Besvaret September 15, 2014 Har skrevet til lægen og forlangt den sygemelding hun ikke ville give sidst, samt en henvisning til fysioterapi..Sådan! Du skal passe på dig selv :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Øv har ondt i maven, og vist lidt mens smerter :( bliver lidt nervøs så.. Puha, håber bare spunken vokser!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Sådan! Du skal passe på dig selv :) Jeg prøver... Synes bare alting er nemmere at gøre selv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Uden at vide det, så tror jeg godt, at man kan få lændesmerter pga. Plukveer, kroppen ved jo hvad det drejer sig om denne gang, så måske fordeler den ubehaget af den vej :unsure Eller også er det fordi din krop siger fra, også selvom det er et skånsomt job :kiss Jeg er jo selv lægesekretær, der var muligheder for at jeg kunne sidde og skrive hele dagen, men alligevel fik jeg blødningerne! Også kan et skånsomt job stadig være hårdt for kroppen ;) Særligt med en tumling og et liv derhjemme, hvor man ikke bare slapper så snart man er hjemme, men når muligheden er der, og med tumlingen er den der kun når de sover, hvis de så synes det er nødvendigt :P En anden ting er, at selvom jeg, ANTJINX, har en god lang pause fra "det unævnelige" (det som alle gravide frygter og som ingen burde opleve, men som mange alligevel ender med at tumle med), så må jeg stadig ikke komme retur til arbejde den sidste tid, før jeg kan gå på barsel. Det pga. De plukveer jeg har også fordi hvilen og roen er nødvendig, for at jeg kan være der for og sammen med M. Når hun er hjemme fra DP :) Og selvom jeg kan slappe af, så er jeg desværre tit helt kvæstet i maven af plukveer når hun kommer hjem. Så søde, pas nu på, lyt til kroppen :kram2 Det lyder ikke helt usandsynligt - havde faktisk ondt i lænden, da jeg havde veer med Filippa, så måske det er der mine smerter sætter sig. Du har ret i det med det skånsomme job og familieliv mv. Jeg har vist bare svært ved at acceptere de begrænsninger, som graviditeten sætter nu - også selv om jeg siger til mig selv, at graviditet godt nok ikke er en sygdom, men en tilstand, der skal tages hensyn til. Og måske bliver det hensyn større og større nu. Jeg er SÅ glad for at læse, at det "unævnelige" stadig holder sig væk - har tænkt på dig, men ikke turde spørge. Jeg ved bare ikke helt, hvad jeg skal gøre for at tage det stille og roligt og kunne lytte til kroppen :unsure Prøve at tale med min chef om hjemmearbejde, tale med lægen om deltidssygemelding - hvad er mulighederne mon? Så slemme er mine gener jo nok heller ikke :unsure Kan fortælle dig min oplevelse her anden gang. Livmoderen er bare mere klar og ved hvad det hele går ud på. Så den skælder bare lidt mere ud denne gang. Derfor bliver maven ikke bare hårdt ved en plukve. Der kan komme mens lignende smerter og nogen gange strækker det helt om i lænden. Btw havde jeg kontor job da jeg ventede Felix og var meget sygemeldt. Dels pga hyperemisis men også pga bækkenet. Og så fik jeg også ondt i ryggen af at sidde der. Håber dagen forløber ok :kram2 Tak fordi du delte dine erfaringer. Det er nok fordi, at jeg ikke kategoriserer mine gener som "så slemme", når jeg ved, at andre har værre plukveer, blødninger, hyperemisis, bækkenproblemer mv. Mine er jo ikke invaliderende. Og som jeg har skrevet til ønskebebs, så er jeg faktisk lidt blank på, hvad mine muligheder er, netop ud fra mine betragtninger om genernes karakter, hvis du forstår? Tak - det har været en hektisk dag, og jeg er helt bombet lige nu og ked af, at jeg ved, at jeg vil være træt og kortluntet, når jeg kommer hjem... Ja-hatten er ikke på i dag :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 :prik :shooter :klap Har lyst til at råbe højt! <_< har haft ringet til min a-kasse i dag, fordi de skal indberette min barsel til udbetaling Danmark. Her får jeg så at vide, at det kan de ikke, fordi de ikke har lavet nogle udbetalinger på mig siden uge 32, fordi jeg har haft et kortvarigt vikariat. Så de henviser mig til udbetaling Danmark, som så henviser mig til min kommune som så henviser mig tilbage til min a-kasse, hvor jeg nu venter på at sagsbehandleren jeg talte med tidligere ringer tilbage. Hvor svært kan det lige være? :shooter :klap :prik Håber det lykkedes dig at finde en løsning! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Har skrevet til lægen og forlangt den sygemelding hun ikke ville give sidst, samt en henvisning til fysioterapi.. Håber hun giver den :kram Øv har ondt i maven, og vist lidt mens smerter :( bliver lidt nervøs så.. Puha, håber bare spunken vokser!! :kram Mon ikke det er ligamentsmerter? Det tror og håber jeg :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay :yay tillykke... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay :yay stort tillykke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay :glad TILLYKKE :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Velkommen til Maria! :loveshower Og endnu endnu engang tillykke :hurra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Det lyder ikke helt usandsynligt - havde faktisk ondt i lænden, da jeg havde veer med Filippa, så måske det er der mine smerter sætter sig. Du har ret i det med det skånsomme job og familieliv mv. Jeg har vist bare svært ved at acceptere de begrænsninger, som graviditeten sætter nu - også selv om jeg siger til mig selv, at graviditet godt nok ikke er en sygdom, men en tilstand, der skal tages hensyn til. Og måske bliver det hensyn større og større nu. Jeg er SÅ glad for at læse, at det "unævnelige" stadig holder sig væk - har tænkt på dig, men ikke turde spørge. Jeg ved bare ikke helt, hvad jeg skal gøre for at tage det stille og roligt og kunne lytte til kroppen :unsure Prøve at tale med min chef om hjemmearbejde, tale med lægen om deltidssygemelding - hvad er mulighederne mon? Så slemme er mine gener jo nok heller ikke :unsure Tak fordi du delte dine erfaringer. Det er nok fordi, at jeg ikke kategoriserer mine gener som "så slemme", når jeg ved, at andre har værre plukveer, blødninger, hyperemisis, bækkenproblemer mv. Mine er jo ikke invaliderende. Og som jeg har skrevet til ønskebebs, så er jeg faktisk lidt blank på, hvad mine muligheder er, netop ud fra mine betragtninger om genernes karakter, hvis du forstår? Tak - det har været en hektisk dag, og jeg er helt bombet lige nu og ked af, at jeg ved, at jeg vil være træt og kortluntet, når jeg kommer hjem... Ja-hatten er ikke på i dag :rolleyes Pyt med Ja hatten. Her er plads til alt ;) I min første graviditet kæmpede jeg mig også igennem arbejde til at starte med. Tænkte at der ikke var andre muligheder. Det var lægen der sagde til mig at ændre i min situation altså var sygemeldt. Og dermed gjort. Deltids sygemelding er en god løsning hvis din arbejdsgiver vil acceptere det men det tror jeg de fleste vil. Det er jo ikke meningen at det skal gøre så ondt. Og du skal jo også hænge sammen efter arbejdstid til den familie der er derhjemme. Så hvis det fortsætter vil jeg snakke med lægen om det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Alienmave er nu slet ikke så tosset :wub Er dog lidt bekymret for mine ribben, har allerede et trykket ribben, behøver ikke flere, og hvilken kræfter kan det så ikke ende ud i på sigt :blink :D Stærke bebs Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay Kæmpe stort tillykke!!! Super fedt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Er 9+0 i morgen. Og i dag stødte jeg maven ind i et bord.. Jeg er bare stor! Min mor var her i weekenden, og sagde at jeg snart ikke kan skjule det mere - det er jo vildt, så hurtig jeg bliver stor denne gang! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay Tillykke! :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Alienmave er nu slet ikke så tosset :wub Sådan én har jeg også og hold nu op, hun er aktiv i aften :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Alienmave er nu slet ikke så tosset :wub Er dog lidt bekymret for mine ribben, har allerede et trykket ribben, behøver ikke flere, og hvilken kræfter kan det så ikke ende ud i på sigt :blink :D Stærke bebs Kan man få trykkede ribben af sparkeriet?Hold da op :) Jeg har også en alien baby i maven og han går godt nok hårdt til den nogle gange :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Kan man få trykkede ribben af sparkeriet? Hold da op :) Jeg har også en alien baby i maven og han går godt nok hårdt til den nogle gange :D Det er min læges bedste bud, at det er den lille der har fået trykket det.. Jeg fik pludselig ondt i højre side af brystet sidste lørdag. Til 25 ugers us i sidste uge spurgte jeg til det, for jeg kan ikke ligge på den side, det gør så ondt! Trække vejret dybt gør også ondt. Jeg har ikke lavet noget der kan forårsage det, så buddet er på det er Bebsens værk ;) Ret bekymrende, der er altså 14-16 uger tilbage endnu :P Og der er ikke så meget kraft bag dem endnu, men ved det kommer. Min datter yndede at gnubbe mås i kurvaturen under ribbenene, der gjorde dæleme også ondt! Men det er nu stadig fantastisk :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 Det er min læges bedste bud, at det er den lille der har fået trykket det.. Jeg fik pludselig ondt i højre side af brystet sidste lørdag. Til 25 ugers us i sidste uge spurgte jeg til det, for jeg kan ikke ligge på den side, det gør så ondt! Trække vejret dybt gør også ondt. Jeg har ikke lavet noget der kan forårsage det, så buddet er på det er Bebsens værk ;) Ret bekymrende, der er altså 14-16 uger tilbage endnu :P Og der er ikke så meget kraft bag dem endnu, men ved det kommer. Min datter yndede at gnubbe mås i kurvaturen under ribbenene, der gjorde dæleme også ondt! Men det er nu stadig fantastisk :kuller Hehe, ja du kan da nå at få nogle indre tæsk de næste uger :DLillemanden ligger også med numsen lige under de højre ribben, og der bliver dælme skubbet til. Det gør heldigvis ikke ondt, men det er virkelig ikke rart. Dog er det alligevel fantastisk med alle de bevægelser derindefra :kuller Kommer sådan til at savne følelsen, når han er kommet ud :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 At have lyst til at købe en totalt ligegyldig bamsedragt til baby når vi nu har en fleecedragt i både 56 og 62 :( hvordan forsvarer man at købe en ekstra, som man ikke har behov for? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2014 At have lyst til at købe en totalt ligegyldig bamsedragt til baby når vi nu har en fleecedragt i både 56 og 62 :( hvordan forsvarer man at købe en ekstra, som man ikke har behov for? Der kunne jo komme lidt gylp på.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 16, 2014 Melder mig forsigtig herinde :) er idag 4+6 og har lavet denne test imorges :yay Tillykke!! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 16, 2014 Er 9+5 idag. Jeg skal til læge til første tjek og have lavet vandrejournal færdig. Det glæder jeg mig til. Del dette indlæg Link to post Share on other sites