Susanne

Hvad verden spiser

9 indlæg i dette emne

Fine billeder - og ja tankevækkende som du siger

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja jeg går jo lidt hen og synes det bliver meget fordomsfuld :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad mener du? Det er jo fakta?! :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad mener du? Det er jo fakta?! :unsure

Tror nu ikke det er ren fakta men mere gennemsnit.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er spørgsmålet om billederne er en uges mad fra den familie på billedet, eller om det er et gennemsnit af hele landet som så bliver illustreret med en tilfældig familie.

Hvis det er et gennemsnit er det jo meget sigende og rigtigt, men hvis det kun er en enkelt families mad bliver det jo meget upræcist og ikke så sigende for selve landet. Jeg hælder mest til at tro det må være den enkelte families mad på en uge fremfor et gennemsnit.

Det jeg synes er mest interessant at se er hvor meget mad der er i visse lande til små familier og hvor lidt mad der så er i andre lande til en stor familie. Ikke at man ikke vidste det i forvejen, men jeg synes alligevel det er vildt at se hvor lidt de skal leve af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror nu ikke det er ren fakta men mere gennemsnit.

Men at det er gennemsnit ændrer jo ikke på det er fakta? Det er da stadig et tydeligt billede af hvor meget mad nogen spiser i forhold til hvad andre familier i andre dele af verden har at gøre godt med :unsure

Det er spørgsmålet om billederne er en uges mad fra den familie på billedet, eller om det er et gennemsnit af hele landet som så bliver illustreret med en tilfældig familie.

Hvis det er et gennemsnit er det jo meget sigende og rigtigt, men hvis det kun er en enkelt families mad bliver det jo meget upræcist og ikke så sigende for selve landet. Jeg hælder mest til at tro det må være den enkelte families mad på en uge fremfor et gennemsnit.

Det jeg synes er mest interessant at se er hvor meget mad der er i visse lande til små familier og hvor lidt mad der så er i andre lande til en stor familie. Ikke at man ikke vidste det i forvejen, men jeg synes alligevel det er vildt at se hvor lidt de skal leve af.

Jeg tror du har ret og jeg er helt enig. Hvad enten det er det ene eller det andet, ændrer det ikke på, at det tegner et groft perspektiv af forskellene.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da helt op. Det er jo vildt så meget mad nogen mennesker har frem for andre.

Er ikke noget jeg normalt tænker over men det kommer jeg da til når jeg ser de her billeder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER