FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Tak for kram piger I er bare de bedste. :-)

Del dette indlæg

Tak for kram piger I er bare de bedste. :-)

Kan godt forstå du ikke kan lide det, jeg bryder mig bestemt heller ikke om folk hele tiden skal kommentere mit udseende.

I første graviditet tog jeg 8 kilo på, og denne gang har jeg rundet 6 kilo her i uge 33. Så det lyder som en helt fin vægt du har indtil videre! Da vores datter blev født, tabte jeg lynhurtigt de 8 kilo, og mange flere de første måneder med amning. Så bare rolig, når baby er ude så skal det nok gå den 'rigtige' vej igen :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram til sija, jeg synes godt nok også det er nogle ret tarvelige kommentarer! Og så fra din mand, det må du altså snakke med ham om!

Jeg synes heller ikke at 3 kg er meget. Jeg er ca 24 uger henne nu og har taget 5 kg på. I min første graviditet tog jeg ca 15 kg på i alt, men fik smidt det hele igen efterfølgende uden de helt store problemer i løbet af 1-1 1/2 års tid.

Jeg får utrolig forskellige kommentarer på min mave, så jeg tror at folk har en meget forskellig opfattelse af hvor stor en gravid mave skal/bør se ud. En kollega har sagt at hun synes min mave var kæmpe stor og troede at jeg snart skulle på barsel. En anden kollega sagde at jeg godt nok var meget lille, for hendes mave var meeeeget større, da hun var gravid.

Så prøv at lade være med at tage de kommentarer til dig, for gravide maver ER bare forskellige og det ved folk ikke altid. Så de sammenligner måske med nogen de kender, der enten har haft en meget lille eller stor mave ift gennemsnittet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 kg på 22 uger er ikk meget.

I første graviditet tog jeg 15 kg på. De 10 af dem røg af lige efter fødslen og de sidste 5 løbende hen over en kort periode.

Jeg er nu 21+3 og har indtil videre taget 5 kg på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er og har været fuldstændig udmattet i dag <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har så svært ved at spise for tiden. Jeg føler mig sulten, men det er som om der ikke er plads i maven. Andre der har prøvet det? Kan ikke huske om det var sådan da jeg var højgravid sidste gang

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er og har været fuldstændig udmattet i dag <_<

Også mig! Og vi har ellers en aftale med nogle venner, men jeg er træt og har ondt alle steder, så det bliver vi nok nød til at aflyse :( (og det kan mine hormoner slet ikke klare..)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har så svært ved at spise for tiden. Jeg føler mig sulten, men det er som om der ikke er plads i maven. Andre der har prøvet det? Kan ikke huske om det var sådan da jeg var højgravid sidste gang

Jeg synes allerede jeg oplever det. Er vanvittig sulten og når jeg begynder at spise bliver jeg lynhurtig mæt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan har jeg det også.

Et par mundfulde, og så er der ikke plads til så meget mere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan har jeg det også.

Et par mundfulde, og så er der ikke plads til så meget mere.

ja jeg har også perioder hvor jeg heller ikke kan spise noget, gider dårlig og lave maden, men resten af familien skal jo have mad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps, sådan har jeg det også. Og det er lige som om at når jeg så får mad i maven, føler jeg mig mere sulten end før jeg spiste (sådan rumlen i maven). Men kan slet ikke rumme mere mad, det står nærmest helt op i halsen efter en lille portion :-( Jeg er førstegangs, så kan ikke sammenligne med noget, men jeg antager at det er fordi knægten ligger oppe under mine ribben og hygger sig og efterlader 0 plads til mad og drikke. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Store tudetur here we come!

Ja jeg var så på vægten i morges (min evige fjende) og BUM 1,6 kg er kommet på i løbet af en uge ;-( ialt har jeg taget 3 kg ( og vejer nu 96,9) på i løbet af 22 uger.

Jeg kan slet ikke have det og specielt ikke når manden og venner kommer med et "hva så flæske" - "hold da op hvor er du tyk" osv.

Kort fortalt har jeg igennem mange år kæmpet med vægttab og smed en del kilo inden jeg blev gravid.

Synes det et voldsomt meget jeg har taget på ;-( har lige nu mest lyst til at grave mig ned. Jeg skammer mig sådan!

Er jeg helt tosset ? Lige nu har jeg slet ikke lyst til at lave en lillebrøster i fremtiden med tanken om at jeg vil stige i vægt.

Hvor meget har i taget på (også under tidligere graviditeter)?

Jeg skulle hilse fra min mand og sige stakkels kvinde! Han synes at du helt sikkert er mega smuk, bare fordi du bærer et nyt liv i din mave, og så er det lige meget hvor meget du tager på (3kg er INGENTING!!!). :kram

GRAVIDE KVINDER ER SMUKKE LIGE GYLDIGT HVAD :gp !!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Store tudetur here we come!

Ja jeg var så på vægten i morges (min evige fjende) og BUM 1,6 kg er kommet på i løbet af en uge ;-( ialt har jeg taget 3 kg ( og vejer nu 96,9) på i løbet af 22 uger.

Jeg kan slet ikke have det og specielt ikke når manden og venner kommer med et "hva så flæske" - "hold da op hvor er du tyk" osv.

Kort fortalt har jeg igennem mange år kæmpet med vægttab og smed en del kilo inden jeg blev gravid.

Synes det et voldsomt meget jeg har taget på ;-( har lige nu mest lyst til at grave mig ned. Jeg skammer mig sådan!

Er jeg helt tosset ? Lige nu har jeg slet ikke lyst til at lave en lillebrøster i fremtiden med tanken om at jeg vil stige i vægt.

Hvor meget har i taget på (også under tidligere graviditeter)?

Hold da op, med sådan nogle venner behøver du da i hvert fald ikke nogen fjender. De burde skamme sig noget så eftertrykkeligt

Og det gælder da i øvrigt dobbelt for din mand

3 kg på 22 uger. Det er jo ingenting!

Kan fortælle at jeg i alt tog 24 kg på og jeg var altså til den gode side allerede inden graviditet.

10 uger efter fødslen er de 16 kg forsvundet og jeg har altså (desværre) på ingen måde spist sundt eller gjort noget for det, andet end amningen.

Så tag du en dyb indånding og slap af mht vægten og så beder du bare andre om at blande sig helt udenom medmindre de har noget positivt at sige

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skulle hilse fra min mand og sige stakkels kvinde! Han synes at du helt sikkert er mega smuk, bare fordi du bærer et nyt liv i din mave, og så er det lige meget hvor meget du tager på (3kg er INGENTING!!!). :kram

GRAVIDE KVINDER ER SMUKKE LIGE GYLDIGT HVAD :gp !!!

Det kunne være jeg skulle sende min mand hjem til din så han kan opdrage lidt på min ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps, sådan har jeg det også. Og det er lige som om at når jeg så får mad i maven, føler jeg mig mere sulten end før jeg spiste (sådan rumlen i maven). Men kan slet ikke rumme mere mad, det står nærmest helt op i halsen efter en lille portion :-( Jeg er førstegangs, så kan ikke sammenligne med noget, men jeg antager at det er fordi knægten ligger oppe under mine ribben og hygger sig og efterlader 0 plads til mad og drikke.

Lige nøjagtig sådan har jeg det også...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige nøjagtig sådan har jeg det også...

Jeg har det på samme måde. Godt at vide jeg ikke er alene, selv om det ikke er særlig rart. Føler jeg er så sulten men kan næsten ikke få noget ned.. Og med en mega aktiv baby i maven, så er det ikke særlig behageligt at alt i maven bare rumler rundt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde. Godt at vide jeg ikke er alene, selv om det ikke er særlig rart. Føler jeg er så sulten men kan næsten ikke få noget ned.. Og med en mega aktiv baby i maven, så er det ikke særlig behageligt at alt i maven bare rumler rundt.

Hørt. Så kan jeg næsten læse mig til at jeg ikke er den eneste der hver morgen tænker 'Yes, en dag mindre til termin' og stadig synes der er ret lang tid tilbage? :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hørt. Så kan jeg næsten læse mig til at jeg ikke er den eneste der hver morgen tænker 'Yes, en dag mindre til termin' og stadig synes der er ret lang tid tilbage? :-/

Jeg orker ikke mere! Og er 33+0 idag, så jeg må holde ud lidt endnu... Hvad med dig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

35+1. Vi har vist også været hårdt ramt begge to, så vidt jeg husker blev vi sygemeldt nogenlunde samtidig med plukveer?

Mit største problem har vist været at jeg er 1.52 høj og ergo har knægten fyldt mit indre godt ud i væsentligt længere tid end lidt højere gravide kvinder oplever, så halsbrand (som i nærmest ild hele vejen op gennem svælget) og manglende plads i maven har været store problemer siden uge 26 :-/ kan slet ikke forstå jeg rent faktisk har overlevet mentalt, for jeg vil gerne indrømmme at det her graviditet bare slet ikke er mig :-/ nattesøvn har været en by i Rusland siden jeg testede positiv, så der er jeg vist i skarp træning til når Adam lander ;-)

Hurra for at vi snart får vores lækre sommer-unger ud :-D

Og hvis alt går vel kan jeg gå på barsel senere i dag, når min mundtlige eksamen er overstået - Wuhu!

Del dette indlæg

Annonce ♥

35+1. Vi har vist også været hårdt ramt begge to, så vidt jeg husker blev vi sygemeldt nogenlunde samtidig med plukveer?

Mit største problem har vist været at jeg er 1.52 høj og ergo har knægten fyldt mit indre godt ud i væsentligt længere tid end lidt højere gravide kvinder oplever, så halsbrand (som i nærmest ild hele vejen op gennem svælget) og manglende plads i maven har været store problemer siden uge 26 :-/ kan slet ikke forstå jeg rent faktisk har overlevet mentalt, for jeg vil gerne indrømmme at det her graviditet bare slet ikke er mig :-/ nattesøvn har været en by i Rusland siden jeg testede positiv, så der er jeg vist i skarp træning til når Adam lander ;-)

Hurra for at vi snart får vores lækre sommer-unger ud :-D

Og hvis alt går vel kan jeg gå på barsel senere i dag, når min mundtlige eksamen er overstået - Wuhu!

Held og lykke til eksamen :) Lyder til du skal velfortjent barsel meget snart! Det er heller ikke meget plads til en stor baby ;) og halsbrand er bare det aller værste!

Jeg blev sygemeldt efter jul, så det har været en meget lang graviditet, med meget sygdom, scanninger hver 3. uge og oven i alt det, har min mand været indlagt 8 gange de sidste 3 måneder og er blevet opereret for nyresten 2 gange. Og så har vi jo lige Dicte på 2 år med fuld fart på!

Så det har holdt hårdt, og jeg har haft svært ved rigtig at glæde mig fordi der har været så meget andet.

Men heldigvis begynder jeg at se enden nu, nu bliver det bare lige modsat, jeg er lidt stresset over det er 'lige' om lidt, syntes der er 1000 ting vi skal nå inden.

Og så alligevel, når jeg har svært ved at spise og er begyndt at kaste op igen, så må det gerne være slut nu! Jeg vil bare have vores Villa baby i armene, og syntes stadig det er SÅ vildt vi får en baby mere! Tænk at vi er så heldige, vi har i forvejen verdens aller skønneste Dicte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke til eksamen :) Lyder til du skal velfortjent barsel meget snart! Det er heller ikke meget plads til en stor baby ;) og halsbrand er bare det aller værste!

Jeg blev sygemeldt efter jul, så det har været en meget lang graviditet, med meget sygdom, scanninger hver 3. uge og oven i alt det, har min mand været indlagt 8 gange de sidste 3 måneder og er blevet opereret for nyresten 2 gange. Og så har vi jo lige Dicte på 2 år med fuld fart på!

Så det har holdt hårdt, og jeg har haft svært ved rigtig at glæde mig fordi der har været så meget andet.

Men heldigvis begynder jeg at se enden nu, nu bliver det bare lige modsat, jeg er lidt stresset over det er 'lige' om lidt, syntes der er 1000 ting vi skal nå inden.

Og så alligevel, når jeg har svært ved at spise og er begyndt at kaste op igen, så må det gerne være slut nu! Jeg vil bare have vores Villa baby i armene, og syntes stadig det er SÅ vildt vi får en baby mere! Tænk at vi er så heldige, vi har i forvejen verdens aller skønneste Dicte.

Tusind tak. Jeg satser på barsel fra kl 15.30 (hvis alt går vel)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en dag med kvalme og opkast, slet ikke noget nær så slemt som med M., men jeg hader bare de her dage. Den sidste uge har jeg haft 3 dage på den måde (jaaa.. Ved godt det ikke er mange, men synes det er drøjt :blush) det er tydeligt, at når jeg ikke får sovet ud/hvilet, så bliver jeg virkelig træt, men så træt, at jeg ikke kan falde i søvn alligevel- så starter kvalmen også kører det ellers i ring :prik Håber jeg får sovet nu her, så jeg er frisk når M. Kommer hjem :) Vi er alene på borgen, så jeg skal bare være frisk ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ved at være pænt træt af at tisse i buskerne  <_< Jeg laver knibeøvelser og synes selv jeg har en ok stærk bækkenbund. Men jeg GLEMMER lige at knibe sammen, når jeg fx nyser, hvilket ofte resulterer i lidt sjattisseri i underbukserne.

Og så føles det bare som om jeg skal tisse hele tiden, OGSÅ selv om jeg lige har tisset!

Suk, da jeg var gravid med Lise fik jeg tisset (sådan rigtigt) 3 gange i bukserne. To af gangene var jeg på vej hjem og skulle tisse, og så da jeg er liiiiige ved at være hjemme, tisser jeg i bukserne uden for hækken, fordi jeg ikke kunne holde mig længere  :shooter  

Den tredje gang var vist fordi jeg hostede og glemte at knibe imens eller lignende.

Øv, hvor er det bare pinligt og irriterende altså!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg færdig afsluttet på gynækologisk ambulatorium. Ikke flere nåle mod kvalme :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en dag med kvalme og opkast, slet ikke noget nær så slemt som med M., men jeg hader bare de her dage. Den sidste uge har jeg haft 3 dage på den måde (jaaa.. Ved godt det ikke er mange, men synes det er drøjt :blush) det er tydeligt, at når jeg ikke får sovet ud/hvilet, så bliver jeg virkelig træt, men så træt, at jeg ikke kan falde i søvn alligevel- så starter kvalmen også kører det ellers i ring :prik Håber jeg får sovet nu her, så jeg er frisk når M. Kommer hjem :) Vi er alene på borgen, så jeg skal bare være frisk ;)

Det er bare rigtig sejt med kvalme og opkast. Håber på snarlig bedring, så du ikke skal have for mange af den slags dage :kram2

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.