haft det fint :)

Del dette indlæg

Pyha den øverste del af mit underliv har føltes helt vildt spændt i dag :( er det fordi den lille begynder at fylde? Kan det passe når jeg kun er knap 20 uger henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha den øverste del af mit underliv har føltes helt vildt spændt i dag :( er det fordi den lille begynder at fylde? Kan det passe når jeg kun er knap 20 uger henne?

Ja sygeplejersken sagde sidst til mig at bl.a. Mavesækken er klemt godt op.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan har i haft det med varmen idag? Jeg har haft ekstrem mange plukkeveer, tænker det måske har en sammenhæng. Og ellers er jeg glad for jeg 'kun' skal være gravid til juli, tænk en hel sommer som højgravid ;) pyh!

Ok kan ikke lave meget i dag i den her varme uden at få hovedpine og blive dårlig. Øv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok kan ikke lave meget i dag i den her varme uden at få hovedpine og blive dårlig. Øv.

Nej det er frygteligt.

Gik ned tik brugsen og hjem igen, en tur på 15 min, og nu ligger jeg med hovedpine.

Surt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er frygteligt.

Gik ned tik brugsen og hjem igen, en tur på 15 min, og nu ligger jeg med hovedpine.

Surt.

Er ved at gøre Asgers værelse klar. Vil gerne snart være færdig, da vi nok skal til at lave badeværelse mm. men magter ikke at lave noget derinde i den varme. Jeg kaster op af det :( Må se om jeg kan lidt i aften, når Felix er lagt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ved at gøre Asgers værelse klar. Vil gerne snart være færdig, da vi nok skal til at lave badeværelse mm. men magter ikke at lave noget derinde i den varme. Jeg kaster op af det :( Må se om jeg kan lidt i aften, når Felix er lagt.

Puha, så er du da også slemt ramt.

Tror temperaturen falder lidt de næste dage, så det bliver ti at holde ud igen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glukose belastning og varme er altså ikke fedt - godt jeg aldrig mere skal det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glukose belastning og varme er altså ikke fedt - godt jeg aldrig mere skal det!

Nej det kan bestemt ikke være sjovt. Håber på en kølig dag den 7/7 når jeg skal af sted.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kolde fodbad kan virkelig anbefales her i varmen. Det køler bare hele kroppen af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det prøver jeg imorgen, hvis det bliver ligeså varmt.

Lige nu er jeg døden nær af hovedpine :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det prøver jeg imorgen, hvis det bliver ligeså varmt.

Lige nu er jeg døden nær af hovedpine :(

Jeg døjer også med hovedpine her til aften. Er så træt af det. Håber den er væk imorgen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg døjer også med hovedpine her til aften. Er så træt af det. Håber den er væk imorgen.

Ja, det er så irriterende, for det er aldrig bare en lille hovedpine.

Det er altid en slem én, hvor jeg kun kan ligge i sengen eller på sofaen og være ynkelig.

Krydser også fingre for, at imorgen er bedre for os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er så irriterende, for det er aldrig bare en lille hovedpine.

Det er altid en slem én, hvor jeg kun kan ligge i sengen eller på sofaen og være ynkelig.

Krydser også fingre for, at imorgen er bedre for os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Koldt fodbad er guld værd her i varmen :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Koldt fodbad er guld værd her i varmen :-)

Det står den også på imorgen uanset hovedpine.

Kroppen skal køles ned i den her hede.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Store tudetur here we come!

Ja jeg var så på vægten i morges (min evige fjende) og BUM 1,6 kg er kommet på i løbet af en uge ;-( ialt har jeg taget 3 kg ( og vejer nu 96,9) på i løbet af 22 uger.

Jeg kan slet ikke have det og specielt ikke når manden og venner kommer med et "hva så flæske" - "hold da op hvor er du tyk" osv.

Kort fortalt har jeg igennem mange år kæmpet med vægttab og smed en del kilo inden jeg blev gravid.

Synes det et voldsomt meget jeg har taget på ;-( har lige nu mest lyst til at grave mig ned. Jeg skammer mig sådan!

Er jeg helt tosset ? Lige nu har jeg slet ikke lyst til at lave en lillebrøster i fremtiden med tanken om at jeg vil stige i vægt.

Hvor meget har i taget på (også under tidligere graviditeter)?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg var så på vægten i morges (min evige fjende) og BUM 1,6 kg er kommet på i løbet af en uge ;-( ialt har jeg taget 3 kg ( og vejer nu 96,9) på i løbet af 22 uger.

Jeg kan slet ikke have det og specielt ikke når manden og venner kommer med et "hva så flæske" - "hold da op hvor er du tyk" osv.

Kort fortalt har jeg igennem mange år kæmpet med vægttab og smed en del kilo inden jeg blev gravid.

Synes det et voldsomt meget jeg har taget på ;-( har lige nu mest lyst til at grave mig ned. Jeg skammer mig sådan!

Er jeg helt tosset ? Lige nu har jeg slet ikke lyst til at lave en lillebrøster i fremtiden med tanken om at jeg vil stige i vægt.

Har du taget 3 kg på på 22 uger?

Det er da ingenting :)

Jeg er 19+6 og har taget ca. 6 på indtil videre og vejer 85.

Har det heller ikke godt med de ekstra kg, fordi jeg i forvejen trængte til at smide 10-15, men jeg prøver at lade være at tænke for negativt.

Ja, det bliver pissehårdt arbejde at få dem af igen, men jeg tager ikke specielle hensyn, mens jeg er gravid.

Jeg tager det på, jeg tager på.

Så tager jeg bøvlet bagefter.

Min mand kalder mig også tykke, men han har jo ret, he he ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du taget 3 kg på på 22 uger?

Det er da ingenting :)

Jeg er 19+6 og har taget ca. 6 på indtil videre og vejer 85.

Har det heller ikke godt med de ekstra kg, fordi jeg i forvejen trængte til at smide 10-15, men jeg prøver at lade være at tænke for negativt.

Ja, det bliver pissehårdt arbejde at få dem af igen, men jeg tager ikke specielle hensyn, mens jeg er gravid.

Jeg tager det på, jeg tager på.

Så tager jeg bøvlet bagefter.

Min mand kalder mig også tykke, men han har jo ret, he he ;)

Synes det er sejt du kan tage det så cool :-)

Når folk (man ikke har set i 100 år)spøger/siger "Det er da vist lige op over han skal ud" så tænker jeg at jeg må være abnorm tyk/stor. Det er lidt som at få en lussing :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2

Du har overhovedet ikke taget meget på! Tror mænd bare vil kalde en det, fordi det pludselig er "lovligt" at gøre det:( men derfor er det stadig ikke sjovt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er sejt du kan tage det så cool :-)

Når folk (man ikke har set i 100 år)spøger/siger "Det er da vist lige op over han skal ud" så tænker jeg at jeg må være abnorm tyk/stor. Det er lidt som at få en lussing :-(

Nogle dage er det nemmere end andre.

Men den der kommentar du har fået, er da også under bæltestedet, så kan godt følge at du er ked af det.

Meget af fylden er jo også fordi man er oppustet.

Om morgenen ser jeg kun lidt gravid ud, men ligeså snart jeg får spist, ligner jeg er spærreballon.

Det har altid generet mig tidligere, hvor jeg bare gerne ville være tynd.

Men nu er jeg gravid, så synes ikke det gør noget at maven kan ses. Jeg vil gerne have folk kan se, jeg er gravid.

Og alle er jo bygget forskelligt, men alle gravide maver er smukke, så folk der kommer med dumme kommentarer skal ignoreres, så vi alle kan nyde vores voksende maver :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæææft.. Jeg er træææææt, forkvalmet og kaster op, helt vildt i dag- og i eftermiddag og aften skal jeg være alene med vores datter. Lige i dag magter jeg det slet ikke :( Slet ikke hvis ikke jeg får det bedre. Kan ikke finde ro til at sove, selvom jeg er sikker på, at det ville hjælpe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da super flot, du ikke har taget mere på :super

Jeg ved selv, at det er svært at acceptere den stigende vægt, men belønningen er god og kampen efterfølgende for at smide de kg vores datter havde givet, plus nogle trøstespisningkilo, var "nem" for jeg ville jo sikre mig at kunne lave en masse med hende osv. :)

Jeg tog 10 kg på med M.

Denne gang har jeg indtil videre ikke taget på, er 9+2, men jeg forstår det ikke helt, for jeg må spise ret ofte for at holde kvalme rimelig i skak. Måske siger det pludselig BUM på et par dage.

Stort :kram til dig

Del dette indlæg

Annonce ♥

EJ, jeg synes altså ikke 3 kg er meget, når du er lidt over halvvejs i din graviditet. Hvis man er svært overvægtig som mig, så anbefaler de, at man forsøger at lade være med at tage mere end 4-6 kg på, men den kategori hører du nok ikke til, selv hvis du har nogle ekstra kg. Du vil sikkert skulle tage 6-8 kg på, og selv hvis det bliver lidt mere, så er det sgu også ok. Det kan jo skyldes vand i kroppen og andet, man ikke selv er herre over. 

Jeg synes, du skal give din mand besked på, at du er meget sensitiv om din vægt og bliver ked af det, når han kommer med sådan en flæske-kommentar (møg-tarveligt). Bed ham om at rose din mave, hvis han skal kommentere den. Ellers må han sgu holde sin kæft med mindre HAN føder den næste!!! :sm 

I øvrigt kan jeg nævne, at jeg er 14+4, og indtil for en uge siden, havde jeg taget 1,5 kg på, og pludselig havde jeg på 2 dage taget yderligere 1,3 på. Jeg blev lidt chokeret og ærgerlig, da jeg jo helst kun skal tage 4-6 kg på fordelt over hele graviditeten, men efter et par dage, der havde jeg altså tabt knapt 1 kg, så jeg nu har taget ca. 2 kg på i alt. Jeg nævner det bare for at sige, at når man tager på så hurtigt, så er kan det godt være, at tallet bliver lavere igen et par dage efter. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

EJ, jeg synes altså ikke 3 kg er meget, når du er lidt over halvvejs i din graviditet. Hvis man er svært overvægtig som mig, så anbefaler de, at man forsøger at lade være med at tage mere end 4-6 kg på, men den kategori hører du nok ikke til, selv hvis du har nogle ekstra kg. Du vil sikkert skulle tage 6-8 kg på, og selv hvis det bliver lidt mere, så er det sgu også ok. Det kan jo skyldes vand i kroppen og andet, man ikke selv er herre over.

Jeg synes, du skal give din mand besked på, at du er meget sensitiv om din vægt og bliver ked af det, når han kommer med sådan en flæske-kommentar (møg-tarveligt). Bed ham om at rose din mave, hvis han skal kommentere den. Ellers må han sgu holde sin kæft med mindre HAN føder den næste!!! :sm

I øvrigt kan jeg nævne, at jeg er 14+4, og indtil for en uge siden, havde jeg taget 1,5 kg på, og pludselig havde jeg på 2 dage taget yderligere 1,3 på. Jeg blev lidt chokeret og ærgerlig, da jeg jo helst kun skal tage 4-6 kg på fordelt over hele graviditeten, men efter et par dage, der havde jeg altså tabt knapt 1 kg, så jeg nu har taget ca. 2 kg på i alt. Jeg nævner det bare for at sige, at når man tager på så hurtigt, så er kan det godt være, at tallet bliver lavere igen et par dage efter.

Her er jeg meget meget enig. Synes virkelig ikke at det er meget med 3 kg på 20 uger plus synes jeg ikke det er fair af din mand at komme med de kommentarer. Jeg er selv svært overvægtig men jeg har været "heldig" og tabt mig i graviditeten men selvom jeg har gjort det kan jeg ikle se den der gravide mave som man bare burde se nu. Så jeg synes virkelig det er hårdt når jeg får kommentarer på min mave så kan godt forstå dig... men tror vi også må huske på at de nok mener det på den bedste måde. Men sig fra hvis det går dig på. Du skal i hvert fald få nogle :kram herfra

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.