FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Du skal bare være opmærksom på, at rigtig mange giver tøj i større størrelser. Vi fik kun str 62 i barselsgave :)

Det gør vi ikke :)

Det lyder til at de fleste er bevidst om at det er str 56, de fleste køber :)

Min mor gør i hvert fald, det er kun 5 år siden, hun sidst fik ;)

Del dette indlæg

Hihi jeg ligger med sovende W på maven og Nohr tæver bare løs op i mod W :P lidt hyggeligt :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er også min tanke

På Skejby anbefaler de, at man pakker 2-3 sæt tøj pr døgn til baby til tiden på sygehuset..

Ved vi får en masse :)

Og ved at vi ikke skal være bange for at det er i str 62.

Min kæreste er født en måned for tidligt, og var en lille dreng..

Og jeg vejede 3200 gram :)

Mine svigerforældre sagde selv, at det altid er bedst at læbe i str 56, når man ikke kender vægte :)

Og at så snart folk ved hvad barnet veier, så køber man, den str der passer til vægten :)

Er ikke bange for at komme til at mangle tøj, tvært imod :)

Er dog bange for at komme til at kæbe for meget selv, og vil heller ikke bare købe for at købe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søn vejede 3750 g og var 52 cm lang. Han brugte str. 50 den første måned.

Str. 56 var alt for stort til ham. Men du skal jo selvfølgelig gøre, som du har lyst :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søn var 56 cm lang, men han var stadig for lille til str 56.

Det var alt for stort til ham 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt med de størrelser. Lucas vejede 4060 g og blev målt til 54 cm (men sp mente at han nok reelt var 56, for en uge efter fødslen var han 57 cm), og han kunne slet slet ikk være i str 50. 56 passede perfekt, men heldragter med fødder passede kun lige, og var for små efter en uge, hvor bodyer og bukser i 56 passede ham i 2, max 3 uger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nnogen herinde der kan forklare mig hvordan bækkenløsning føles??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved vi får en masse :)

Og ved at vi ikke skal være bange for at det er i str 62.

Min kæreste er født en måned for tidligt, og var en lille dreng..

Og jeg vejede 3200 gram :)

Mine svigerforældre sagde selv, at det altid er bedst at læbe i str 56, når man ikke kender vægte :)

Og at så snart folk ved hvad barnet veier, så køber man, den str der passer til vægten :)

Er ikke bange for at komme til at mangle tøj, tvært imod :)

Er dog bange for at komme til at kæbe for meget selv, og vil heller ikke bare købe for at købe :)

Sålænge det er som du gerne vil have det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sålænge det er som du gerne vil have det

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Og som er vasket! Ikke om min baby skulle i nyt uvasket tøj, fuld af spray til at holde møl væk.

Helt enig! Og jeg er/var glad for, at have en masse vasket og klar til vi kom hjem :)

På sygehuset har mine børn dog ikke haft ret meget tøj på. Det har mest været ble og dyne, og hud-mod-hud :) Valdemar havde vistnok en body på engang imellem, men Elisabeth levede i ble indtil hun var 6 dage og skulle hjem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal til guldbryllup i aften... Orker det helt ærligt ikke (også selvom C og jeg tager tideligt hjem) - havde håbet at bebsen ville melde sin ankomst så jeg slap

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til hele tøj-sagen.

Vi ved jo ikke hvad køn vi får og har derfor ikke købt andet end et par bodyer og en natdragt. Man kan sagtens overleve uden et arsenal af tøj, jeg taler af erfaring fra den første, hvor vi heller ikke havde andet og det væltede ind med tøj de første dage efter fødslen (og min mand kunne altså fint vaske det tøj, så jeg ikke behøvede at stå med hovedet i tøjvask, da vi kom hjem).

På sygehuset lånte vi tøj til bebs, denne gang har jeg faktisk taget en ekstra body med til baby, da jeg synes tøjet på sygehuset var lidt for stort.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kigget i alt mit babytøj, der er kommet hjem :wub og har tydeligvis ikke siddet optimalt, så nu har jeg vildt ondt i ryggen :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har shoppet små bitte strømper i dag i str 13-15 :kuller årh hvor er de kære :loveshower

Og jeg fandt også en lille kasse med lyseblå/hvide striber i søstrene grene til at opbevare Nohrs småsager :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig! Og jeg er/var glad for, at have en masse vasket og klar til vi kom hjem :)

På sygehuset har mine børn dog ikke haft ret meget tøj på. Det har mest været ble og dyne, og hud-mod-hud :) Valdemar havde vistnok en body på engang imellem, men Elisabeth levede i ble indtil hun var 6 dage og skulle hjem :)

Junior kom vist også først i 'vores' tøj, da vi skulle hjem - indtil da nød vi at tage fra bunken ved puslebordet og bare smide tilsølet tøj i vasketøjskurven (totalt luksusliv på hvidovres barselsgang - jeg ved ikke, hvorfor min mand havde så travlt med at komme hjem :p ).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes bare, at det der hospitalstøj er så trist og syg-agtigt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til hele tøj-sagen.

Vi ved jo ikke hvad køn vi får og har derfor ikke købt andet end et par bodyer og en natdragt. Man kan sagtens overleve uden et arsenal af tøj, jeg taler af erfaring fra den første, hvor vi heller ikke havde andet og det væltede ind med tøj de første dage efter fødslen (og min mand kunne altså fint vaske det tøj, så jeg ikke behøvede at stå med hovedet i tøjvask, da vi kom hjem).

På sygehuset lånte vi tøj til bebs, denne gang har jeg faktisk taget en ekstra body med til baby, da jeg synes tøjet på sygehuset var lidt for stort.

Man behøver jo heller ikke at have et arsenal af tøj ;) Jeg havde dog bare aldrig før hørt om nogen, der intet tøj ville købe, så derfor spurgte jeg ind til det :)

Vores søn var i str. 50 den første måned, og vi havde ikke nok tøj i den størrelse, så jeg måtte ud at købe. Og det havde jeg personligt ikke ret meget overskud til på det tidspunkt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Og som er vasket! Ikke om min baby skulle i nyt uvasket tøj, fuld af spray til at holde møl væk.

Li præcis

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man behøver jo heller ikke at have et arsenal af tøj ;) Jeg havde dog bare aldrig før hørt om nogen, der intet tøj ville købe, så derfor spurgte jeg ind til det :)

Vores søn var i str. 50 den første måned, og vi havde ikke nok tøj i den størrelse, så jeg måtte ud at købe. Og det havde jeg personligt ikke ret meget overskud til på det tidspunkt.

:ditto Vi måtte sende min søster ud at købe. Det gik selvfølgelig også, men det er bare sjovere selv at vælge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal hun ja :)

Vi går ud og købe 2 bodystockings, og 2 sæt nattøj til når vi er på sygehuset :)

Resten af tøjet kommer helt af sig selv :)

Det var en flink butikassistent i en børne forretning, der sagde at vi ikke skulle gå ud og bruge en masse penge på 12 sæt tøj..

Men kun på det, vi skulle have nef på sygehuset :)

Så hun havde tøj nok, de første 2 - 3 dage :)

Jeg ville nok købe lidt mere hvis hun gylper eller har andre former for uheld...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu har vi ikke tænkt os at blive på hospitalet mere end nogle timer, hvis alt går som det skal og amningen er godt på vej.

Så vi nøjes med at tag 1 sæt tøj med, hvilket jeg også gjorde til min første fødsel .  der tog vi hjem efter 5 timer 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en lillepige der mosler godt på derinde i dag!!!!  :blink Det gør pænt nas og troede tidligere at hun var ved at sætte gang i veer og presse sig ud... Jeg ved sgu ikke om hun prøver at lave kolbøtter - men hey Martha Elvira - det er der bare ikke plads til længere... Så hvis du vil det må du komme ud!!!  :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er total smaskhamrende forelsket i min lille tumlebølle i maven :kuller de der små spark går lige i hjertet på mig altså :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

37+0 idag :loveshower og føler mig som en strandet hval idag efter tre dage med redebyggeri.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.