FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

37+0 puu, han prøver jo at bryde ud gennem maveskindet flere gange dagligt... Den sidste tid bliver ikke så sjov altså... Og så med en 3 årig hjemme på juleferie... Jeg ved ikke hvor jeg skal finde overskuddet fra til at lave sjove ting med Silas ....

Del dette indlæg

37+0 puu, han prøver jo at bryde ud gennem maveskindet flere gange dagligt... Den sidste tid bliver ikke så sjov altså... Og så med en 3 årig hjemme på juleferie... Jeg ved ikke hvor jeg skal finde overskuddet fra til at lave sjove ting med Silas ....

Jeg har opgivet.. A klarer alt næsten - Theodor, mad, rengøring, massage til den ynkelige hustru..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har opgivet.. A klarer alt næsten - Theodor, mad, rengøring, massage til den ynkelige hustru..

Det bliver vist også vejen frem her, når manden er hjemme, men det er han ikke de næste 3 dage i dagtimerne:( onsdag skal vi heldigvis være sammen med min mor det meste af dagen, men i morgen og tirsdag kommer til at trække tænder ud.... :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh altså det væske i fødderne bliver sq værre sys jeg...mega træls :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev nyheden fortalt til første del af familien - min kærestes forældre + bror og hans kæreste... De var helt vilde og i vild jubel og der var tårer i øjnene og kram til alle. Det var simpelthen bare fantastisk :D Min svigerinde er også gravid og vi har også børn på ca. samme alder fra 2013, så det er jo helt perfekt, at vi igen skal have børn tæt på hinanden :) Det bliver mere og mere virkeligt...

Og så sendte min kæreste mig lige nu en sms med teksten: "Jeg glæder mig til vi skal være mor og far igen <3 " :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. Jeg ligger med røven i vejret et par gange om dagen for at få baby til at vende sig, men hver gang jeg gør det bliver han bomstille. Han skulle jo gerne prøve at komme lidt rundt ;) andre der har oplevet det? Gør jeg det måske forkert?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nåede vi termins dagen. Ingen tegn på han vil ud og en syg mand nu også. Synes sq det er op ad bakke pt...! :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. Jeg ligger med røven i vejret et par gange om dagen for at få baby til at vende sig, men hver gang jeg gør det bliver han bomstille. Han skulle jo gerne prøve at komme lidt rundt ;) andre der har oplevet det? Gør jeg det måske forkert?

Behøver du det? Er det virkelig nødvendigt at fokusere på nu?

Spørger fordi jeg ikke kender noget til det overhovedet og aldrig har overvejet det selv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nåede vi termins dagen. Ingen tegn på han vil ud og en syg mand nu også. Synes sq det er op ad bakke pt...! :-/

Hold ud! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv man skal da slet ikke snakke med sin mor og bagefter google :(

Lillemanden blev skønnet til 2000 gr i dag, hvilket er meget stort ift at jeg kun er 28+3. Så vidt jeg kan læse, så ligger det mellem 950 - 1500 gram (gennemsnit 1200).

Min mor havde så en masse negative kommentarer til det omkring hans sikkerhed.

Jeg kan se at mit symfyse mål også er i den helt høje ende, men hverken jeg eller Jm har sagt noget til det.

Burde hun ikke have reageret på det, hvis hun tænkte at det var helt vildt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lillemanden blev skønnet til 2000 gr i dag, hvilket er meget stort ift at jeg kun er 28+3. Så vidt jeg kan læse, så ligger det mellem 950 - 1500 gram (gennemsnit 1200).

Jeg kan se at mit symfyse mål også er i den helt høje ende, men hverken jeg eller Jm har sagt noget til det.

Jo, det skulle man da mene. Jeg er helt sikker på, at din jordmoder havde nævnt det, hvis der var et problem. Det er jo en del af hendes job.

Aksel var også stor, og det bekymrede mig meget, kan jeg huske. Min jordemoder anderkendte min bekymring og sendte mig til en ekstra scanning omkring termin, men hun var aldrig bekymret og nævnte aldrig at det var et problem eller at der var noget galt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo, det skulle man da mene. Jeg er helt sikker på, at din jordmoder havde nævnt det, hvis der var et problem. Det er jo en del af hendes job.

Aksel var også stor, og det bekymrede mig meget, kan jeg huske. Min jordemoder anderkendte min bekymring og sendte mig til en ekstra scanning omkring termin, men hun var aldrig bekymret og nævnte aldrig at det var et problem eller at der var noget galt

Hvor stor var han, hvis jeg må spørge?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Behøver du det? Er det virkelig nødvendigt at fokusere på nu?

Spørger fordi jeg ikke kender noget til det overhovedet og aldrig har overvejet det selv

Naahhh altså jeg har lige to-tre uger endnu at løbe på, men jeg må ikke føde hjemme hvis han ikke har vendt sig, så derfor anbefalede jm at jeg gjorde det et par gange om dagen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor stor var han, hvis jeg må spørge?

Han var 3980 ved fødslen og slet ikke så stor som vurderet. Gennem jordemoder besøgene blev der lagt op til at han min ville være 4500, og sådan var virkeligheden jo så slet ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Naahhh altså jeg har lige to-tre uger endnu at løbe på, men jeg må ikke føde hjemme hvis han ikke har vendt sig, så derfor anbefalede jm at jeg gjorde det et par gange om dagen :)

Arh okay. Det giver god mening så

Håber han får vendt sig snart. Det hepper jeg på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arh okay. Det giver god mening så

Håber han får vendt sig snart. Det hepper jeg på.

Tak, tvivler dog på at det ændrer noget, for han bliver bare bomstille så snart jeg stiller mig sådan :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han var 3980 ved fødslen og slet ikke så stor som vurderet. Gennem jordemoder besøgene blev der lagt op til at han min ville være 4500, og sådan var virkeligheden jo så slet ikke

Det var da heldigt så :)

Jeg kunne se at Pixie blev skønnet til 3700 dagen før af min egen JM og hun var 3970 da hun blev født.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv 3 timers søvn cirka og har nu været vågen I en time og kan ikke finde ro...så er jeg tørstig...sulten...skal tisse....næsen skal pudses osv...og tusind tanker oveni..lorte nat altså :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig ville hun havde reageret, hvis hun mente, at det var bekymrende. :)

Min baby blev scannet til 14 % over gennemsnit i uge 27. Altså scannet, ikke bare skønnet. ;)

Det var en overlæge der scannede, og han sagde, at det løftede de ikke engang et øjenbryn over, så længe moren ikke udvikler diabetes. I så fald sætter de i gang når barnet når 4 kg.

Men når det bare er et lidt stort barn, så er der ingen grund til panik.

(Det er på Roskilde. Andre hospitaler kan have andre holdninger.)

Al ære og respekt til mødre, men lægevidenskaben er altså bare udviklet ift dengang, de selv var gravide. :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, tvivler dog på at det ændrer noget, for han bliver bare bomstille så snart jeg stiller mig sådan :(

Pointen er ikke at de vender sig, når man har numsen opad. Pointen er, at de holdes ude af bækkenet, så de ikke stiller sig fast, og dermed har bedre mulighed for at vende sig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pointen er ikke at de vender sig, når man har numsen opad. Pointen er, at de holdes ude af bækkenet, så de ikke stiller sig fast, og dermed har bedre mulighed for at vende sig :)

Ahh okay, tak :) så fortsætter jeg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig ville hun havde reageret, hvis hun mente, at det var bekymrende. :)

Min baby blev scannet til 14 % over gennemsnit i uge 27. Altså scannet, ikke bare skønnet. ;)

Det var en overlæge der scannede, og han sagde, at det løftede de ikke engang et øjenbryn over, så længe moren ikke udvikler diabetes. I så fald sætter de i gang når barnet når 4 kg.

Men når det bare er et lidt stort barn, så er der ingen grund til panik.

(Det er på Roskilde. Andre hospitaler kan have andre holdninger.)

Al ære og respekt til mødre, men lægevidenskaben er altså bare udviklet ift dengang, de selv var gravide. :D

Det er jo lige det :)

Vi har snakket om at evt få en scanning når vi når tættere på, hvis han bliver ved med at blive skønnet så stor.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket om at evt få en scanning når vi når tættere på, hvis han bliver ved med at blive skønnet så stor.

Det er jeg sikker på, du godt kan blive henvist til gennem din jordemoder. Og det giver en dejlig ro, synes jeg, hvis man egentlig går og er ret bekymret over det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville jeg bestemt også vælge, og jeg ville med glæde selv betale for det, hvis ikke hospitalet vil scanne eller henvise. :)

Et skøn er fint nok, men jeg synes tit man læser herinde, at de skønner forkert både den ene og den anden vej. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jeg sikker på, du godt kan blive henvist til gennem din jordemoder. Og det giver en dejlig ro, synes jeg, hvis man egentlig går og er ret bekymret over det

Så skal det nok være en af de andre, hvis det er.

Må indrømme at det bekymrer mig lidt, for der er jo en grund til at de holder øje med størrelse hvis der er tale om sukkersyge. Der må de jo ikke blive for store, så kan ikke helt se forskellen

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.