fru-lkh

Henvisning til fertilitetsklinik?

9 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg er lidt fortvivlet. I får lige lidt info:

Min mand og jeg har haft gang i PB i et år nu her til juni men uden held. Jeg blev dog hurtigt gravid men fik en SA i september. Er pt i gang med at finde ud af om jeg har PCO, da min krop er gået helt bananas efter SA'en med manglende mens osv. Lægen siger at alle blodprøver er normale men mangler dog svar på de mandlige kønshormoner.

Man siger jo at man skal prøve at blive gravid i et år før man kan blive henvist, ikke? Men min læge sagde noget med at vi først kunne blive undersøgt nærmere efter september, da jeg jo blev gravid dengang i september sidste år. Kan det virkelig godt passe? Synes det hele er underligt og træls!:( vil rigtig gerne høre om andres erfaringer:)

Del dette indlæg

Der er ikke nogen lov eller regel der præcis siger et år. Det er meget afhængig af lægen mv.

Jeg var i sin tid v en gyn ang blødninger der ikke vil stoppe. Og ellers havde jeg aldrig mens. Han fortalte straks det var Pco og sagde til mig; når i vil igang m at have børn - kommer du direkte tilbage hertil.

(Og hurra for det.. Med alle de år)

Så snak m lægen om det. At det betyder meget for dig

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor gammel er du? Min læge fik at vide i en tilfældig sammenhæng, at vi planlagde at forsøge at få børn efterårets bryllup - hvorefter hun straks kastede et blik på mit fødselsår (79), og sagde, at nu skulle jeg ikke lade der gå for længe, inden jeg kom, hvis der ikke skete noget - 6 måneder, så syntes hun, at jeg skulle komme forbi.

Det var jeg så, hvor vi blev enige om at udsætte udredning lidt - alt hos mig tydede på ingen problemer, min mand har to særbørn (så han burde jo være fertil), og så var min far lige død.

3-4 måneder senere kontaktede jeg hende igen, og vi blev henvist (hvor det viste sig, at min mand har en sædkvalitet, der ville kræve mirakler for naturlig undfangelse...). Jeg er nu ivf-gravid med termin i juni:-)

Jeg synes, at det lyder underligt at stå så stejlt på den retningslinje med et år, så prøv at tale med lægen. Jeg er ikke tilhænger af unødig belastning af sundhedsvæsenet, meeeeeen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar piger.

Jeg tror I har fuldstændig ret i at det kommer an på hvilken læge man har. Jeg er kun 24 år så der er jo 'god tid' kan man sige. Meen min mand er lige 10 år ældre end mig og ja, vi vil bare gerne snart have vores første barn.. Jeg må prøve og presse lidt mere på hos lægen igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar piger.

Jeg tror I har fuldstændig ret i at det kommer an på hvilken læge man har. Jeg er kun 24 år så der er jo 'god tid' kan man sige. Meen min mand er lige 10 år ældre end mig og ja, vi vil bare gerne snart have vores første barn.. Jeg må prøve og presse lidt mere på hos lægen igen :)

Du skal ikke lade din alder være det der bestemmer. Nu bliver jeg 28 i næste uge... og var jo altså 7 år i behandling for at blive gravid med prinsessen. Så 24 behøver ikke være for "ungt"... og specielt når din mand er i 30'erne... Så pres du på!! :)

Knus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meget forskelligt fra læge til læge. Vi havde kun været i gang i 4-5 måneder før vi blev henvist, og jeg var altså kun 20 dengang!

Blev netop henvist pga rod i cyklus.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde max været i gang i 6 mdr og jeg var kun 23, da vi blev henvist til fertilitetsklinik. Så det med alderen er ikke noget lægerne ska blande sig i.

Blev henvist pga lange cyklusser og kun 2 menses på 6 mdr. Lægen mente at vi ligeså godt ku komme igang med udredning. Har så pco.

Man kan godt ha pco selvom blodprøverne er normale. Her kan det kun ses ved scanning af æggestokkene at jeg har det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar.

Det lyder godt nok til at det er vidt forskelligt - men vi er jo oss alle forskellige :)

Jeg har snakket med lægen igen i dag og fik svar på de mandlige kønshormoner. De er fuldstændig normale. Så ALLE mine blodprøver er normale og jeg har dermed ikke PCO siger hun...

Så krævede jeg at vi skulle henvises til fertilitetsklinik og det sagde hun så endelig ja til :D

Så nu skal jeg ha taget nogle blodprøver på 20. dagen og 24. Dagen i min cyklus og manden skal ha lavet en sædprøve. Andet ved jeg ikke - men nu er vi i det mindste så småt i gang!:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at der endelig sker noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER