FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Tak

Fordi jeg jo kun er ca 4+4 idag. Og aborterede i januar da jeg var i uge 10. Og mine svigerforældre reagere ikke så godt på graviditeter. De har aldrig selv været gravide, og ser kun det negative i graviditeten. Og vi fortalte det tidligt da jeg ventede vores søn, og de gjorde det første trimester til et helvede.

Øv :kram Håber det bliver bedre denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm toast :D

:mam

Hvad fandt i ud af hos lægen? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:mam

Hvad fandt i ud af hos lægen? :kram2

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft, hvor er jeg sølle. Har sovet hele dagen, og nu er kvalmen næsten væk, men er til gengæld helt dvask-agtig :prik

Og så er jeg ved at få spat af, at jeg hele tiden får nye cravings.

For leden var det æblejuice. I onsdags var det kanelknækbrød. Igår poletter. Og idag pommes fritter. Og hver gang virker det nærmest livsnødvendigt, at jeg får det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt sutter og suttehoveder til flasken, just in case :)

Har snakket med JM og været hos lægen med urinprøve. Ingen spor af bakterier, men meget blod deri plus er plus for protein. Nu bliver prøven dyrket til på mandag, så må vi se! Læge og JM er ikke enige i, hvordan det skal håndteres <_<

Aftalen er at se an, hvis jeg fortsat har meget murren og det udvikler sig, så skal jeg kontakte JM- hun tror kroppen gør sig klar. Blev helt i tvivl, om jeg skulle gøre noget, men det skal jeg ikke, kun kontakte hende, hvis jeg bliver bekymret eller det fortsætter og ikke kan hviles væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:mam

Hvad fandt i ud af hos lægen? :kram2

  

:ditto

At jeg har en låsning i ryggen :D Som trækker om i maven på mig. Og formentlig bare øm af at kaste op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt sutter og suttehoveder til flasken, just in case :)

Har snakket med JM og været hos lægen med urinprøve. Ingen spor af bakterier, men meget blod deri plus er plus for protein. Nu bliver prøven dyrket til på mandag, så må vi se! Læge og JM er ikke enige i, hvordan det skal håndteres <_<

Aftalen er at se an, hvis jeg fortsat har meget murren og det udvikler sig, så skal jeg kontakte JM- hun tror kroppen gør sig klar. Blev helt i tvivl, om jeg skulle gøre noget, men det skal jeg ikke, kun kontakte hende, hvis jeg bliver bekymret eller det fortsætter og ikke kan hviles væk.

Dejligt at der er købt sutter og suttehoveder :)

Men øv, alle de bekymringer altså :kram2 Håber det kan hviles væk, og at han bliver derinde til minimum 37+ :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg har en låsning i ryggen :D Som trækker om i maven på mig. Og formentlig bare øm af at kaste op...

Av, det lyder ikke rart :kram Men det giver jo egentlig god mening med alt det opkast :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 29+0 Jubii

Men drømte i nat at jeg fædre en fin lille pige i dag på 1500 gram og 40 cm. Men selvom hun kom allerede nu så trak hun vejret fint selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gjorde de siden det blev et helved?

De blev ved med at sige at nu skulle vi jo ikke glæde os for tideligt, det kunne jo stadig nå og gå galt. Og fortalte om alle dem de kendte der havde aborterede, eller hvis babyer døde kort inden eller efter fødslen.

Og var fuldstændig uforstående eller bebrejdede mig, når jeg havde graviditets gener, som kvalme, træthed eller bækkenløsning.

Fx var de sure over at jeg ikke ville med ud og gå 5 km da jeg havde bækkenløsning.

Og i den forbindelse blev jeg nået så led og ked af når de sagde, "graviditet er ikke en sygdom!" Når jeg prøvede at forklare hvorfor jeg måske ikke ville med.

Og da jeg blev indlagt med svangerskabsforgiftning ringede svigerfar til min mor og sagde "så er babyen død!"

Jeg har en søn på 3 år nu, han blev født 4 uger efter min svigerfars opringning til min mor.

Sorry det blev vist en længere smøre.

Normalt er mine svigerforældre de sødeste mennesker. Bare ikke når det gælder graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev ved med at sige at nu skulle vi jo ikke glæde os for tideligt, det kunne jo stadig nå og gå galt. Og fortalte om alle dem de kendte der havde aborterede, eller hvis babyer døde kort inden eller efter fødslen.

Og var fuldstændig uforstående eller bebrejdede mig, når jeg havde graviditets gener, som kvalme, træthed eller bækkenløsning.

Fx var de sure over at jeg ikke ville med ud og gå 5 km da jeg havde bækkenløsning.

Og i den forbindelse blev jeg nået så led og ked af når de sagde, "graviditet er ikke en sygdom!" Når jeg prøvede at forklare hvorfor jeg måske ikke ville med.

Og da jeg blev indlagt med svangerskabsforgiftning ringede svigerfar til min mor og sagde "så er babyen død!"

Jeg har en søn på 3 år nu, han blev født 4 uger efter min svigerfars opringning til min mor.

Sorry det blev vist en længere smøre.

Normalt er mine svigerforældre de sødeste mennesker. Bare ikke når det gælder graviditet.

Okay, de lyder godt nok onde, specielt den med din svigerfar. Har de aldrig fået børn naturligt? Øv da, men hvorfor fortælle du er gravid så hurtig, hvis de er så usympatiske på dette punkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er mens officielt fraværende.

Og fik den første positive test i mandags.

Og første lægebesøg på mandag.

Så her er :stork påvej, med forhåbelig en lille juli baby.

Og idag skal hele min familie så have det at vide. Er rimelig ræd for det lige nu.

Men ikke så meget som for at skulle fortælle svigerforældrene det i morgen.

Stort tillykke igen. Nyd du er gravid og så luk ørene for svigernen. Eller start med at sige. Nu skal jeg fortælle noget godt og jeg har ikke brug for at høre andet end et stort tillykke fra jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cote name="Haarup" post="677858" timestamp="1415971794"]

De blev ved med at sige at nu skulle vi jo ikke glæde os for tideligt, det kunne jo stadig nå og gå galt. Og fortalte om alle dem de kendte der havde aborterede, eller hvis babyer døde kort inden eller efter fødslen.

Og var fuldstændig uforstående eller bebrejdede mig, når jeg havde graviditets gener, som kvalme, træthed eller bækkenløsning.

Fx var de sure over at jeg ikke ville med ud og gå 5 km da jeg havde bækkenløsning.

Og i den forbindelse blev jeg nået så led og ked af når de sagde, "graviditet er ikke en sygdom!" Når jeg prøvede at forklare hvorfor jeg måske ikke ville med.

Og da jeg blev indlagt med svangerskabsforgiftning ringede svigerfar til min mor og sagde "så er babyen død!"

Jeg har en søn på 3 år nu, han blev født 4 uger efter min svigerfars opringning til min mor.

Sorry det blev vist en længere smøre.

Normalt er mine svigerforældre de sødeste mennesker. Bare ikke når det gælder graviditet.

Det er sq koldt. Med min x svigermor var det det samme. Jeg sagde kort og godt at hun måtte snakke med andre om de historier for jeg ville ikke lytte til dem. Og hvis hun ikke havde noget godt at sige om emnet måtte hun snakke om noget andet. Det hjalp. Selv om hun blev skide sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. :)

Som sagt er de normalt de sødeste mennesker. Bare ikke på dette punkt.

Nej de har aldrig selv fået børn. Både min mand og hans søster er adopteret. Da de aldrig kunne blive gravide.

Den eneste grund til at jeg er nød til at fortælle det så hurtigt er, at jeg på mandag skulle have været til en MR skanning. Men Skejby vil ikke skanne en gravid i det første trimester.

Både mine og sviger forældrene ved jeg skal til denne skanning. Og er selvføldig nysgerrig på hvordan det går.

Og for ikke at skabe utryghed ved at lyve om at det er blevet aflyst eller udsat på ubestemt tid, så har vi valgt at fortælle hvorfor, skanningen er blevet aflyst. Og så håbe på forståelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev ved med at sige at nu skulle vi jo ikke glæde os for tideligt, det kunne jo stadig nå og gå galt. Og fortalte om alle dem de kendte der havde aborterede, eller hvis babyer døde kort inden eller efter fødslen.

Og var fuldstændig uforstående eller bebrejdede mig, når jeg havde graviditets gener, som kvalme, træthed eller bækkenløsning.

Fx var de sure over at jeg ikke ville med ud og gå 5 km da jeg havde bækkenløsning.

Og i den forbindelse blev jeg nået så led og ked af når de sagde, "graviditet er ikke en sygdom!" Når jeg prøvede at forklare hvorfor jeg måske ikke ville med.

Og da jeg blev indlagt med svangerskabsforgiftning ringede svigerfar til min mor og sagde "så er babyen død!"

Jeg har en søn på 3 år nu, han blev født 4 uger efter min svigerfars opringning til min mor.

Sorry det blev vist en længere smøre.

Normalt er mine svigerforældre de sødeste mennesker. Bare ikke når det gælder graviditet.

Håber rigtig meget at du får sagt fra overfor deres skræmmehistorier og negativitet. Hvis de ikke har noget postivt at sige, så må de tie stille.

Jeg har en veninde der blev møg fornærmet over ikke at få besked om graviditet nærmest før jeg testede positivt. Hun øffede gevaldigt over at vi skulle have en lille, når nu der "var problemer med datteren" (min pige går i specialkasse, men er vist bare som pre-teens er flest). Jeg sagde at jeg ikke havde sagt noget tidligere, fordi jeg forventede at hun ville være negativ om det, og det havde jeg ikke brug for. Hun forholder sig helt i ro nu.

Sender dig masser af power til at modstå dine svigerforældres opstød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig der havde sådan et par svigerforældre så havde jeg stukket dem en hvid løgn som fx. At de måtte aflyse tiden pga en akut patient. Min egen svigerfar er selv lidt negativ og vil sige er det nu klogt i vores situation ( manden er lige blevet fyret og jeg er os arbejdsløs) og derfor har min mand sammen med sin mor (som ved jeg er glad og rigtig glad på vores vegne) besluttet at han får det afvide juleaften hvor jeg er 27 uger henne, og nok ikke kan skjule maven længere haha. Vi gider nemlig høre på hans negativitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IH CRAVINGS.. Har SÅ meget lyst til vingummi.. Helt præcist røde hunde.. tsk!! overvejer virkelig at køre efter nogen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IH CRAVINGS.. Har SÅ meget lyst til vingummi.. Helt præcist røde hunde.. tsk!! overvejer virkelig at køre efter nogen...

Kender det! Så lige nogen i fjerneren, der snakkede om is med chokolade, karamel og skumfiduser. I waaaaant :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. :)

Som sagt er de normalt de sødeste mennesker. Bare ikke på dette punkt.

Nej de har aldrig selv fået børn. Både min mand og hans søster er adopteret. Da de aldrig kunne blive gravide.

Den eneste grund til at jeg er nød til at fortælle det så hurtigt er, at jeg på mandag skulle have været til en MR skanning. Men Skejby vil ikke skanne en gravid i det første trimester.

Både mine og sviger forældrene ved jeg skal til denne skanning. Og er selvføldig nysgerrig på hvordan det går.

Og for ikke at skabe utryghed ved at lyve om at det er blevet aflyst eller udsat på ubestemt tid, så har vi valgt at fortælle hvorfor, skanningen er blevet aflyst. Og så håbe på forståelse.

 

Jeg kan godt forstå, at du synes, de skal vide det, men hvis du fortæller dem det, så synes jeg, at du skal sige på en sober måde, at I begge kender til de risici, der altid vil være i en graviditet, og at det er meget vigtigt for jer begge at holde fokus på succes-historierne, så hvis de får behov for at snakke om de ting, der kan gå galt, så må de gøre det for sig selv og nøjes med at udvise positiv støtte, når de er sammen med jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ude og tisse, og da jeg tørrede mig var der lidt blod på papiret :( Åh jeg håber den lille spire er ok, men er bange for det er slut :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ude og tisse, og da jeg tørrede mig var der lidt blod på papiret :( Åh jeg håber den lille spire er ok, men er bange for det er slut :(

:kram Håber det ikke betyder noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ude og tisse, og da jeg tørrede mig var der lidt blod på papiret :( Åh jeg håber den lille spire er ok, men er bange for det er slut :(

Jeg blødte i to uger, uden det betød noget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ude og tisse, og da jeg tørrede mig var der lidt blod på papiret :( Åh jeg håber den lille spire er ok, men er bange for det er slut :(

:kram2  Åh, håber på det bedste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ude og tisse, og da jeg tørrede mig var der lidt blod på papiret :( Åh jeg håber den lille spire er ok, men er bange for det er slut :(

Åh nej, håber alt er ok med spiren :kram Kan det ikke bare have været en rift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.