FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

:kram jeg kan virkelig godt forstå det - jeg er slet ikke så skidt men har det på samme måde!!! Men de skal nok klare sig vores seje piger!!! I det store perspektiv er det en meget kort periode i deres liv vi er sat ud af spil og de er slet ikke så påvirket som vi tror (tak mor for at få banket det ind i hovedet på mig).

Tak! Og du har ret, det er jo ik sådan at de bliver påvirket af det på længere sigt.. Det er også bare møg uheldigt, at jeg er alene med hende hele denne her uge...

Del dette indlæg

Puha, det lyder også hårdt, at du stadig kaster op!! Jeg håber virkelig mit snart stopper!

Jeg kastede op fra uge 6-fødsel sidste gang, flere gange om dagen, så den ene gang dagligt plus det løse hvis jeg er overtræt- det er ikke så slemt ;)

Håber snart det slipper sit tag i dig :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kastede op fra uge 6-fødsel sidste gang, flere gange om dagen, så den ene gang dagligt plus det løse hvis jeg er overtræt- det er ikke så slemt ;)

Håber snart det slipper sit tag i dig :kiss

Åh nej, hvor uoverskueligt!! Mit stoppede heldigvis omkring uge 16 sidst og håber det stopper tidligere denne gang, når nu Skejby har haft lidt styr på mig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anabella har for første (og forhåbentlig sidste) gang set mig kaste op i dag :( Hun var dog så sød og nussede mig på ryggen imens.. Men shit, jeg føler mig som en skod mor, når jeg ik har overskud til mit barn og kaster op i tide og utide!!

Felix har også set mig kaste op og har endda efterlignet mig og lignet han også kastede op. Han spørger også tit om mor har det dårligt. Men selv om det er ærgerligt men ikke noget han har taget skade af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige sådan et "ih jeg er tyk og grim" moment!! :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige sådan et "ih jeg er tyk og grim" moment!! :prik

Det er jeg sikker på du ikke er :kram2 men ihh hvor jeg kender til det - jeg er 11 uger henne og ligner en høj gravid :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er 22+2 idag og synes altså stadig ikke rigtig jeg mærker ham ret meget...måske nogle få bobler eller lignende om aftenen....er lidt i tvivl om jeg mærkede første puf/ spark den anden aften...

Er der andre som mig der har været så langt henne uden rigtig at mærke decideret liv flere gange om dagen? Eller er jeg bare utålmodig? :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er 22+2 idag og synes altså stadig ikke rigtig jeg mærker ham ret meget...måske nogle få bobler eller lignende om aftenen....er lidt i tvivl om jeg mærkede første puf/ spark den anden aften...

Er der andre som mig der har været så langt henne uden rigtig at mærke decideret liv flere gange om dagen? Eller er jeg bare utålmodig? :-)

Første gang mærkede jeg ham også først regelmæssigt efter uge 23, så det skal nok komme! Ligger din moderkage foran?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Første gang mærkede jeg ham også først regelmæssigt efter uge 23, så det skal nok komme! Ligger din moderkage foran?

For 2 uger siden til scanning fik jeg at vide moderkage lå helt perfekt og der ikke ville gå længe før jeg mærkede ham såå...synes bare ikke der er sket noget på den front siden....kun meget kortvarigt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt det er svært med tålmodigheden, men det er jo først fra uge 24 vi skal mærke dem hver dag :kram2 Jeg er 2. Gangsgravid og jeg mærker heller ikke det vilde. Blev i går spurgt til JM og hun sagde, at nok skulle komme til at mærke det, når vi kom tættere på de 24 uger :) Uden at vide det, så tror jeg, at moderkagen ligger fortil på mig, det gjorde den sidst, og da jeg fik lavet biopsien var den skråt til venstre fortil.

Hvis du er bekymret for om han har det godt, så ring da til JM, så kan du høre hjertelyd også falder roen igen :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

40+3 utålmodigheden presser sig på!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå skal et smut op på gyn i dag og scannes.. Den skide cyste gør virkelig nas!! Så de vil se mig.. Er virkelig virkelig nervøs og bange.. Er bange for baby ikke har det godt og om der er liv og om den cyste er vokset ;( er så nervøs.. Bliv så 12.00

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå skal et smut op på gyn i dag og scannes.. Den skide cyste gør virkelig nas!! Så de vil se mig.. Er virkelig virkelig nervøs og bange.. Er bange for baby ikke har det godt og om der er liv og om den cyste er vokset ;( er så nervøs.. Bliv så 12.00

:kram

Det skal nok gå, håber du opdaterer herinde :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Villa er nu 10 dage gammel, og jeg savner pludselig min gravide mave. Altså det er uden tvivl 1000 gange bedre at have hende i armene end i maven, men det er også en underlig tanke at jeg har været gravid for sidste gang :( På trods af 2 dårlige graviditeter, det er utroligt så hurtigt man glemmer....

Håber alle i gravide kan holde til det i denne frygtelige varme!

Del dette indlæg

Annonce ♥

40+3 utålmodigheden presser sig på!!!

Hep hep! Der må snart ske noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm, kunne være jeg skulle overveje husk. Er virkeligt ramt af træg mave pga jernpillerne på trods af, at jeg får stofskifteregulerende medicin. Herligt med veloverstået glukosebelastning. Den var heller ikke så slem som frygtet her :)

Ja min mave er stort set gået helt i stå selvom jeg tager HUSK, jeg har droppet jernpillerne igen, for jeg blev fuldstændig forstoppet i samme sekund jeg startede på dem :(

Sukkerbelastning har frikendt mig - mit tal lå på 7 og skulle bare være under 9 så det var jo rigtig fint :super  Blodsukkeret inden sukkervandet var 4,4 så den var også fin.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

Det skal nok gå, håber du opdaterer herinde :kram2

Der var stadigvæk en fin lille baby med hjerteblink :) og den udvikler sig som den skal.. Hun mener at når de kraftige smerter kommer at det er min æggestok som rotere rundt sig selv fordi cysten vejer noget.. Det stopper for blodforsyningen og gør mega ondt.. Hun kunne bestemt godt forstå at jeg bliver meget forskrækket og bange når det sker..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Villa er nu 10 dage gammel, og jeg savner pludselig min gravide mave. Altså det er uden tvivl 1000 gange bedre at have hende i armene end i maven, men det er også en underlig tanke at jeg har været gravid for sidste gang :( På trods af 2 dårlige graviditeter, det er utroligt så hurtigt man glemmer....

Håber alle i gravide kan holde til det i denne frygtelige varme!

:kram Er også spændt på, hvordan jeg tager det til den tid, det her er også sidste graviditet for mig.

Elsker i øvrigt navnet Villa :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var til første JM besøg i går, god oplevelse og NØJ hvor jeg håber, at jeg kommer til at skulle have hende som JM til den tid, når den står på fødsel, hun var så sød og god.

Vi havde en laaang snak og som hun sagde, så var fødslen da ikke noget der havde skræmt mig eller spor.

Men under snakken om graviditeten med M. Og denne graviditet gik jeg helt i nedsmeltning. Endnu værre blev det da hun spurgte ind til den første tid med M., amning osv. Jeg tudbrølede og har siden gjort det flere gange, når jeg er kommet til at tænke på det. For dem der ikke ved det, eller husker det, så endte vi med at give M. Flaske fra hun var 2 uger da vi blev indlagt pga. Hun kun vejede 2750 gram mod 3220 ved fødsel, plus gulsot. Hun havde ellers fået suppleret med lidt MME, men kun ganske lidt, hvilket hun tog til takke med. Der kunne på det tidspunkt malkes 10 ml til sammen fra begge bryster. Amningen stoppede endegyldigt da M. Blev 5 uger, da foretrak hun flasken.

De er meget obs på det forløb og synes vi skal have en snak med en ammejordemoder og tilbydes at få 3 dage på Patienthotellet efter fødsel. Det føler jeg bare er at svigte M. :( :boo

Som de godt nok siger, at fortjener den bette en god start og det skal naturligvis ikke være som med M. Denne gang kan vi tage alt i opløbet og håbe, at min mor ikke skaber sig, så jeg igen skal håndtere hende samtidig med at lære et lille nyt liv at kende. Og M. Vil ikke føle sig svigtet for de dage, hun kan jo sagtens være sammen med os alligevel og komme på besøg.

Forstår slet ikke det har kørt mig så langt ud, jeg troede jeg havde accepteret det og var afklaret, men det er jeg vist ikke.. Eller også er det total hormonkaos der er skyld i det..

Nå, må hellere få stoppet vandhanen og få en lur inden Nitzen og Maja kommer på playdate :) M. Hygger med farmand, så jeg kunne få en lur ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram godt med god jordemoder, selvom hun fik trykket på nogle knapper. Jeg synes bestemt ikke, det er at svigte M at tage nogle dage på patienthotel, hvis det giver jer en ordentlig start - det vil nok tværtimod give dig mere overskud til både hende og baby :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih... Så nåede jeg uge 7 :loveshower Synes de her første uger frem til 12+ går SÅ langsomt altid... Så det er stort når der er skiftedag :D

I morgen står den på tryghedsscanning, og fredag aften/lørdag skal alle vide det... Åh sikke en lettelse det bliver!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih... Så nåede jeg uge 7 :loveshower Synes de her første uger frem til 12+ går SÅ langsomt altid... Så det er stort når der er skiftedag :D

I morgen står den på tryghedsscanning, og fredag aften/lørdag skal alle vide det... Åh sikke en lettelse det bliver!!

Ih ja! Jeg elsker også skifte dag, vi har jo den samme.

I går ringede jeg til læge, og de regner ud fra sidste mens første dag, og ikke ud fra at ægløsning lå sent, så i følge dem er jeg 7+6, det lyder jo af meget mere ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var til første JM besøg i går, god oplevelse og NØJ hvor jeg håber, at jeg kommer til at skulle have hende som JM til den tid, når den står på fødsel, hun var så sød og god.

Vi havde en laaang snak og som hun sagde, så var fødslen da ikke noget der havde skræmt mig eller spor.

Men under snakken om graviditeten med M. Og denne graviditet gik jeg helt i nedsmeltning. Endnu værre blev det da hun spurgte ind til den første tid med M., amning osv. Jeg tudbrølede og har siden gjort det flere gange, når jeg er kommet til at tænke på det. For dem der ikke ved det, eller husker det, så endte vi med at give M. Flaske fra hun var 2 uger da vi blev indlagt pga. Hun kun vejede 2750 gram mod 3220 ved fødsel, plus gulsot. Hun havde ellers fået suppleret med lidt MME, men kun ganske lidt, hvilket hun tog til takke med. Der kunne på det tidspunkt malkes 10 ml til sammen fra begge bryster. Amningen stoppede endegyldigt da M. Blev 5 uger, da foretrak hun flasken.

De er meget obs på det forløb og synes vi skal have en snak med en ammejordemoder og tilbydes at få 3 dage på Patienthotellet efter fødsel. Det føler jeg bare er at svigte M. :( :boo

Som de godt nok siger, at fortjener den bette en god start og det skal naturligvis ikke være som med M. Denne gang kan vi tage alt i opløbet og håbe, at min mor ikke skaber sig, så jeg igen skal håndtere hende samtidig med at lære et lille nyt liv at kende. Og M. Vil ikke føle sig svigtet for de dage, hun kan jo sagtens være sammen med os alligevel og komme på besøg.

Forstår slet ikke det har kørt mig så langt ud, jeg troede jeg havde accepteret det og var afklaret, men det er jeg vist ikke.. Eller også er det total hormonkaos der er skyld i det..

Nå, må hellere få stoppet vandhanen og få en lur inden Nitzen og Maja kommer på playdate :) M. Hygger med farmand, så jeg kunne få en lur ;)

Forstår godt at du føler at du svigter M. Men synes du ska tag imod tilbuddet alligevel. Det lyder til at du gerne vil prøve at amme denne gang og hvis det ka hjælpe dig og være med til at gi dig et godt forløb, så tag imod det.

For som du siger, så ka M. Jo stadig komme og være hos dig.

Du ska slet ikk tænke på din mor i den her situation.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram Er også spændt på, hvordan jeg tager det til den tid, det her er også sidste graviditet for mig.

Elsker i øvrigt navnet Villa :loveshower

Tak :) Det er jeg glad for at høre :kiss Langt de fleste har også kommenteret positiv om navnet, men som forventet har vi fået et par 'ligesom er hus' og 'hedder hun det?!' <_<

Du må prøve at nyde graviditeten, selv om det kan være rigtig svært mens det står på :p Villas fødsel gik rigtig godt, men var meget smertefuld fordi det både gik stærk og hun var stjernekigger, og alligevel tænker jeg allerede nu at såååå slemt var det ikke, og det er lidt trist jeg ikke skal prøve at få en nyfødt op i armene igen :(

Vi kvinder bliver vist aldrig helt tilfredse :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram godt med god jordemoder, selvom hun fik trykket på nogle knapper. Jeg synes bestemt ikke, det er at svigte M at tage nogle dage på patienthotel, hvis det giver jer en ordentlig start - det vil nok tværtimod give dig mere overskud til både hende og baby :)

:ditto

En god start at bare så vigtig, og hvis i bare på forhånd har fundet en god pasnings ordning til storesøster, så du med god ro kan tage dig af baby så skal det nok gå :)

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.