FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Har i oplevet baby pludselig er meget aktiv? Det sidste døgn har jeg kunne mærke hende nærmest hele tiden, hun ruller rundt føltes det som. Det har jeg aldrig prøvet før, og så længe jeg mærker hende burde alt jo være fint, syntes bare det er lidt mærkeligt. Jeg har været vågen flere gange i nat hvor jeg har følt en svag smerte som mindede mig om fødslen sidste gang.

Del dette indlæg

Det er da ikke så slemt? Hvor meget tog du på sidste gang?

Det jævner sig sikkert ud, der var en meget lang periode i midten hvor jeg slet ikke tog på begge gange.

Jeg synes, det er lidt meget fordi det er pga mad - baby vejer jo ingenting endnu. Det jævner sig sikkert, når (!) kvalmen slutter. Jeg tog ca 13,5 kg på sidst. Under 15 kg så er jeg tilfreds :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om en lille uge er jeg halvvejs :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har nu taget 20 kilo på i graviditeten - av min selvtillid!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så ramte trætheden jeg er helt flad. Det var også en af mine største gener sidst. Så er spændt på hvorlænge det varer denne gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

MD overstået og vi får en ekstra kig ind til Asger i uge 32. Og ingen tvivl om at det er en lille dreng der gemmer sig derinde. Han var ikke særlig blufærdig i dag :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

MD overstået og vi får en ekstra kig ind til Asger i uge 32. Og ingen tvivl om at det er en lille dreng der gemmer sig derinde. Han var ikke særlig blufærdig i dag :D

Skønt med god MD :glad

Hvorfor det ekstra kig? Ligger moderkagen forkert?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænkte på hvilke symptomer i andre har som er omkring 10. Uge og hvordan i har det ? Det er fordi jeg har jo været ramt af kvalme og opkast og tænker lidt hvordan man ellers har det når det forhåbentlig klinger af ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skønt med god MD :glad

Hvorfor det ekstra kig? Ligger moderkagen forkert?

Nej ikke denne gang. Moderkagen ligger mellem min ryg og babyen.

Det er nyrebækkenet, der er forstørret. Det er meget normalt, da den godt kan bliver lidt for stor, den nyrerne skal booste sig i gang og i langt de fleste tilfælde bliver det normalt inden fødslen. Men man tilbyder alle en scanning i uge 32.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænkte på hvilke symptomer i andre har som er omkring 10. Uge og hvordan i har det ? Det er fordi jeg har jo været ramt af kvalme og opkast og tænker lidt hvordan man ellers har det når det forhåbentlig klinger af ?

Jeg talte med en fødselslæge efter NF, grundet det medicin jeg fik. Han sagde at ved langt de fleste klinger det af, efter 10-12 uger. Jeg har dog stadig kvalme og kaster op en gang i mellem og får min akupunktur. Så får nogen gælder det desværre ikke.

Håber snart det vender for dig. Jeg var ret dårlig i uge 10.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han var da slet ikke blufærdig :D Stort tillykke med veloverstået skanning :kram Et ekstra kig er bestemt ikke dårligt :D Det kan man altid bruge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg talte med en fødselslæge efter NF, grundet det medicin jeg fik. Han sagde at ved langt de fleste klinger det af, efter 10-12 uger. Jeg har dog stadig kvalme og kaster op en gang i mellem og får min akupunktur. Så får nogen gælder det desværre ikke.

Med vores datter havde jeg massiv kvalme og opkast hele vejen indtil 2 timer efter hun blev født ;) Ikke for at tage pusten fra dig, Girly1988, men nogle er ramt hele vejen :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også fortælle at første gang fik jeg behandling indtil jeg fødte. Jeg var dog ikke dårlig under fødslen og det var væk med det samme efterfølgende :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt der ikke er nogen garanti for at det klinger af....men hvis det gør ku det være rart at vide hvordan andre så har det efterfølgende...så jeg evt. ved hvad jeg måske har i vente hvis jeg er heldig....:-) altså med symptomer og sådan :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er nu 11+0 og indenfor de sidste to uger er min kvalme og opkast stilnet meget af. Nu er det kun en 3-4 gange om ugen jeg kaster op mellem 1-5 gange om dagen så en klar forbedring. Jeg har ikke længere konstant kvalme men bliver ramt af det i bølger endnu.

Det jeg oplever er 2-3 dage med meget begrænset sult hvor jeg kun kan spise meget lidt hele dagen og ovenikøbet også kaster op også en 2-3 dage hvor jeg bliver sulten hver halvanden time og små spiser så der så jeg ikke får kvalme.

Ellers er der ikke de store forandringer at mærke. Håber din kvalme og opkast også letter kære girly1988.

Men min livskvalitet er klart forbedret kan nu overskue at forlade sofaen og brækspanden og klarede i lørdags Robbie Williams koncerten helt uden kvalme. Måtte dog kaste op da jeg nåede hjem men tror det var fordi jeg var træt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sucks med sygdom og graviditet <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sucks med sygdom og graviditet <_<

Big time! Jeg var bare ramt af ALT de første 14-15 uger af denne graviditet.

God bedring :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til massage idag, endelig fik jeg taget mig sammen og bestilt en tid. JM skønnede lillesøster til 2 kilo igår, så syntes jeg kan begynde at mærke det trækker noget i ryggen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen kloge kvinder der ved noget om vitaminer i graviditeten?

Jeg er i dag 11+6 og løb tør for folinsyre i går, hvilket jo passer fint med anbefalingerne. Jeg er begyndt at tage jerntabletter tilsat c-vitamin og tager også ekstra d-vitamin. Må jeg gerne tage en almindelig multivitaminpille ved siden af også? :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhh... Er det ikke lidt tidligt med mælk i babserne? Er 6+3 i dag... :O

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føler mig som et nederlag. Kan åbenbart ikke holde til at være alene hjemme med Felix. Har så mange smerter :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føler mig som et nederlag. Kan åbenbart ikke holde til at være alene hjemme med Felix. Har så mange smerter :boo

:kram jeg ved lige hvordan du har det! Sådan havde jeg det også fra uge 14 og rigtig mange uger frem, det er godt nok ikke sjovt! God bedring, håber du har nogen som kan aflaste dig lidt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes bare jeg er sur og træt af at være gravid. Det er totalt utaknemmeligt, men lige nu er det den eneste følelse jeg kan finde frem :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhh... Er det ikke lidt tidligt med mælk i babserne? Er 6+3 i dag... :O

Det havde jeg også meget tidligt denne gang, men det forsvandt hurtigt igen. Og nu hvor jeg er 32+0 er det begyndt at komme tilbage

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram jeg ved lige hvordan du har det! Sådan havde jeg det også fra uge 14 og rigtig mange uger frem, det er godt nok ikke sjovt! God bedring, håber du har nogen som kan aflaste dig lidt

Jan kommer hjem på fredag og er hjemme en uge. Derudover er jeg nød til at udnytte bh maks så vi i det mindste har nogen gode timer sammen når han kommer hjem. Øv jeg hader det :(

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.